De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Maar allez :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Trump “heeft alle kaarten”, maar vergeet dat hij UNO speelt

Schitterend :rofl:

In een ver verleden werd er nog gediscussieerd of Trump nu heel intelligent was (door zijn aanhangers hier op het forum) of dat hij eerder "niet zo slim is" door de rest van het forum. Ik denk dat we die discussie kunnen verleggen naar "hoe dom is Trump nu echt?". Ongezien hoeveel flaters de man maakt.

Wederom: moet ik nu lachen of wenen?

De executive branch is al rotten to the core, en nu krijgen we blijkbaar ook judicial nominees die niet eens gewoon kunnen zeggen: “nee, Trump mag geen derde termijn doen.” Letterlijk basisgrondwet. Als je daar al begint met “hangt van de situatie af” en “ik moet de tekst nog eens bekijken”, dan ben je ofwel compleet ongeschikt (hoogwaarschijnlijk), ofwel zo hard bezig met loyaliteit tonen dat zelfs de 22nd Amendment plots een suggestie wordt.

Maar bon, niks aan de hand. Gewoon weer een normale dag in “checks and balances”, waar de check eerst even moet checken of hij Trump wel mag balancen.

Schitterend :rofl:

In een ver verleden werd er nog gediscussieerd of Trump nu heel intelligent was (door zijn aanhangers hier op het forum) of dat hij eerder "niet zo slim is" door de rest van het forum. Ik denk dat we die discussie kunnen verleggen naar "hoe dom is Trump nu echt?". Ongezien hoeveel flaters de man maakt.
Ik denk dat de discussie eerder is, hoe dom zijn wij/is de rest als zo iemand miljardair en president kan zijn

De executive branch is al rotten to the core, en nu krijgen we blijkbaar ook judicial nominees die niet eens gewoon kunnen zeggen: “nee, Trump mag geen derde termijn doen.” Letterlijk basisgrondwet. Als je daar al begint met “hangt van de situatie af” en “ik moet de tekst nog eens bekijken”, dan ben je ofwel compleet ongeschikt (hoogwaarschijnlijk), ofwel zo hard bezig met loyaliteit tonen dat zelfs de 22nd Amendment plots een suggestie wordt.

Maar bon, niks aan de hand. Gewoon weer een normale dag in “checks and balances”, waar de check eerst even moet checken of hij Trump wel mag balancen.
Walgelijk hoe iedereen daar buigt en kruipt.

Mocht het nu nog gaan om regime waarin je voor je leven moet vrezen als je nog maar een half woord verkeerd zegt (zoals Noord-Korea of Rusland) dan zou ik daar nog enig begrip voor kunnen opbrengen. Dan doe je dat uit zelfbehoud. Maar hier gaat het alleen maar om plat opportunisme... Hoe die republikeinse kruipers nog in de spiegel kunnen kijken, is mij een raadsel.

Eerst kwamen ze met 400 miljoen af, nu is het plots 1 miljard. Zogenaamd voor de beveiliging van die balzaal:
It’s not going to cost taxpayers a dime! klinkt wat hol als er allerlei andere kosten zijn buiten gelaten.

Zeven Republikeinen die in Indiana tegen de hertekening van de kieskaart stemden, hebben het geweten. Die hertekening kon niet doorgaan en vijf (tot nu toe) van de zeven verloren in een voorverkiezing van hun Republikeinse uitdager die door Trump werd gesteund met campagnes tot 8 (!) miljoen dollar.
...
Terwijl de lokale partij-afdelingen de voorbije jaren telkens slechts honderdduizenden dollars spendeerden aan tv-spotjes, liep dat dit keer op tot meer dan 8 miljoen dollar. Het grootste deel van het geld, dat gebruikt werd om de zittende senatoren zwart te maken, kwam van door Trump gesteunde actiecomités van buiten de staat.
...

Best triestig toch wel als dit de manier moet zijn om je politieke macht te willen blijven behouden.

Ook letterlijk bij elke nominee dezelfde ingestudeerde en opgelegde verwoording: "President Trump has been certified the president of the US 2 times". Ze mogen op geen enkel moment "elected 2 times" zeggen want ze willen het verhaal van de gestolen verkiezingen te allen tijde in stand houden.

