Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben fan maar California is een beetje een apart geval, dus ik vraag mij af hoeveel enthousiasme die kan genereren in de staten waar het om draait. Wie het ook wordt, idealiter zal hij of zij het tijdens transparante en eerlijke primaries moeten bewijzen. Dan start je al niet met een valse noot, zoals Clinton en Harris overkwam.Gavin newson is denk ik een serieuze kanshebber.
Enkel en alleen als je niet de fout maakt om een al te 'radicaal' alternatief voor te stellen dat in hun ogen misschien nog erger is dan een compleet gestoorde narcist, hoe moeilijk dat voor ons ook kan zijn om te begrijpen. Solide is inderdaad het juiste woord.Onder de Republikeinen moeten toch ook nog veel gematigden zijn, die Trump ook kotsbeu zijn, of het huidig beleid stellig afkeuren. Zij zullen dit keer niet op Trump stemmen, maar wel op een solide Democraat. Het kan toch niet anders dan dat Trump ook stemmer verliest door zijn beleid.
Dat was de tactiek van de Harris campagne, ja. We gaan naar rechts opschuiven om meer gematigde Republikeinen aan te spreken. Campagne voeren met de Cheneys, de senior VP van Uber haar campagne laten runnen en focusen op bipartisanship. Ik denk dat ze uiteindelijk minder Republikeinse stemmen binnenhaalde dan Biden.Onder de Republikeinen moeten toch ook nog veel gematigden zijn, die Trump ook kotsbeu zijn, of het huidig beleid stellig afkeuren. Zij zullen dit keer niet op Trump stemmen, maar wel op een solide Democraat. Het kan toch niet anders dan dat Trump ook stemmer verliest door zijn beleid.
Was het niet omgekeerd? Dat de democraten zich meer focusten op hun agenda en Trump meer focuste op Harris bashen?De grootste fout die de Democraten de afgelopen jaren gemaakt hebben is reactievoetbal spelen tegen Trump in plaats van zelf een positieve toekomstvisie naar voren proberen te schuiven.
Project 2025 waarvan Trump hele tijd zei dat hij niet wist wat dat was?Waar is het "Project 2025" van de Democraten? En dat vereist een inspirerende kandidaat die geloofwaardig campagne kan voeren op zijn of haar thema's, in plaats van de campagne te laten definiëren door de Republikeinen.
Laat het mij zo uitdrukken: de kernboodschap van de Harris campagne was "ik ben niet Trump". De kernboodschap van de Trump campagne was "ik ben Trump".Was het niet omgekeerd? Dat de democraten zich meer focusten op hun agenda en Trump meer focuste op Harris bashen?
Project 2025 waarvan Trump hele tijd zei dat hij niet wist wat dat was?
In een land waar een 'gun' bezitten de normaalste zaak van de wereld is, vind ik dat de protesten tegenICE heeft geeneens een officieel uniform.
als je dit ziet, die hebben niet meer aan dat dingen die je ook gewoon op amazon kunt kopen:
Amazon.com.be : cammo bulletproof vest
www.amazon.com.beAmazon.com.be : police patch
www.amazon.com.be
voeg daaraan toe dat ze zich niet eens moeten identificeren, en de legitimiteit lijkt mij soms wel heel vaag.
maar dit soort video's posten is dan "a crusade against ICE"
Beetje flauw om alles op één hoop te gooien, het gaat niet om geslacht of huidskleur (check Obama), maar wél de persoon. LGB(T) zou ik over twijfelen inderdaad of de V.S. daar klaar voor zou zijn, met sterk gelovige gemeenschappen, en dan moet je een tactische keuze maken qua kandidaat.Een vrouw/zwarte/lgbt/ anders gelovige kandidaat zal sowieso gezien worden als woke politics en zelfs als ze een kleinere onbekende blanke christelijke man naar voor schuiven gaat die net als Harris en Clinton evengoed door de rechtse influencer sfeer met de grond gelijk gemaakt worden. Het is niet alsof Harris of Clinton echt slechte kandidaten waren, ze zijn bij de grootste namen binnen de democratische partij met tonnen ervaring en een indrukwekkend palmares. Ze waren vele male beter dan Trump maar MAGA hoeft zich niet fatsoenlijk te gedragen of zelfs aan de realiteit te houden en kan in het narratief dat ze zetten zo laag gaan als ze willen terwijl een democratische kandidaat wel op de kleinste uitschuiver afgerekend zal worden.
MAGA gaat sowieso woke blijven schreeuwen dus misschien beter om dat te ownen en juist als wapen tegen hen te gebruiken. Dat ze wel inclusief, niet racistisch, beschaafd, tollerant, non fascistisch, rechten respecterend en democratisch zijn. Alles wat Trump niet is en dat ze beloven zijn schade te herstellen. Als ze gewoon mee opschuiven naar rechts uit schrik om door Trump en co als woke bestempeld te worden kunnen we er zeker een kruis over maken.
