De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Nope, lijkt gewoon een power-trip te zijn van Hegseth met een anti-woke speech en Trump, die blijkbaar oorspronkelijk niet eens uitgenodigd was, die weer over Biden kwam speechen.
Een beetje een storm in een glas water precies: ze zouden afstand nemen van de ‘woke’ principes in het leger en strengere standaarden, zoals dat lang haar en een baard niet meer toegelaten zou zijn in het leger. Geen dikke militairen meer enzovoort
Een deel van die punten begrijp ik wel, een soldaat moet fit zijn, maar de klepel is weer te ver doorgeslagen. Een soldaat moet bevelen uitvoeren, en zelfexpressie hoort daar niet altijd bij.
Maar wat maakt het uit dat een soldaat man, vrouw, non binair of trans zou zijn als hem dat niet belemmert om zijn functie uit te voeren? Dat zijn privézaken.

Ik vraag mij toch af wat er door die hoofden gaat van al die officieren wanneer zo'n clown als Hegseth daar een ganse speech komt geven.

Lijkt mij een perfect voorbeeld van iets waarvoor een Teams meeting of zelfs een email voldoende geweest was...

En voor zoiets moeten al die topmilitairen worden samengebracht? Met veiligheidsrisico's en een grote kost aan beveiliging. DOGE it is not.

Ik vraag mij toch af wat er door die hoofden gaat van al die officieren wanneer zo'n clown als Hegseth daar een ganse speech komt geven.

Lijkt mij een perfect voorbeeld van iets waarvoor een Teams meeting of zelfs een email voldoende geweest was...
Via groepschat zal hij niet meer gedurfd hebben.

Ook wel lichtjes ironisch dat een alcoholverslaafde vol tattoo's daar zit te speechen dat militairen fit moeten zijn en geen individuele expressie mogen vertonen.

En voor zoiets moeten al die topmilitairen worden samengebracht? Met veiligheidsrisico's en een grote kost aan beveiliging. DOGE it is not.
het lijkt alsof de pers zich vastklampt aan dat anti-woke, en "geen dikke generaals", maar Trump had wel degelijk nog een andere boodschap:

hij zou graag het leger inzetten in steden als Chicago, bvb

(ook weer zijn ego dat bovenkomt, bvb dat hij grapt dat hij Hegseth zou ontslaan omdat zijn speech "te goed" was)

Dat is toch hinten op een civil war, of op zijn minst hinten op het leger inzetten om de onwillige bevolking neer te slaan of onder de duim te houden. Elke dag glijdt dat land verder af. Echt angstaanjagend om te zien.

Dat is toch hinten op een civil war, of op zijn minst hinten op het leger inzetten om de onwillige bevolking neer te slaan of onder de duim te houden. Elke dag glijdt dat land verder af. Echt angstaanjagend om te zien.
Of nu al precedenten scheppen voor tegen dat de midterms er zijn, en dan toevallig dat leger naar enkele sleutelsteden sturen om de 'juiste' mensen te intimideren niet te gaan stemmen.

Ik merk aan die toespraken een puberale bewijsdrang, hoewel "puberaal" misschien te hoopvol en jeugdig klinkt, terwijl ik eerder aan een vorm van herfstig verval moet denken. De laatste opflakkering voor het doek over de bühne valt. Een opdringerige praalzucht die me vaag wat doet denken aan de manier waarop actiehelden uit de jaren '80 dweepten met patriottisme. Een "fuck yeah Murricah".

het lijkt alsof de pers zich vastklampt aan dat anti-woke, en "geen dikke generaals", maar Trump had wel degelijk nog een andere boodschap:

(ook weer zijn ego dat bovenkomt, bvb dat hij grapt dat hij Hegseth zou ontslaan omdat zijn speech "te goed" was)

Trump, justifying domestic military action, tells Pentagon leaders to ‘handle’ the ‘enemy from within’

The president suggested “dangerous” American cities should be used as Pentagon “training grounds” during a dark and winding 72-minute speech.

Het gaat daar razendsnel de verkeerde kant op.
Tijdens zijn vorige termijn waren er hooggeplaatste militairen die weigerden het bevel te geven om te schieten op BLM betogers/relschoppers.
Vandaag kondigt hij aan alle hooggeplaatsten aan om Amerika te zuiveren van....ja, van wat eigenlijk?
Diegene die nu nog gelooft dat er midterms gaan plaatsvinden... .

