De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik lees dit deze morgen.
Het eigengewin is tenenkrullend...

Die is zo overtuigd dat de hele wereld inclusief zijn eigen oveheidsfadelingen één grote totaal onterechte oorlog tegen hem voeren, zodat hij het recht heeft van alles richting hem en zijn familie af te blokken, en tegelijkertijd net hetzelfde maar in het kwadraat te doen richting zijn tegenstanders.

1. Laat IRS onderzoek tegen je starten terwijl je president bent.
2. Klaag de IRS aan voor 10 miljard.
3. Beveel de DOJ (waar je je eigen advocaat hoofdaanklager gemaakt hebt) om de rechtzaak te schikken.
4. Profit $$

Laat nu ook net blijken dat hij in Q1 2026 meer dan 3.700 keer aandelen heeft verhandeld voor een totaal van 750 miljoen $.

The president also bought between $500,000 and $1 million worth of Nvidia stock one week before the Commerce Department officially approved the sale of some Nvidia chips to China, NOTUS reported.

Dat de burgers van de VS dit zomaar laten passeren, dat de democraten dat niet kunnen uitspelen, dat de rechterlijke macht dit laat passeren, ...

Eigenlijk krijgt het volk gewoon wat het verdient - doe maar de verschroeide aarde: wat mij betreft mag de Trump familie en aanhang de VS en de rest van de wereld gewoon rollen zonder weerga.

Wat verwacht je dan van de democraten wanneer het medialandschap voor 99% uit Trump gezinde conglomeraten bestaat? Die hebben geen forum meer hé.

Wat verwacht je dan van de democraten wanneer het medialandschap voor 99% uit Trump gezinde conglomeraten bestaat? Die hebben geen forum meer hé.
Als Trump zijn kop legt en/of zijn aura verliest zitten er daar sowieso een hele hoop die hun kar gaan keren
🤷‍♂️
Die blijven Trumpgezind zolang het voor hun een voordeelsituatie is, en zullen wat gematigder worden als dat niet meer zo is, simple as that

Als Trump zijn kop legt en/of zijn aura verliest zitten er daar sowieso een hele hoop die hun kar gaan keren
🤷‍♂️
Die blijven Trumpgezind zolang het voor hun een voordeelsituatie is, en zullen wat gematigder worden als dat niet meer zo is, simple as that
Hopen dat Trump zijn "aura" verliest bij zijn eigen MAGA aanhang is.. wel ja... ijdele hoop. Gaat echt nooit gebeuren, dat moeten we ondertussen toch allemaal inzien.

Die vertegenwoordigen +/- 50% van de bevolking, als je er dan niet in slaagt een zekere mate van relevantie te verwezenlijken ben je niet goed bezig en verdien je dat lot gewoon. Gerechtelijk zit het systeem blijkbaar ook gewoon slecht in elkaar aangezien 1 persoon blijkbaar alles naar zijn hand kan zetten - daar rust een verantwoordelijkheid voor zowel democraten als republikeinen.

Ook senator Bill Cassidy, die kritisch is voor Trump, heeft de Republikeinse voorverkiezing dit weekend verloren nadat Trump zijn tegenstander steunde.

Ook senator Bill Cassidy, die kritisch is voor Trump, heeft de Republikeinse voorverkiezing dit weekend verloren nadat Trump zijn tegenstander steunde.
Tja, dat is, helaas, al lang duidelijk eh. If you're not with me then you're my enemy.

I mean, MAGA / Republikeinen zeggen het gewoon, keer op keer, luid op:

Tja, dat is, helaas, al lang duidelijk eh. If you're not with me then you're my enemy.

I mean, MAGA / Republikeinen zeggen het gewoon, keer op keer, luid op:

Ha, Lindsey Graham. Opportunist eerste klas. In het begin kritisch voor Trump maar uit schrik om zijn zetel te verliezen ook plat op de buik gegaan voor MAGA. Integriteit staat niet in het woordenboek van zulke hielenlikkers.

Dat de burgers van de VS dit zomaar laten passeren
Dit hé!
We horen al tientallen jaren dat ze wapens nodig hebben om een tirannieke overheid tegen te gaan, dat ze van Freedom houden, "Land of the Brave".

Maar wat doen ze als punt bij paal komt? NIETS.
1,5 jaar Trump 2, volledig losgeslagen, en geen enkele staking.
Want dat is de enige manier om dit te stoppen. Ze moeten niet rekenen op het Congress, niet op de Senaat, niet op de Supreme Court en ook niet op de militairen. Enige manier om hen te treffen is hen te raken waar het pijn doet: met geld. Stakingen en boycots.