Beetje flauw om alles op één hoop te gooien, het gaat niet om geslacht of huidskleur (check Obama), maar wél de persoon. LGB(T) zou ik over twijfelen inderdaad of de V.S. daar klaar voor zou zijn, met sterk gelovige gemeenschappen, en dan moet je een tactische keuze maken qua kandidaat.
'Vele male (sic) beter dan Trump' maar toch verloren, ergens klopt iets niet. Moreel beter op een aantal vlakken ongetwijfeld, maar daar koop je niets mee. Een kandidaat die verliest van Trump is wel degelijk een slechte kandidaat denk ik dan.
Clinton was impopulair in kleine staten die ertoe deden. Harris was als VP (ergensno rmaal) ook al niet succesvol, laat staan populair.
Indrukwekkend palmares? Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Clinton zou een affront geweest zijn als eerste vrouwelijke president - moet je eerst getrouwd zijn met een mannelijke president voor je het als vrouw kunt worden? - en Harris? Zéér zwakke primaries, heropgevist omdat ze de nodige hokjes aanvinkte: zwart en vrouw... maar men heeft andere hokjes onvoldoende nagekeken.
Respectvol in debat gaan kan je 'ownen', hoewel voor Gavin Newson's X (Twitter) die de draak steekt met het online gedrag van Trump ook iets te zeggen valt.
Van de grootste excessen van de woke beweging dien je afstand te nemen. Ik heb het hier al eerder gepost één, van de meest succesvolle campaignadds van Trump ging rond het onnodig opblazen transissue, waarbij een extreme minderheid nu de halve wereldorde mee op z'n kop zit te zetten. Men had in eerste instantie nooit mee in die richting moeten opschuiven denk ik dan.
Onbegrijpelijk. De meerderheid van de bevolking, inclusief Republikeinen en MAGA blijkt gewoon voorstander te zijn van de huidige, verhoogde subsidies voor de ontvangers van de Affordable Care Act:Wat de republikeinen willen doen met hun health care is echt niet te geloven.
A majority of Trump supporters back extending Obamacare subsidies, poll findsThe new survey found 59% of Republicans and 57% of “Make American Great Again” supporters favor extending the enhanced subsidies.
Mjah als je 'goede kandidaat' heel nauw definieert als 'winnaar', ja dan waren ze geen goede kandidaten. Maar zelfs verliezer Hillary Clinton had meer stemmen als Donald Trump, je kan toch moeilijk zeggen dat ze een 'slechte kandidaat' was als ze populairder was dan Trump maar verloor door de quirks van het kiessysteem. (En er was ook de inmenging van Rusland & Cambridge Analytica)
Harris was inderdaad wel onpopulair en bovenop haar onpopulariteit heeft ze daar nog een hoop handicaps bovenop gehad: het hele debacle met Biden die zeer laat uitstapte en het vertrouwen in de Democraten beschadigde, het feit dat ze slechts 3 maanden had om een campagne te voeren en inderdaad ook het ontbreken van een echte primary. Maar ze was voornamelijk gekozen omdat ze de vice-president van Bide was, ze was niet 'heropgevist' vanuit een of ander vergeten hoekje enkel en alleen omdat ze hokjes aanvikte hé, dat is een beetje oneerlijke voorstellen van de feiten. Dat zal wel meegespeeld hebben, maar moest ze geen vice-president geweest zijn denk ik niet dat ze naar voor geschoven zou geweest zijn.
En zelfs dan nog had Trump niet echt overweldigend gewonnen. De drie nipste staten waren gewonnen door Trump met minder als 2%.
Als deze 3 naar Harris gingen had zij 270 electoral votes en dus de verkiezing gewonnen. Dat zijn 230k stemmen op een totaal van 152 miljoen. (Redelijk gelijkaardig aan de verkiezing van 2016 waar Clinton 3 staten en dus het electoral college verloor met een handvol stemmen)
- Wisconsin, 0.87% (29,397 votes) – 10 electoral votes
- Michigan, 1.41% (80,103 votes) – 15 electoral votes
- Pennsylvania, 1.71% (120,266 votes) – 19 electoral votes
Onbegrijpelijk. De meerderheid van de bevolking, inclusief Republikeinen en MAGA blijkt gewoon voorstander te zijn van de huidige, verhoogde subsidies voor de ontvangers van de Affordable Care Act:
A majority of Trump supporters back extending Obamacare subsidies, poll finds
Zeg nog eens dat Trump beleid voert voor Joe Sixpack.
