DéWé
Active member
Na de labour statistics, nu de klimaatwetenschap:
https://www.standaard.be/buitenland...7.html?utm_medium=referral&utm_campaign=share
De schade is snel gemaakt, maar om het weer ongedaan te maken duurt weer langer. Ik zou er niet van verschieten dat hij het hele observatorium gewoon laat afbreken.
Dit soort beslissingen heeft weinig logische insteek. En dan tegelijk dat windmolen park voor de Oost Kust annuleren terwijl het al voor 80% ofzo afgewerkt is.
https://www.standaard.be/buitenland...7.html?utm_medium=referral&utm_campaign=share
Duizenden wetenschappers gebruiken de gegevens om het klimaat te onderzoeken en om te kijken hoe effectief klimaatbeleid is. Maar nu wil Donald Trump het klimaatstation zo snel mogelijk sluiten. Dat leidt wereldwijd tot commotie, omdat het observatorium in zijn inmiddels bijna 70-jarige bestaan is uitgegroeid tot een klimaatsymbool.
Toch zou de sluiting van het MLO een groot verlies betekenen voor de klimaatwetenschap, zeker omdat Trump nog verder wil gaan en het hele netwerk wil afbreken waarvan het MLO deel uitmaakt. Dat strekt zich uit van Noord-Alaska tot de Zuidpool. Eigenlijk alles wat kennis over klimaatverandering produceert, lijkt de Amerikaanse president de mond te willen snoeren. Ook klimaatwetenschappers, klimaatsatellieten en instituten. Zo meldde CNN eerder deze maand dat president Trump een prima werkende klimaatsatelliet wil laten verbranden in de atmosfeer. De satelliet, de Orbiting Carbon Observatory, heeft nog brandstof tot 2040.
De schade is snel gemaakt, maar om het weer ongedaan te maken duurt weer langer. Ik zou er niet van verschieten dat hij het hele observatorium gewoon laat afbreken.
Dit soort beslissingen heeft weinig logische insteek. En dan tegelijk dat windmolen park voor de Oost Kust annuleren terwijl het al voor 80% ofzo afgewerkt is.

Ik veronderstel dat deze EO door lagere rechtbanken gaat worden afgeschoten maar dat de Trump administratie dit weer tot aan het (zijn) SCOTUS gaat brengen.