DéWé
Active member
Dat is nu wel al lang de formele positie van de VS, ze erkennen geen onafhankelijkheid van Taiwan. Dat was deel van de Nixon/Kissinger detente met China en Biden heeft daar wel enige bedenkelijke uitspraken over gedaan tijdens zijn termijn (in het voordeel van Taiwan). Op dit vlak heb ik het liever zo dan dat er nog eens extra olie op het vuur wordt gegooid in een jaar dat al 'avontuurlijk' genoeg is.
Het is in dat stuk interview dat je deelt verder inderdaad wel typerend hoe hij spreekt over het huidige leiderschap in Taiwan. Ik denk dat hij op zich post-Iran wel enige angst heeft om er nog een conflict bij te krijgen.
Anderzijds valt niet uit te sluiten dat hij morgen iets negatief over China leest en hij plots volledige steun voor Taiwan zal uitspreken.
Het is in dat stuk interview dat je deelt verder inderdaad wel typerend hoe hij spreekt over het huidige leiderschap in Taiwan. Ik denk dat hij op zich post-Iran wel enige angst heeft om er nog een conflict bij te krijgen.
Anderzijds valt niet uit te sluiten dat hij morgen iets negatief over China leest en hij plots volledige steun voor Taiwan zal uitspreken.