De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

GOP overweegt om Ghislaine Maxwell een pardon te geven:

The Republican chair of the House Oversight Committee said some members would support a presidential pardon for convicted sex trafficker Ghislaine Maxwell in exchange for her assistance in the committee’s investigation into Jeffrey Epstein.
wat verderop in het artikel:
Maxwell declined to answer the committee’s questions during a video deposition in February from the Texas federal prison where she is serving her 20-year sentence.
Man, Maxwell heeft belastend materiaal over heel wat invloedrijke personen. Absoluut zeker!

1 van de grootste thema's van de Republikeinen van de verkiezingen was het vrijgeven van de Epstein files.
En nu doet Trump alles om dit tegen te houden en de Republikeinen willen zelfs de mededader vrijlaten?!
Dat is toch gewoon TOTAAL ongelofelijk!
Het kan hun echt niet meer schelen wat de kiezers denken. Wat betekent dat?

Laatst bewerkt:
De "theorie" erachter is natuurlijk wel dat ze in ruil voor gratie wel zal antwoorden op de vragen die ze nu negeert omdat het antwoord ook haar eigen betrokkenheid/schuld bevestigd (pleading the 5th). Antwoorden die veel anderen zouden kunnen betrekken of zelfs beschuldigen in de zaak.

Op zich is zo´n constructie, zeker in Amerikaans recht, niet ongewoon. Nu is het wel opvallend omwille van de persoon, de feiten EN dat ze ook gratie zou krijgen voor feiten waar ze nu reeds voor schuldig is bevonden niet enkel voor nieuwe feiten

Diplomatieke skills van een bonobo aap liggen vermoedelijk vele malen hoger dan die van Trump...

En dat met een VP wiens vrouw van Indische afkomst is.

De "theorie" erachter is natuurlijk wel dat ze in ruil voor gratie wel zal antwoorden op de vragen die ze nu negeert omdat het antwoord ook haar eigen betrokkenheid/schuld bevestigd (pleading the 5th). Antwoorden die veel anderen zouden kunnen betrekken of zelfs beschuldigen in de zaak.

Op zich is zo´n constructie, zeker in Amerikaans recht, niet ongewoon. Nu is het wel opvallend omwille van de persoon, de feiten EN dat ze ook gratie zou krijgen voor feiten waar ze nu reeds voor schuldig is bevonden niet enkel voor nieuwe feiten

Die constructie in Amerikaans recht is normaal gezien een deal dat het gerecht maakt met de persoon in kwestie, getuigen in ruil voor strafvermindering of immuniteit. Niet een “we geven een pardon want ze was toch zo behulpzaam” terwijl alles nog loopt en ze net niet wil antwoorden op sommige zaken.

Schoten gelost tijdens Correspondents diner:

Schoten gelost bij White House Correspondents’ Dinner: Trump en Vance in veiligheid gebracht, mogelijke schutter opgepakt

Trump voor het eerst op een White House Coorespondents dinner in al zijn jaren als President, en dat doet zich voor. Er is een agent getroffen, maar niet gewond met dank aan zijn kogelvrije vest.

Ik ben benieuwd wat hier weer de gevolgen van gaan zijn.

Ligt het aan mij of komen zo'n situaties meer voor bij Trump?
Trump is de meest polariserende president in mensenheugenis en is ook onpopulair.

Ik ben benieuwd wat hier weer de gevolgen van gaan zijn.
Trump zei dat er binnen de 30 dagen een nieuw evenement zou plaatsvinden.

Ligt het aan mij of komen zo'n situaties meer voor bij Trump?
Trump is de meest polariserende president in mensenheugenis en is ook onpopulair.

Trump zei dat er binnen de 30 dagen een nieuw evenement zou plaatsvinden.
Zelfs bij een slechte president zou je vroeger hopen dat ie niet neergeschoten wordt om stabiliteit in de wereld en het vertrouwen in de democratie te behouden.

Maar als de president zelf die dingen al probeert op te blazen, dan is het toch niet vreemd dat er meer mensen gaan zeggen "genoeg is genoeg". Zowel vriend als vijand...

Schoten gelost tijdens Correspondents diner:

Schoten gelost bij White House Correspondents’ Dinner: Trump en Vance in veiligheid gebracht, mogelijke schutter opgepakt
Ge zou denken dat het staged is voor zijn populariteit onder MAGA weer wat op te krikken.

Zelfs bij een slechte president zou je vroeger hopen dat ie niet neergeschoten wordt om stabiliteit in de wereld en het vertrouwen in de democratie te behouden.

Maar als de president zelf die dingen al probeert op te blazen, dan is het toch niet vreemd dat er meer mensen gaan zeggen "genoeg is genoeg". Zowel vriend als vijand...
Ge hebt het gezegde: wie wind zaait zal storm oogsten.
Verwondert mij dus niks, en Amerika is een land vol met gewapende gekken.

Oja, Trump liep weten dat het hotel waar het gebeurd is niet heel veilig is. En toen haalde ie de plannen van zijn balzaal nog es boven. :lol:

De Matrix is zwaaaaar aan het glitchen. Somebody unplug me.

En zijn verklaring voor al die aanvallen is:

"Dit bewijst dat mijn beleid impact heeft".

Nou, als die impact moordpogingen oplevert weet ik niet echt of dat een gewenste resultaat is en of dat bewijst dat je met je beleid juist bezig bent!

Al zeker niet als de aanvallers blijkbaar gewone Amerikanen zijn en niet bijvoorbeeld immigranten die je viseert.

Dus voor vluchten van de politie of weerspannigheid wordt je door de kop geschoten maar als je een politie agent probeert aan te vallen met een mes of eender welke moordpoging op een president dan pakken ze je gewoon op.

Terug
Bovenaan