De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Trump announces ‘TrumpRx’ site for discounted drugs and deal with Pfizer to lower prices.
The TrumpRx site, which will not go live until early 2026, will not sell or distribute medications, a senior administration official told reporters Tuesday. Consumers will be able search for their medicines and will be redirected to manufacturers’ direct-to-consumer channels.

Bron

Vernietig Obamacare, verhoog de tarieven op farmaceutische producten, sluit een deal met de leverancier en verkoop de medicijnen op je eigen site met "korting" (+inkomsten door affiliate links).

Pfizer will sell drugs to Medicaid and set prices of new drugs at “Most Favored Nation” levels, the lowest price made available in peer countries. It will sell many of its primary care medicines and some specialty brand-name drugs at a 50% savings, on average, at TrumpRx, the company said. And it will expand its domestic manufacturing, while receiving a three-year reprieve on certain tariffs on pharmaceutical imports.

Trump has long fixated on the fact that Americans pay far more for medications than people in peer countries, particularly in Europe, largely because their governments often determine the cost. Prices are nearly three times as high in the US as they are in comparable countries, according to a Health and Human Services Department report released last year. Trump tried unsuccessfully to institute “Most Favored Nation” pricing during his first term.

The president revived the effort in May, issuing an executive order that directed drugmakers to start offering US patients the “Most Favored Nation” prices for their medicines or face consequences. He told HHS to come up with price targets within 30 days.
Benieuwd wat dit gaat geven voor europese prijzen. Wat gaat een pfizer doen? Duurdere prijzen vragen in Europa met risico dat ze hier haar producten niet op de markt kan slijten of drastisch de prijzen gaan verlagen in de US. En dat onder de stok van importtarieven.

Benieuwd wat dit gaat geven voor europese prijzen. Wat gaat een pfizer doen? Duurdere prijzen vragen in Europa met risico dat ze hier haar producten niet op de markt kan slijten of drastisch de prijzen gaan verlagen in de US. En dat onder de stok van importtarieven.

Pfizer heeft de afgelopen 5 jaar meer dan 50 miljard $ pure winst wereldwijd verdiend, vanuit een neutraal oogpunt bekeken, kunnen ze dit zonder probleem dragen zonder dat ze daarvoor elders in de wereld de prijzen dienen te verhogen.

Maar bon, farmaceutische sector die geen gemaximaliseerde winstoptimatie strategieën hanteert, het zou een nieuwe zijn.

Er mag iets meer kadering bij links gegeven worden.
What in the fuck

Toch ondenkbaar dat een regering zo'n leugenachtige propaganda verkondigt op officiele overheidskanalen. Stel je voor dat je op mypension ineens een banner krijgt met 'Het Vlaams Belang wil je pensioen afpakken!' of 'Groen wilt alle kerken ombouwen tot moskeeën!' ergens :crazy:

Laatst bewerkt:
Waarom zou Trump China sterker laten worden door ze Taiwan te laten inlijven? China is toch de grote potentiële vijand van de VS?
Hoe meer bondgenoten tegen China, hoe beter voor de VS zou je denken.

Idd die chip technologie is nog t miste waar ze zich zorgen over moeten maken. Taiwan is strategisch enorm belangrijk en vormt een sleutelpositie in de defensie strategie voor de VS en bondgenoten tegen Chinese dominantie in de regio.

Daar bovenop. Heb je de straat van Taiwan in handen dan kan je de wereldeconomie op zijn kop zetten.

Daar bovenop. Heb je de straat van Taiwan in handen dan kan je de wereldeconomie op zijn kop zetten.
Ook dit! Dit is ook enorm belangrijk.
Mocht dit realiteit worden, dan zullen de spanningen in het oosten ook verder oplopen. Zeker tussen de Filipijnen en China en Vietnam en China.

Idd die chip technologie is nog t miste waar ze zich zorgen over moeten maken. Taiwan is strategisch enorm belangrijk en vormt een sleutelpositie in de defensie strategie voor de VS en bondgenoten tegen Chinese dominantie in de regio.

Ook dit! Dit is ook enorm belangrijk.
Mocht dit realiteit worden, dan zullen de spanningen in het oosten ook verder oplopen. Zeker tussen de Filipijnen en China en Vietnam en China.

In Taiwan worden chips gemaakt die men momenteel nergens anders kan produceren, dat lijkt me toch nog steeds de grootste impact te gaan hebben bij een hypothetische invasie.

De straat van Taiwan controleren is inderdaad zeer strategisch, maar ik zie China de toegang niet snel blokkeren. Daar zou het zichzelf te veel mee schaden. Wel strategisch inzetten.

Vietnam en de Filipijnen zullen niet lachen, maar het is niet dat die op zichzelf veel kunnen doen aan de situatie. En op zichzelf een stand maken zit er ook niet in. Overigens evolueert het sentiment in de regio de laatste jaren meer en meer richting een pro-China houding (toch volgens polls die ik een tijd terug zag).

Telkens wanneer ik denk dat hij niet verder/lager kan gaan vind hij toch weer manieren. Ik praat het helemaal niet goed maar het verbaasd mij hoe hij het telkens succesvol kan volbrengen.

Dit is gewoon corruptie in real time en het is zelf niet meer verborgen. Moest een democraat dit doet het kot zou te klein zijn geweest

Telkens wanneer ik denk dat hij niet verder/lager kan gaan vind hij toch weer manieren. Ik praat het helemaal niet goed maar het verbaasd mij hoe hij het telkens succesvol kan volbrengen.

