De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

"Waarom zou ik dat niet doen?” Trump dreigt na Duitsland ook Amerikaanse troepen uit Italië en Spanje terug te trekken

Het is tijd om hem van antwoord te dienen: OK dan gooien we elke Amerikaanse Militair uit de EU. Salukes hé!
En als Trump verontwaardigt reageert: Als je dat doet dan !!!
Dan moeten we gewoon antwoorden met "Waarom zouden wij dat niet doen?"

Ik weet het zo simpel is het niet. Maar als Trump idiote (bluf) dreigementen uitspreekt, dan kunnen wij dat toch ook zeker?
Gewoon niet reageren op Trump zijn dreigementen.

Dat gaat hem meer irriteren dan hem een reactie te geven.
De enige reactie is het moment dat hij dit doet onze schouders ophalen en een plan klaar hebben om ermee om te gaan.

"Waarom zou ik dat niet doen?” Trump dreigt na Duitsland ook Amerikaanse troepen uit Italië en Spanje terug te trekken

Het is tijd om hem van antwoord te dienen: OK dan gooien we elke Amerikaanse Militair uit de EU. Salukes hé!

Ik weet het zo simpel is het niet. Maar als Trump idiote (bluf) dreigementen uitspreekt, dan kunnen wij dat toch ook zeker?
DIe realiseert zich gewoon niet dat de voordelen die de US haalt uit die basissen veel groter zijn dan de voordelen die wij als EU eruit halen... Dat of hij is er te stom voor om dat te begrijpen. Maar van mij mogen ze hun boeltje nemen, hoe minder hoe liever. Het is toch duidelijk dat de moment we ze echt nodig gaan hebben hier in de EU ze hier "plots" weg zullen zijn. Als hij nog eens het riedeltje van profiteurs uit de EU boven haalt mogen ze hem gerust duidelijk maken wie hier uiteindelijk al het profijt uithaalt.

Probleem is dat hier in Europa nog onenigheid is en we niet klaar zijn met een alternatief. Anders was dat al lang gebeurd.

Eigenlijk zouden we die mens gewoon als achtergrondnoise moeten gaan beschouwen: het is er, maar geven het geen aandacht. Die roept iets, om twee dagen later weer iets anders te roepen.
Zoals Mefke zegt: die US basissen zijn nodig voor de US om overal hun leger te kunnen inzetten. Anders gaan ze nog tientallen vliegdekschepen moeten bouwen en een permanente vloot die heen en weer vaart tussen US en de schepen om ze te bevoorraden. (iets wat blijkbaar nu al een probleem is als je de Reddit posts mag geloven over het voedsel dat ze momenteel on board krijgen aan de Straat van Hormuz).
Het is een groter dreigement als EU dan zou zeggen: pak jullie boeltje dan maar helemaal dan wat Trump nu afdreigt.

Het is een groter dreigement als EU dan zou zeggen: pak jullie boeltje dan maar helemaal dan wat Trump nu afdreigt.
Als hij Merz kwaad genoeg maakt dan zie ik hem straks tegen Trump effectief nog zeggen: OK! Pak uw boeltje al maar in! :tongue:
Maar Trump weet goed genoeg dat de EU bovenstaande nooit 'in koor' in praktijk zal uitvoeren.

Die zelfverheerlijking gecombineerd met het afbreken van al de rest is bij Trump toch wel top shelf...

Screenshot-20260501-141553-Chrome.jpg

Volgende week 25% op Europese auto's. Dacht dat 'm geen tarieven meer mocht opleggen?

Volgende week 25% op Europese auto's. Dacht dat 'm geen tarieven meer mocht opleggen?
Ach. Vrijdag dreigen. Dinsdag terugtrekken. Op maandag weet ie niet meer wat hij in het weekend heeft getweet. Zieliger met de dag.
Misschien kan RFK Jr. de wiskunde nog eens komen toelichten en zeggen dat hij eigenlijk 75% korting geeft of zo op auto's uit de EU :sarcastic:.

Trump had wetgeving gebruikt die de president in noodgevallen het recht geeft om economische sancties op te leggen aan andere landen. Trump heeft dat volgens het hooggerechtshof echter gebruikt om een gewone belasting in te stellen, wat onder de autoriteit van het congres valt.

Nu gebruikt hij een andere wet, een wet die stelt dat de president tarieven mag opleggen als een land onfaire handelspraktijken gebruikt. De motivatie is dat Duitsland dumping praktijken gebruikt voor auto's en dat de EU het handelsakkoord dat we vorig jaar overeengekomen zijn, die met de miljarden investeringen die we gingen doen in de VS, niet uitvoeren. De Eu heeft de uitvoering van dat verdrag gepauzeerd na de Groenland affaire.

Hoog tijd dat we hier tegen Trump gewoon zeggen: go fuck yourself. Echt, hoeveel tijd en energie gaan we eigenlijk nog verschijten aan die kleuter. Laten we in Europa 100 procent tarrifs heffen op alle assets van Trump en voor de rest ons ding doen.

Tis weer vrijdag. Effe shorten. Maandag weer taco en long. Rinse and repeat. Zelfs Iran doet lustig mee.
Ik vermoed dat deze zet averechts gaat werken en elke keer hij zo'n uitspraken doet hij Europese leiders meer en meer tegen het hoofd stoot.
Maar Trump maalt er niet om: Het is weer tijd voor kassa kassa hé.

Ik vermoed dat deze zet averechts gaat werken en elke keer hij zo'n uitspraken doet hij Europese leiders meer en meer tegen het hoofd stoot.
Maar Trump maalt er niet om: Het is weer tijd voor kassa kassa hé.
In het veiligheidsplan van de VS van eind vorig jaar stond open en bloot dat Europa (in zijn huidige vorm) moet afgebroken worden. Alle regels, contracten en fundamenten moeten eraan zodat Trump en zijn techreuzen naar hartenlust kunnen doen en laten wat ze willen zonder controles of belemmeringen. Vance die als zendeling van de messias zich ging mengen tijdens de verkiezingen in Hongarije is daar een voorbeeld van. Alles tegen Europa of Europese landen zie ik in het kader van 'Europa afbreken'.

Rusland daarentegen...die zien hun sancties verlicht worden, krijgen het wonderwel gedaan om olietankers in Cuba te laten aanmeren, voelen geen druk om hun 'special operation' te stoppen, en voeren af en toe 'een goed gesprek' volgens Trump.
Zelensky daarentegen moet telkens op de tippen van zijn tenen lopen om Trump niet tegen zich te krijgen en....moet een deftig kostuum aandoen.

Zolang Trump en zijn gevolg aan de macht zijn gaan we moeten ondergaan en hopen dat de schade voor ons niet te groot wordt.
Moest hij Groenland (en wie weet welke fratsen hij nog uit zijn mouw gaat schudden) weer tot op de spits drijven dan zie ik het misschien toch tot een breekpunt komen tussen Europa en de VS. Misschien zelfs tussen de NAVO en de VS.

Maar kijk, het is al eerder gezegd hierboven: het is vrijdag, de dag van de zware woorden op zijn social media. Even de kas spekken tot maandag/dinsdag. Voor de ogen van de wereld, omdat het kan en niemand een antwoord heeft.

Terug
Bovenaan