Renegadexxripxx
Well-known member
Maar je geeft voorbeelden van een Photo ID. Terwijl ik het natuurlijk expliciet had over een federale, verplichte Photo ID die ook gebruikt wordt voor Voter ID. En dat is mijn hele issue er net mee... Trump gebruikt de twee met opzet door elkaar, maar het is niet hetzelfde. In de VS ziet bijna niemand dat ook als hetzelfde. 80% van de mensen is voorstander van een VoterID. Ik wil de poll nog zien die zegt hoeveel mensen er voorstander zijn van een federale, verplichte Photo ID die ook gebruikt wordt als Voter ID.
- Reisdocument: er is vrijheid van reizen tussen de staten volgens het 14de Amendement van de Grondwet, de Privileges and Immuities Clause. Alleen voor vliegreizen is er een uitzondering gemaakt onder de REAL ID-act, omdat het luchtruim van de Federale Staat is, en zij daar jurisdictie hebben. Voor reizen binnen Amerika is het niet nodig, en niemand verplicht je om te reizen buiten Amerika. Dit document nodig maken voor reizen binnen de VS zou net een nadeel zijn, want het zou je beperken.
- eID's: bestaan al, state issued driver's licenses zijn er in elektronische vorm. Wie dat wil, kan er nu al eentje krijgen. Goed, een rijbewijs kost geld en een gratis PhotoID
- Je kunt op dit moment in de VS altijd je identiteit aantonen aan de belanghebbende instanties.
- Je social security number dient expliciet voor je zorverzekeringen, dus dat bestaat ook al. Dat is met opzet trouwens zonder foto en met zo weinig mogelijk informatie: je nummer + je naam + je adres. Niks meer.
Ik weet oprecht geen enkel voordeel wat je in de VS zou hebben tov nu. Behalve dat je misschien mensen zonder auto of zonder geld voor een rijbewijs van een PhotoID voorziet. Maar om dat nu federaal te doen en al die nadelen plus kosten voor over te hebben... ik zou zelf ook geen voorstander zijn. Vooral ook omdat het enige voordeel dat gegeven wordt, de voter fraud is. Wat een leugen is.
'Opschuiven richting een totalitaire staat' is niet 'iedereen die iets gelijkaardigs heeft is een totalitaire staat'.
En laat de onjuistheden zien.
Verder ga ik niet elke post herhalen dat het géén aanval was op jou, géén zedenpreek, ik denk niét dat jij Trump steunt, ik denk niét dat jij gelooft in de Voter Fraud.
Ik zie gewoon wel het voordeel ervan. Je moet uw geboortecertificaat niet meenemen en afgeven. Je hebt 1 document, kaart, waarmee je verschillende overheidszaken kan regelen. Je hebt een extra bescherming tegen social security engineering, je hebt een eenvoudig document om identiteit van personen (kinderen - via specifiek KIDS ID en oudere kinderen (dacht vanaf 15j) en volwassenen) te controleren (zonder dat je daarvoor een wagen of rijbewijs moet hebben), voor het vliegen, voor bestellen van tickets voor treinen/bussen/..., etc....
Voor mij is dat gewoon een handige tool.
Ik heb dan ook niet gezegd dat door het te hebben je een totalitaire staat bent. Ik stel enkel dat de aanwezigheid ervan u defacto niet doet opschuiven naar een totalitaire staat. Het verkeerde gebruik ervan kan dat wel. Maar wetende dat ze daar camerabewaking hebben met persoonsherkenning zie ik echt niet in wat deze toevoeging extra zou bijdragen aan dat risico.
Voor de rest komt uw tegenkanting dan ook eerder ideologisch over. Op de wijze zoals jij het argument claimt komt het mij over dat uw idee/opinie over het photo ID in Europa (of zelfs nationaal) ook eerder zou zijn om dat niet te voorzien. Omdat het in uw ogen geen meerwaarde zou hebben of zou kunnen misbruikt worden door totalitaire regimes.
En dat lijkt mij gewoon voor een persoon die in Europa is opgegroeid en daarmee al jaren is geconfronteerd een raar gegeven. Ik zou in de toekomst, als we Europa verder geïntegreerd krijgen, ook eerder een voorstander zijn van een Europese photo ID kaart dan van een Belgische. En ik de meerwaarde van simplificatie en centralisatie van al die gegevens en verschillende databanken zie.
Desondanks dat zo'n centralisatie potentieel misbruikt kan worden. Is dat voor mij geen reden om dat niet te doen.
En dat Trump dat wil doen voor onbestaande voter ID fraude boeit mij dan niet echt.
dit gaat over de Amerikaanse context. Wat vaak een heel gelijkaardige cultuur lijkt, maar waar de verschillen wel degelijk heel groot zijn. Cultureel en institutioneel. Het zijn niet mijn tegenkantingen, ik leg het uit vanuit de Amerikaanse cultuur, waarom die tegenkantingen er zijn. Ironisch genoeg de laatste 50-100 jaar vooral vanuit Republikeinen.