Maar dat is teveel ongemak, ze zijn al net zo lijdzaam als de Russen...

Gaat de blauwe golf in november misschien dan toch maar een golfje zijn ipv een grote blauwe?
Hopelijk niet!
Ik denk dat we nogal eenzijdige berichtgeving krijgen in Europa. De anti trump retoriek lijkt me hier zwaar uitvergroot te worden. Ik heb er toch maar weinig vertrouwen in dat in november we een grote ommekeer zullen zien. Jammer genoeg.

3. Beveel de DOJ (waar je je eigen advocaat hoofdaanklager gemaakt hebt) om de rechtzaak te schikken.
4. Profit $$

Laat nu ook net blijken dat hij in Q1 2026 meer dan 3.700 keer aandelen heeft verhandeld voor een totaal van 750 miljoen $.
Wat betreft puntje 3:

“Drain the swamp” betekende blijkbaar gewoon: mijn eigen DOJ een fonds van 1,776 miljard laten opzetten, en er nog snel een apart documentje bijsteken waarin staat dat lopende/potentiële fiscale claims tegen mij, mijn familie en mijn bedrijven niet meer pursued mogen worden.

Maar bon, hij krijgt officieel geen cheque rechtstreeks op zijn rekening, dus MAGA kan weer doen alsof er niets aan de hand is. Corruptie telt blijkbaar pas als er letterlijk “For Donald” in de mededeling staat. Als Biden dit had gedaan, zaten we wekenlang met “banana republic”, “weaponization of government” en impeachment-geroep. Bij Trump heet dat dan gewoon “the system terug in balans brengen” zeker?

Anyway, ik zal dan waarschijnlijk lijden aan TDS. Hallo MAGA-fans van BG. Waar zijn jullie?

4. Profit $$

Walgelijk... Dat er in politiek altijd zijn die bepaalde beslissingen nemen waar ze voordeel uit halen is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Maar de mate waarin het hier gebeurt is toch ongezien. En dat terwijl er gewoon miljoenen mensen rechtstreeks door die beslissingen benadeeld worden.
De trades , de beursmanipulaties, de klucht met de telefoons. En overal mee wegkomen. Daar kunnen een De Gucht met zijn Fortis aandelen en Reynders met zijn krasloten toch een puntje aan zuigen.

Gaat de blauwe golf in november misschien dan toch maar een golfje zijn ipv een grote blauwe?
Hopelijk niet!

Ik denk dat we nogal eenzijdige berichtgeving krijgen in Europa. De anti trump retoriek lijkt me hier zwaar uitvergroot te worden. Ik heb er toch maar weinig vertrouwen in dat in november we een grote ommekeer zullen zien. Jammer genoeg.

Omdat beide posts met elkaar te maken hebben ga ik er samen op reageren. :)

Dat Massie die primary verliest is geen indicator voor de midterms, het gaat immers om een voorverkiezing voor de Republikeinse kandidaat waar alleen geregistreerde Republikeinen mogen stemmen. Ik heb het hier nog al vermeld, maar geregistreerde stemmers wijken zelden af van de partijlijn, zelfs in dit soort situaties. Dat zie je ook in de polling. Trump pollt op elk onderwerp en algemeen echt dramatisch, met approval ratings in de lagere 30% regionen. En als je de breakdown ziet tussen R vs D, haalt hij nog altijd 80-85% approval bij R.

Waarom pollt hij dan nog altijd zo slecht? Omdat hij de onafhankelijke kiezer volledig kwijt is, en de minorities. En dat is ook de reden waarom hij en de Republikeinen als er niets verandert een enorm pak slaag gaan krijgen bij de midterms.

EDIT: Ik zou zelfs durven zeggen dat Massie die de primary verliest voor de midterms een slechte zaak is voor de Republikeinse partij. Massie heeft in de VS nog altijd de wind in de zeilen en het is zelfs niet ondenkbaar dat die in 2028 als onafhankelijke een gooi doet naar het presidentschap. En dan gaat hij sowieso stemmen wegtrekken aan de rechterkant.

EDIT: Ik zou zelfs durven zeggen dat Massie die de primary verliest voor de midterms een slechte zaak is voor de Republikeinse partij. Massie heeft in de VS nog altijd de wind in de zeilen en het is zelfs niet ondenkbaar dat die in 2028 als onafhankelijke een gooi doet naar het presidentschap. En dan gaat hij sowieso stemmen wegtrekken aan de rechterkant.
Ben benieuwd hoeveel $$$ AIPAC daarin gaat pompen moest dat gebeuren.

Terug
Bovenaan