De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Tegen dan is stemmen per post afgeschaft, en staat er bij alle blue state stembureaus red state National Guard en ICE. "Om de veiligheid en eerlijkheid van de verkiezingen te garanderen".

Ook mooi: Miller die zegt dat de president plenary/absolute authority heeft, en dan mid-sentence gewoon zelf stopt met spreken om technische problemen te faken. CNN zou dat stuk blijkbaar een paar minuten later gewoon opnieuw hebben opgenomen zonder die uitspraak, en enkel die versie online gezet. Als op den duur alle grote media medeplichtig zijn en in handen van hetzelfde clubje wordt het natuurlijk écht moeilijk..
En CNN zijn nu niet bepaald beste vrienden met Trump, zowat de koploper bij de fake media kanalen volgens Trump.

Straks is het zover: bekendmaking van de Nobelprijs voor de Vrede. Wat ook het resultaat is, kunnen we de popcorn al uithalen. Want ongeacht het resultaat kunnen we al uitkijken naar de reacties van Trump. Zeker als hij niet wint, kunnen we ons alweer verwachten aan de uitbarstingen van een klein kind die zijn snoepje niet krijgt. Wint hij wel (en toegegeven, wat nu in Gaza aan het gebeuren is, is toch wel voor een groot deel zijn verdienste), gaat er toch ook een vloed aan verontwaardigde reacties komen, neem ik aan.
Het is voor het comité duidelijk kiezen tussen de pest en cholera.

EDIT: blijkbaar is de winnaar sowieso al beslist begin oktober, nog vóór het Gaza-akkoord. Kans lijkt me dan ook klein dat Trump wint. Kans dat Trump niet verontwaardigd gaat zijn, lijkt me al even klein :).

Laatst bewerkt:
Maria Corina Machado van de Venezolaanse oppositie. Kan Trump op zich niets op tegen hebben, want het is de tegenstander van "kartelbaas" Maduro.

Goh, je bent Trump's vriend tot je het niet meer bent.
Wanneer je Trump's Truth social posts van gisteren leest zat hij echt wel op die Nobelprijs te wachten!

Meerdere zoals hieronder:

Screenshot-20251010-123250-Chrome.jpg

Hoe delusional (ik vind geen goed NL woord hiervoor) moet je als Trump wel niet zijn te denken dat je de Nobelprijs gaat winnen.
  • Je hernoemt je ministerie van defensie naar ministerie van oorlog.
  • Je hebt een half jaar geen strobreed in de weg van Israel gelegd behalve een tweetal posts dat je niet blij bent met sommige acties van Israel. Integendeel je nodigt Bibi te pas en te onpas uit voor een babbeltje in het witte huis.
  • Behalve veel blaten over Oekraiëne legt hij ook hier geen strobreed in de weg van Putin om hem te dwingen de oorlog te stoppen.
  • Je doet niets anders dan je tegenstanders kleineren, vernederen en belachelijk maken. En je wenst je tegenstanders op nationale tv het slechtste toe.
  • Je hebt een verkiezingsnederlaag nooit erkend en hebt je eigen achterban opgejut tot een bestorming van het capitool met doden tot gevolg.
  • Je zet je eigen leger in tegen steden waar democratisch bestuur is.
  • Je laat migranten onwettig deporteren.

Ik denk dat the Donald beter eerst eens voor peace zorgt in zijn eigen land in plaats van de Nobelprijs te ambiëren.

Laatst bewerkt:

Tgoh ja, eerst Israël onvoorwaardelijk blijven steunen tot enkele weken geleden, Oekraïne afdreigen, dwepen met Putin en dan nu wat gaan wenen over die Nobelprijs. Nominaties voor de Nobelprijs van 2025 moeten sowieso tijdens 2024 en ten laatste voor +- 20 januari van het jaar dat ze worden uitgereikt. Dus er was nooit een wereld waar die prijs richting Donald ging.

Ik denk dat the Donald beter eerst eens voor peace zorgt in zijn eigen land in plaats van de Nobelprijs te ambiëren.
Ik vond dat ook zoiets dat in de media veel meer aandacht kreeg dan het waard is. Iemand nomineren voor een Nobelprijs is zo moeilijk niet, maar ik denk niet dat er veel mensen met kennis van zaken het realistisch vonden dat Trump zou winnen. Zie ook @Carrion

Met de bevindingen omtrent autisme van gisterenavond kan hij misschien volgend jaar een poging wagen om de nobelprijs voor geneeskunde binnen te halen :unsure:

Tgoh ja, eerst Israël onvoorwaardelijk blijven steunen tot enkele weken geleden, Oekraïne afdreigen, dwepen met Putin en dan nu wat gaan wenen over die Nobelprijs. Nominaties voor de Nobelprijs van 2025 moeten sowieso tijdens 2024 en ten laatste voor +- 20 januari van het jaar dat ze worden uitgereikt. Dus er was nooit een wereld waar die prijs richting Donald ging.
“President Trump zal doorgaan met het sluiten van vredesakkoorden, het stoppen van oorlogen en het redden van levens”, verklaart Witte Huis-woordvoerder Steven Cheung in een bericht op X. Hij vervolgt poëtisch: “Hij heeft het hart van een humanist en er zal nooit iemand zoals hij zijn die bergen kan verzetten met de pure kracht van zijn wil.

Ik denk dat Steven een goeie evaluatie gaat krijgen.

1000007644.jpg

Er is niks dat hem tegenhoudt om vanuit zijn eigen persoonlijk fortuin een fonds op te richten, dat dan onder zijn bezielende leiding, jaarlijks de "Trump Prize" uit kan reiken. Uiteraard zal in de regels staan dat hij de prijs ook aan zichzelf kan geven, denk ik 🤔.

Terug
Bovenaan