Winst is nu éénmaal een factor, maar ook bij Clinton had je vooraf al een dubieuze voorverkiezing met de rol van het partij-establishment.
Daarenboven nog haar 'deplorables' opmerking.
Wat jij 'quirks' van het kiessysteem zijn geen eigenaardigheden maar doelbewuste features in een federaal kiessysteem opgezet om te behoeden dat grote staten zoals Californië, staten als Iowa voor eeuwig en altijd domineren. Is dat uit de hand gelopen ten opzichte van het historische opzet? Mogelijks, maar die regels waren bekend voor de verkiezingen begonnen. Bij basketbal moet je achteraf ook niet afkomen dat je het verschil tussen twee- en driepunters maar niets vindt, wanneer je de wedstrijd verliest.
Die hokjes aanvinken gaat over de verkiezingen van 2020, dat ze Harris in 2024 zonder enige deftige primaries tot kandidate bombardeerden omdat Biden te lang bleef vastklampen aan de macht, is deels begrijpelijk, maar was zelfs toen een slechte keuze, waar ik hier en vele anderen elders al kritiek op hadden. Men kende haar nadelen, men heeft ook meegewerkt aan Biden te blijven aanhouden als kandidaat, mensen zoals Loser verdedigden dat ook hier, en nu zie je het gevolg. Dat is geen hindsight 20/20, dat zag je toen al aankomen.
Dat zijn al 3 staten, we spreken met een reden om swing states, andere staten waren sowieso voor één van beiden.
Plus je vergeet nu natuurlijk wél te vermelden dat Trump in 2024 wél de popular vote binnenhaalde, waar je dat voor Clinton wél deed, niet erg consequent denk ik dan.
Plus je vergeet nu natuurlijk wél te vermelden dat Trump in 2024 wél de popular vote binnenhaalde, waar je dat voor Clinton wél deed, niet erg consequent denk ik dan.
Dat Republikeinen graag angst zaaien over [bevolkingsgroep] is niet nieuws maar dat betekent voor mij niet dat je [bevolkingsgroep] onder de bus moet gooien. Die mensen dienen des te meer verdedigd te worden, iets wat de Harris campagne naliet in een poging om Republikeinse kiezers te verleiden.Beetje flauw om alles op één hoop te gooien, het gaat niet om geslacht of huidskleur (check Obama), maar wél de persoon. LGB(T) zou ik over twijfelen inderdaad of de V.S. daar klaar voor zou zijn, met sterk gelovige gemeenschappen, en dan moet je een tactische keuze maken qua kandidaat.
'Vele male (sic) beter dan Trump' maar toch verloren, ergens klopt iets niet. Moreel beter op een aantal vlakken ongetwijfeld, maar daar koop je niets mee. Een kandidaat die verliest van Trump is wel degelijk een slechte kandidaat denk ik dan.
Clinton was impopulair in kleine staten die ertoe deden. Harris was als VP (ergensno rmaal) ook al niet succesvol, laat staan populair.
Indrukwekkend palmares? Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Clinton zou een affront geweest zijn als eerste vrouwelijke president - moet je eerst getrouwd zijn met een mannelijke president voor je het als vrouw kunt worden? - en Harris? Zéér zwakke primaries, heropgevist omdat ze de nodige hokjes aanvinkte: zwart en vrouw... maar men heeft andere hokjes onvoldoende nagekeken.
Respectvol in debat gaan kan je 'ownen', hoewel voor Gavin Newson's X (Twitter) die de draak steekt met het online gedrag van Trump ook iets te zeggen valt.
Van de grootste excessen van de woke beweging dien je afstand te nemen. Ik heb het hier al eerder gepost één, van de meest succesvolle campaignadds van Trump ging rond het onnodig opblazen transissue, waarbij een extreme minderheid nu de halve wereldorde mee op z'n kop zit te zetten. Men had in eerste instantie nooit mee in die richting moeten opschuiven denk ik dan.
Dat Republikeinen graag angst zaaien over [bevolkingsgroep] is niet nieuws maar dat betekent voor mij niet dat je [bevolkingsgroep] onder de bus moet gooien. Die mensen dienen des te meer verdedigd te worden, iets wat de Harris campagne naliet in een poging om Republikeinse kiezers te verleiden.
Overigens lees ik dat Harris en Clinton het label woke krijgen opgeplakt maar pakweg een Bernie Sanders is nog explicieter in zijn steun voor LGBTQ+ rechten dan zowel Harris of Clinton. Het enige verschil is dat hij die strijd voor gelijkheid en rechtvaardigheid wel koppelt aan een bredere socio-economische context en een visie voor een ander Amerika. Dat is dan niet woke?