We zijn nog aan het nagenieten van zijn uitspraken van een paar uren geleden en de volgende is al daar:

Taiwan pressured to move 50% of chip production to US or lose protection.
BRON

Trump, justifying domestic military action, tells Pentagon leaders to ‘handle’ the ‘enemy from within’

The president suggested “dangerous” American cities should be used as Pentagon “training grounds” during a dark and winding 72-minute speech.

Het gaat daar razendsnel de verkeerde kant op.
Tijdens zijn vorige termijn waren er hooggeplaatste militairen die weigerden het bevel te geven om te schieten op BLM betogers/relschoppers.
Vandaag kondigt hij aan alle hooggeplaatsten aan om Amerika te zuiveren van....ja, van wat eigenlijk?
Diegene die nu nog gelooft dat er midterms gaan plaatsvinden... .
Dit, samen met https://edition.cnn.com/2025/09/25/..._exp=up-next-article-end&tenant_id=related.en, belooft toch weinig goeds… Scary shit.

De enige reden waarom Trump Taiwan zou verdedigen is vanwege de chip industrie. Als dat geen probleem meer is vanwege verhuisd naar de U.S. steekt hij sowieso geen poot uit. Alsof hij iets om die mensen geeft (of mensen überhaupt). Hopelijk heeft Taiwan stalen ballen en geven ze hem de middelvinger.

We zijn nog aan het nagenieten van zijn uitspraken van een paar uren geleden en de volgende is al daar:

Taiwan pressured to move 50% of chip production to US or lose protection.
BRON

Rare tactiek.

Hij beschermt hen zodanig dat ze chips hebben.
Het moment dat 50% van de chips geproduceerd worden in US, is er geen echte reden meer om de bescherming nog te geven. En kan hij zonder verpinken met zijn goede vriend Xi afspreken dat zij Taiwan mogen veroveren waarna hij dan wel een uitvlucht vindt om geen steun te leveren.

Trump voelt gewoon dat hij zijn strategie niet werkt of op zijn minst niet snel genoeg. Waardoor hij dit wil proberen te forceren met dit soort uitspraken.

Ik verwacht dat men zal proberen om te appeasen. En proberen het 3 jaar te rekken tot de volgende president of op zijn minst tot na de midterms...

Rare tactiek.

Hij beschermt hen zodanig dat ze chips hebben.
Het moment dat 50% van de chips geproduceerd worden in US, is er geen echte reden meer om de bescherming nog te geven. En kan hij zonder verpinken met zijn goede vriend Xi afspreken dat zij Taiwan mogen veroveren waarna hij dan wel een uitvlucht vindt om geen steun te leveren.

Trump voelt gewoon dat hij zijn strategie niet werkt of op zijn minst niet snel genoeg. Waardoor hij dit wil proberen te forceren met dit soort uitspraken.

Ik verwacht dat men zal proberen om te appeasen. En proberen het 3 jaar te rekken tot de volgende president of op zijn minst tot na de midterms...
Als hij Xi zijn gangen laat gaan kan hij weer gaan pronken als vredesduif. O wee als hij volgende week geen nominatie krijgt voor de Nobelprijs van de Vrede.

Media focust hier te veel op zijn cultuuroorlog, en te weinig op zijn politieke oorlog.

Als hij Xi zijn gangen laat gaan kan hij weer gaan pronken als vredesduif. O wee als hij volgende week geen nominatie krijgt voor de Nobelprijs van de Vrede.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Wanneer hij geen nominatie krijgt zal hij wel gaan "ranten" dat de commissie vol "crazy leftists" zit.

De enige reden waarom Trump Taiwan zou verdedigen is vanwege de chip industrie. Als dat geen probleem meer is vanwege verhuisd naar de U.S. steekt hij sowieso geen poot uit. Alsof hij iets om die mensen geeft (of mensen überhaupt). Hopelijk heeft Taiwan stalen ballen en geven ze hem de middelvinger.
Waarom zou Trump China sterker laten worden door ze Taiwan te laten inlijven? China is toch de grote potentiële vijand van de VS?
Hoe meer bondgenoten tegen China, hoe beter voor de VS zou je denken.
Ik hoop dat de meeste toch regelmatig met hun ogen rollen of eens diep zuchten wanneer ze hun minister of commander-in-chief horen spreken.
Een militair mag toch orders negeren die ze onwettig beschouwen? Hopelijk zijn er genoeg officieren die hun troepen orders geven om niet de eigen bevolking te onderdrukken. Als de militairen orders van Trump of Heghseth negeren, is het gedaan met de Trump administratie?

Hop,

En America gaat in shutdown.
Leuk voor al die ambtenaren plots zonder inkomen.

En zonet op zijnen truth social, effe met zijn klakken wat hintjes geven?

trump.jpg

Terug
Bovenaan