De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Voor cijfermateriaal hebben we graag verifieerbare referenties en bronnen.
"Het is weer een bruine" is een buikgevoel dat héél snel gedeeld wordt.

Ook vaak terecht als je met mensen spreekt bij politie of gerecht.
We houden geen deftige cijfers bij de migratie-achtergrond van daders.
Maar wat is het? Bijna 45% is buitenlanders (zonder dubbele nationaliteit nog meegerekend) terwijl dat maar een 12-14% van de bevolking is.
Ja, daar zitten een deel Nederlanders bij maar gaat vnl over Marokkanen, Algerijnen, Albanezen,...

Als je vraagt aan cipiers om daar het aantal allochtonen bij te tellen zal je al snel aan 70-80% komen, idem voor politie-diensten overigens.
Dus ja, nogal logisch dat die perceptie leeft imo, het gaat hier nog altijd over een minderheid van de bevolking hé.

En ook erg logisch dat mensen met argusogen dan kijken naar migranten die hier blijven toekomen, dit wetende terwijl wijken en steden er op korte termijn onherkenbaar beginnen uit te zien en er wijken zijn waar er nog amper een oorspronkelijke Belg leeft.

Maar goed: dat is een andere discussie.

Laatst bewerkt:
Als je ziet in sommige gemeenten (in België) dat de bevolking van 4% allochtonen naar 24% is gegaan op 20 jaar tijd dan is dat gewoon veel te snel. Als dat per decennium een paar procent zou zijn dan zou dat een gezondere evolutie zijn. Dan is er meer tijd om die mensen goed te laten integreren.

Dus extreemrechts blaast de problemen extra op, maar het is ook niet dat er niks aan de hand is.

Als je ziet in sommige gemeenten (in België) dat de bevolking van 4% allochtonen naar 24% is gegaan op 20 jaar tijd dan is dat gewoon veel te snel. Als dat per decennium een paar procent zou zijn dan zou dat een gezondere evolutie zijn.

Dus extreemrechts blaast de problemen extra op, maar het is ook niet dat er niks aan de hand is.
Heb je een link met die cijfers ergens, want ik vraag me nu wel af welke definitie daar wordt gebruikt voor allochtoon?

Heb je een link met die cijfers ergens, want ik vraag me nu wel af welke definitie daar wordt gebruikt voor allochtoon?
Ik doelde op een eerdere post hier op het forum waarin de vergelijking tussen 2004 en 2024 (denk ik) stond in gemeenten in de Denderstreek zoals Denderleeuw, Ninove, Aalst, ... Als ik die post terugvind zal ik die quoten

Ik weet niet of het echt over allochtonen/niet-Belgen , of over personen met een migratieachtergrond ging.

Ik doelde op een eerdere post hier op het forum waarin de vergelijking tussen 2004 en 2024 (denk ik) stond in gemeenten in de Denderstreek zoals Denderleeuw, Ninove, Aalst, ... Als ik die post terugvind zal ik die quoten

Ik weet niet of het echt over allochtonen/niet-Belgen , of over personen met een migratieachtergrond ging.
En vallen Nederlanders/Fransen etc daar ook onder? Want meestal worden die nogal eruit gefilterd in de hersenen/framing van dergelijke cijfers.

En vallen Nederlanders/Fransen etc daar ook onder? Want meestal worden die nogal eruit gefilterd in de hersenen/framing van dergelijke cijfers.
Ging over deze post: over inwoners met een andere nationaliteit, effectief niet-Belgen (of dat ook Belgen met een dubbele nationaliteit omvat, geen idee):

Lijkt me wel hoog die cijfers. >20% met migratieachtergrond, zoals kinderen van buitenlanders, kan ik nog geloven, maar >20% buitenlanders lijkt mij heel veel.

Ging over deze post: over inwoners met een andere nationaliteit, effectief niet-Belgen (of dat ook Belgen met een dubbele nationaliteit omvat, geen idee):

Lijkt me wel hoog die cijfers. >20% met migratieachtergrond, zoals kinderen van buitenlanders, kan ik nog geloven, maar >20% buitenlanders lijkt mij heel veel.
Hierbij al een link van statbel 01/01/2025 die de cijfers verder toelicht:

Cijfers Statbel

veel mensen hebben weinig besef hoe een exponentiële curve werkt.

Volgens Karoline Leavitt moesten de verantwoordelijken zwaar gestraft worden en ging zij daarvoor persoonlijk zorgen, dus ik hoop dat ze woord houden en hun eigen staff de bonjes geven en strafrechterlijk vervolgen.

Ondertussen heeft Hegseth de tientallen militaire topleiders bijeengeroepen (over heel de wereld) in Virginia tegen 30 september. De reden is niet gegeven.

Zoiets is meestal een teken dat ze mensen gaan ontslaan.
Of een groter conflict die gaat starten?

Hoogst ongewoon want je verzwakt dan toch je positie in het buitenland door de leiding daar weg te halen.

Dit gebeurt dan ook nog op een moment waarop er allerlei incidenten geweest zijn met Russische drones en straaljagers in NATO airspace.

Laatst bewerkt:
Ondertussen heeft Hegseth de tientallen militaire topleiders bijeengeroepen (over heel de wereld) in Virginia tegen 30 september. De reden is niet gegeven.

Zoiets is meestal een teken dat ze mensen gaan ontslaan.
Zouden ze dan echt budget uitgeven om die mensen tot daar te laten komen om dat te vertellen. Kan dat niet op afstand?

Ik vermoed ter voorbereiding van iets groots. Iets met Rusland of Taiwan.
Laten we eerlijk zijn, het draait de laatste tijd echt niet rond in de wereld. De economie die sputtert (VS, Europa, China, Rusland)..
Ge ziet ze bij ons ook al voorbereidingen treffen voor een oorlog: nieuwe extra aankopen, vrijwillige legerdienst, in Finland of Duitsland zouden ze verpleegkundigen opleiden om grote groepen gewonde soldaten te verzorgen. Weet niet meer waar ik het gelezen had. En ze spraken over 500-1000 gewonden per dag.

Zouden ze dan echt budget uitgeven om die mensen tot daar te laten komen om dat te vertellen. Kan dat niet op afstand?

Ik vermoed ter voorbereiding van iets groots. Iets met Rusland of Taiwan.
Laten we eerlijk zijn, het draait de laatste tijd echt niet rond in de wereld. De economie die sputtert (VS, Europa, China, Rusland)..
Ge ziet ze bij ons ook al voorbereidingen treffen voor een oorlog: nieuwe extra aankopen, vrijwillige legerdienst, in Finland of Duitsland zouden ze verpleegkundigen opleiden om grote groepen gewonde soldaten te verzorgen. Weet niet meer waar ik het gelezen had. En ze spraken over 500-1000 gewonden per dag.
Er moest maar eens iemand een bom smijten op de basis waar het doorgaat en de kop van het US-leger is weg... .

Frankrijk, dat was in Frankrijk.
De ziekenhuizen moeten tegen maart 2026 voorbereid zijn als zich eventueel een "grote (militaire) inzet" voordoet.

Terug
Bovenaan