Dit is gewoon corruptie in real time en het is zelf niet meer verborgen. Moest een democraat dit doet het kot zou te klein zijn geweest
dit, het is zo zot dat die dat gewoon openlijk kan doen.
"drain the swamp", die heeft niets gedrained, maar een bord gezet met "Trump's Swamp" en van die flikkerende neon signs errond zodat iedereen het goed kan zien en al zijn aanhangers gaan 'oh nice'.

Die rascistische denigrerende AI deepfake filmpjes die Trump post waarin hij democraten laat liegen nadat hij paar dagen terug nog die qanon medbed conspiracy onzin postte zijn ook weeral zo'n paar nieuwe dieptepunten maar ik maak me ondertussen geen illusies meer. De bodem is vrees ik nog lang niet in zicht. Elke keer je denkt dat hij niet lager meer kan slaagt hij hem eruit en zakken we nog wat dieper weg.

Dat dit gedrag het presidentieel ambt onwaardig is, is ondertussen gewoon een grap. Zelfs een mentaal achtergestelde marginaal zou zich schamen voor dit niveau, laat staan een president.

Trump is van het padje, bereid u voor op president Vance

Interessant opiniestuk over een wauwelende Trump en het 25ste amendement waarbij de zittende president opzij kan worden geschoven.

We zijn nu acht jaar later, en over weird shit gesproken: het is meer dan bizar, Donald Trump heeft een serieus mentaal probleem. Vertel ons iets nieuws, zegt u? Nou, de manifestaties van zijn geestelijke aftakeling stapelen zich op. Tijd om het 25ste amendement af te stoffen, dat voorziet in de opvolging van de zittende president nadat die is afgetreden of afgezet. Een van de gronden voor afzetting is een beoordeling door zijn omgeving, geleid door de vicepresident, of hij nog de geestelijke en/of fysieke capaciteiten heeft om het ambt te vervullen. Zo niet, dan staat daar de procedure om hem te lozen.
Maar wie schetst de verbazing van de generaals toen daarna ook de opperbevelhebber zijn zegje kwam doen. Dat was de overtreffende trap van weird shit. Trump was verward, zoals hij dat ook bij de VN in New York was. Teleprompters zijn rare dingen als je moeite hebt om meer dan twee regels achter elkaar te lezen, of ze nu werken of niet. Wat Trump echt van zijn stuk leek te brengen was dat de militairen stoïcijns voor zich uit keken, niet klapten bij zijn standaardzinnetjes, over het geheel genomen geen reactie toonden. Een nieuwe ervaring voor de man.
Het is niet de eerste keer dat Trump de weg kwijt is. Ik voorspel dat het erger en erger zal worden naarmate het meer tegenzit – economische tegenwind, crisis hier, crisis daar, meer geweld in de VS. Trump ontleent zijn voor een 78-jarige opmerkelijk energie aan zijn machtshonger en de adoratie van zijn aanhangers. Valt dat weg, dan zakt hij als een pudding in elkaar.

Maar het zou me niet verbazen mocht het 25ste amendement al eerder van stal worden gehaald. Er is niets mis met de geestelijke vermogens noch met het opportunisme van vicepresident J.D. Vance, en hij is het die op een goed moment Trump kan wegwerken. Bereid u voor op de tweede helft van Trump 2.0 die in werkelijkheid Vance 0.5 gaat worden, in voorbereiding op de gestolen verkiezingen van 2028. Het 25ste amendement deelt de vicepresident een grote rol toe – naar verluidt had in 2020 toenmalig vicepresident Mike Pence de tekst ook al bestudeerd. Toen kwam er niets van, nu ligt het anders.

Als ik Trump was, dan zou ik over mijn schouder kijken. Hoewel, net als Joe Biden beseft de man zelf niet wat zijn geestelijke toestand is. Voor ieder ander is het duidelijk: Trump is van het padje. En let op mijn woorden: zodra hij geen nuttig doel meer dient voor de mensen die hem overeind houden, wordt hij gedumpt.

Trump afzetten voor JD Vance is absolute zelfmoord voor de Republikeinse partij. Je zet de vergoddelijkte cultleider niet af voor een charismaloze pug.

Volgens mij is het een bodemloze put. Er is toch niets waar we nog van verschieten ? Alle middelen zijn goed om het publiek blaaskes wijs te maken en de Democraten non-stop zwart te maken.
Je kan enkel maar hopen dat het zo overdreven aan het worden is, dat de meerderheid van de bevolking daar ook los door ziet en bij een volgende verkiezing de Republikeinen zwaar afgestraft worden. Als er al een volgende verkiezing komt natuurlijk...

Volgens mij is het een bodemloze put. Er is toch niets waar we nog van verschieten ? Alle middelen zijn goed om het publiek blaaskes wijs te maken en de Democraten non-stop zwart te maken.
Je kan enkel maar hopen dat het zo overdreven aan het worden is, dat de meerderheid van de bevolking daar ook los door ziet en bij een volgende verkiezing de Republikeinen zwaar afgestraft worden. Als er al een volgende verkiezing komt natuurlijk...
Anderzijds is een groot deel mensen al jaren geïndoctrineerd met het idee dat "de tegenpartij" door en door slecht is. Ik ben dus niet zo hoopvol dat dit soort -in onze ogen- debiliteiten hun effect missen.

Terug
Bovenaan