Kash Patel is paranoïde geworden:
Ik verwacht niet dat hij zal aanblijven tegen het eind van het jaar. Trump wacht gewoon een moment af waar het ideaal is om hem te dumpen als FBI directeur. Er zijn te veel negatieve verhalen en zijn tegenreactie met die leugendetectoren straalt ook weer verkeerd af, hij zit in een negatieve spiraal waar Trump niet van houdt, zo'n loser.

Heel fijn systeem, dat gerrymanderen...

Zoek u een activistische rechter in een uithoek, protesteer tegen de bewoording van het referendum. Span een aantal rechtszaken aan. en dan geeft het Supreme Court van de Staat de kiezer plots geen gelijk meer.
Lijkt me toch niet allemaal zo democratisch. Rot systeem zelfs.

Voor zij die zich nog zouden afvragen hoe het met de made in America Trump Phone gaat.

Dat was zo duidelijk ne scam en MAGA is er zo met open ogen ingetrapt. Bijna 600.000 mensen hebben een telefoon gekocht waar je al direct van kon weten dat die nooit geleverd zou kunnen worden, zekers niet als volledig gemaakt in de VS. 60 miljoen gecashed aan deposits. En toch blijven ze die volgen. over volgen gesproken

Burns, a longtime Trump ally and member of “Pastors for Trump,” addressed the crowd and rejected criticism comparing the sculpture to idol worship.

“Let me be clear: this is not a golden calf,” Burns wrote on social media.

Eugh, yes it is.
Ik denk niet dat God er akkoord mee was gegaan dat de Israëlieten een gouden Mozes hadden gemaakt ipv het kalf.

Dat was zo duidelijk ne scam en MAGA is er zo met open ogen ingetrapt. Bijna 600.000 mensen hebben een telefoon gekocht waar je al direct van kon weten dat die nooit geleverd zou kunnen worden, zekers niet als volledig gemaakt in de VS. 60 miljoen gecashed aan deposits. En toch blijven ze die volgen. over volgen gesproken

Burns, a longtime Trump ally and member of “Pastors for Trump,” addressed the crowd and rejected criticism comparing the sculpture to idol worship.

“Let me be clear: this is not a golden calf,” Burns wrote on social media.

Eugh, yes it is.
Ik denk niet dat God er akkoord mee was gegaan dat de Israëlieten een gouden Mozes hadden gemaakt ipv het kalf.
Ik zie toch ook een gouden kalf hoor :evil:

Ach ja, binnen een paar jaar hebben ze dan ook hun eigen "wir haben es nicht gewusst" momentje
Ofwel lijden wij gewoon aan een extreem geval van TDS, wat trouwens ook zowat het enige, totaal irrelevante argument is van de gemiddelde MAGA’er.

Maar eerlijk: ik ben oprecht benieuwd naar de mening van de pro Trumpers/MAGA’ers hier over de huidige stand van zaken. Het begint hier precies een beetje eenzijdige berichtgeving te worden.:p

Maar eerlijk: ik ben oprecht benieuwd naar de mening van de pro Trumpers/MAGA’ers hier over de huidige stand van zaken. Het begint hier precies een beetje eenzijdige berichtgeving te worden.:p

Toch hetzelfde als altijd?
G. zal zeggen dat de VS nog steeds democratischer is dan Europa.
S. zal zeggen dat de GDP gestegen is, dus Trump doet goed werk.
T. en U. zullen zeggen dat immigratiecijfers gedaald zijn, dus Trump doet goed werk.

Ze zullen ook aanhalen dat (in hun ogen) België/EU in hun ogen sinds de aanstelling van Trump het minder goed doet dan de VS, dus dat ze beter hier ook zo'n dingen zouden doen.

De enige die ik enkele maanden geleden al vrij kritisch zag, is AoAI en dat zal er niet op verbeterd zijn sinds de Iran situatie en de schrijnend openlijke corruptie in het Witte Huis.

Deze is mij helaas ontsnapt, maar wou hem toch even delen:

Schrijnend, hoe ze zo diep in de MAGA cult zitten en woord voor woord onfeitelijke zaken gewoonweg herhalen en praktisch geloven...
Letterlijk "I love the poorly educated" personified.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan