De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

"Taiwan is bad, mkay"
Hij begint aan zijn rondje shittalking om de steun aan Taiwan te kunnen laten vallen. Zou hij recent met iemand gepraat hebben die iets tegen Taiwan heeft?
Blijkbaar heeft Taiwan de US chip industry gestolen.

Soms kan r/Conservatives wel grappig zijn (ook al was het voornamelijk AIPAC) :p

7cx34mm1sb2h1.jpg

"Taiwan is bad, mkay"
Hij begint aan zijn rondje shittalking om de steun aan Taiwan te kunnen laten vallen. Zou hij recent met iemand gepraat hebben die iets tegen Taiwan heeft?
Blijkbaar heeft Taiwan de US chip industry gestolen.
Hij is naar China geweest en heeft met Xi gepraat.

Hij is naar China geweest en heeft met Xi gepraat.
Wel frappant dat er uit zijn bezoek aan China buiten een goed gesprek niet veel uitgekomen is. Boeing beweert wat vliegtuigen verkocht te hebben die de chinezen (nog?) niet bevestigd hebben.
Paar dagen later gaat Putin: 40 akkoorden over van alles en nog wat getekend...

Wel frappant dat er uit zijn bezoek aan China buiten een goed gesprek niet veel uitgekomen is. Boeing beweert wat vliegtuigen verkocht te hebben die de chinezen (nog?) niet bevestigd hebben.
Paar dagen later gaat Putin: 40 akkoorden over van alles en nog wat getekend...
Aan de andere kant, het is makkelijk om akkoorden te tekenen als er geen discussie is over het akkoord. Als jij uw broek moet afsteken en er is geen andere keuze dan stem je natuurlijk snel in met hetgeen die andere partij voorstelt.

Of anders gezegd, Rusland moet het voorstel ondergaan.
Als beide kanten een slag willen slaan dan krijg je een moeilijk akkoord.

Al moet ik eerlijk zijn dat ik geen idee heb over wat de inhoud is van die afgesloten akkoorden om te stellen dat er effectief een onbalans is in dit evenwicht.

Omdat beide posts met elkaar te maken hebben ga ik er samen op reageren. :)

Dat Massie die primary verliest is geen indicator voor de midterms, het gaat immers om een voorverkiezing voor de Republikeinse kandidaat waar alleen geregistreerde Republikeinen mogen stemmen. Ik heb het hier nog al vermeld, maar geregistreerde stemmers wijken zelden af van de partijlijn, zelfs in dit soort situaties. Dat zie je ook in de polling. Trump pollt op elk onderwerp en algemeen echt dramatisch, met approval ratings in de lagere 30% regionen. En als je de breakdown ziet tussen R vs D, haalt hij nog altijd 80-85% approval bij R.

Waarom pollt hij dan nog altijd zo slecht? Omdat hij de onafhankelijke kiezer volledig kwijt is, en de minorities. En dat is ook de reden waarom hij en de Republikeinen als er niets verandert een enorm pak slaag gaan krijgen bij de midterms.

EDIT: Ik zou zelfs durven zeggen dat Massie die de primary verliest voor de midterms een slechte zaak is voor de Republikeinse partij. Massie heeft in de VS nog altijd de wind in de zeilen en het is zelfs niet ondenkbaar dat die in 2028 als onafhankelijke een gooi doet naar het presidentschap. En dan gaat hij sowieso stemmen wegtrekken aan de rechterkant.
Ja dit dus: in de krant stond dat democraten dit zelfs niet zo erg zouden vinden. Er zit immers weer een 'puppet' zonder charisma op de stoel, al dan niet zelf niet onbesproken, en dat trekt de onafhankelijke kiezers weg.
Nuance was wel: het zou een nek aan nek race geweest zijn tussen die 2 kandidaten, dat zegt toch ook al iets.

Aan de andere kant, het is makkelijk om akkoorden te tekenen als er geen discussie is over het akkoord. Als jij uw broek moet afsteken en er is geen andere keuze dan stem je natuurlijk snel in met hetgeen die andere partij voorstelt.

Of anders gezegd, Rusland moet het voorstel ondergaan.
Als beide kanten een slag willen slaan dan krijg je een moeilijk akkoord.

Al moet ik eerlijk zijn dat ik geen idee heb over wat de inhoud is van die afgesloten akkoorden om te stellen dat er effectief een onbalans is in dit evenwicht.
Dat klopt. En Rusland zal daarin een makkelijke partner zijn in wanhoop naar inkomsten.

Maar het laatste jaren heeft ook getoond dat de VS geen partner waardig zijn om nog maar in discussie met te gaan. Want veel ruimte voor discussie lijken die ook niet te maken. Laat staan een betrouwbare partner te zijn omdat 2 weken na het tekenen van het akkoord toch niets blijkt te betekenen omdat Donaldje weer eens op zijn lange teen getrapt is of weer een andere wind horen waaien heeft. Dus hoeft het ons ook niet te verbazen dat er weinig uit voortkomt.

Al even bekend - maar nu ook wat toegelicht

Al even bekend - maar nu ook wat toegelicht

En wat is die toelichting (want achter paywall) ?

Met alle overduidelijke smokescreens van de voorbije maanden... Wat zou er nu eingelijk aan de hand zijn met Epstein Files?

Gek.

Ik geloof ook oprecht niet dat deze “haha lol libtard tears” memes van hem komen?

Toch gewoon een team daarachter, die zijn social media beheren. Zo controvers mogelijk zijn. Lees: de zoveelste smokescreen voor zijn achterlijk beleid en de Epstein files.

Ze hebben iemand doodgeschoten aan het Witte Huis nadat die aan een checkpoint een wapen boven haalde en begon te schieten. Verdachte is dus dood, niemand van de secret service gewond, maar wel een omstaander gewond. Trump was aanwezig in het WH.

Ik geloof ook oprecht niet dat deze “haha lol libtard tears” memes van hem komen?

Toch gewoon een team daarachter, die zijn social media beheren. Zo controvers mogelijk zijn. Lees: de zoveelste smokescreen voor zijn achterlijk beleid en de Epstein files.
Ik denk oprecht dat dit soort zever echt gewoon van hem komt.

Terug
Bovenaan