De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Trump neemt federale controle over de politie van DC en gaat de national guard er plaatsen. Wij zetten toevallig net CNN op toen hij live ging.

Heel het cabinet mag er om de beurt hun zeg komen doen. Dit komt voor mij helemaal uit het niets, en benieuwd wat er achter zit en waar dit heen gaat.

In het begin werd verwezen naar valse crime statistieken uit het verleden en hoe hij nu de echte statistieken heeft die tonen hoe erg het er aan toe is.

Was LA nu een test om te zien of hij er mee weg kwam, en was dit het echte doel?

Hij sprak ook nog over andere steden waar ze eventueel actie zouden moeten ondernemen.
Ik denk dat het eerder andersom is. DC is de enige waar hij dit mogelijkerwijs kan zonder echt overduidelijk machtsmisbruik en meteen teruggefloten te worden. Ofwel is het pure posturing en profilering om zijn "tough on crime" te laten zien, ofwel is het om een precedent te krijgen en een eerste stap te zetten richting federaal ingrijpen in steden, wellicht eerst bij meer welwillende staten die erin meestappen. Wat natuurlijk opnieuw zwaar zou indruisen tegen alles waar de Republikeinse partij voor stond, maar goed.

Dat cijfers hem niet in de weg staan, is niet voor het eerst.

Komt dit niet uit het Freedom Cities draaiboek geschreven door The Heritage Foundation & mede ondersteund door Peter Thiel?

Meanwhile, die EJ Antoni, de nieuwe baas van Bureau of Labor Statistics, is een Research Fellow (chief economist) van The Heritage Foundation.

Grondstoffen, tarrifs, investeringen, en na de trofee van het WK voor clubs (de echte staat in het Witte Huis, Chelsea kreeg een replica mee) wil hij nu ook...iedereen in koor...

De Amerikaanse president Donald Trump heeft de Noorse minister van Financiën vorige maand gevraagd naar de Nobelprijs voor de Vrede. Dat schrijft de Noorse zakenkrant Dagens Naeringsliv, die zich baseert op anonieme bronnen.

Minister en voormalig NAVO-topman Jens Stoltenberg liep volgens de krant in Oslo over straat toen hij onverwacht een telefoontje kreeg van Trump. Die wilde het hebben over importheffingen en zou ook uit zijn geweest op de prestigieuze vredesprijs.

Trump beschouwt zichzelf als een vredesduif. "Ik heb in de laatste zes maanden al vijf oorlogen gestopt", zei hij woensdag bij het Kennedy Center.

De president is volgens de krant al eerder begonnen over de vredesprijs in gesprekken met Stoltenberg.

Het Witte Huis heeft al gezegd dat het "de hoogste tijd is" dat Trump de vredesprijs wint. "Trump ziet deze prijs als de ultieme bekroning van hoe de geschiedenis zich hem zal herinneren", zei een oud-medewerker deze week tegen de politieke krant The Hill.

Tja, de realiteit is dat de wereld Obama die prijs voorbarig cadeau gedaan heeft, en dat één van Trumps belangrijkste motivaties om voor het presidentschap te gaan toch de vernedering door Obama was op het White House's Correspondents Diner in 2011.

So thanks Obama!

Trump wilt gewoon Obama overtreffen. Er zijn gelukkig ergere dingen om te ambiëren dan de Nobelprijs voor de Vrede, als hij daarbij meerdere oorlogen kan beeïndigen, weliswaar via koehandel alsof de wereldpolitiek niet meer is dan de vastgoedmarkt, dan mag Trump voor mijn part zelfs 2 Nobelprijzen voor de Vrede hebben.

Hell, geef hem voor mijn part de Nobelprijs voor de Economie in één weg ook maar mee, dat is niet eens een echte Nobelprijs, maar dat zal hem niet veel kunnen schelen.

Ik denk nu wel dat het Nobelprijscomité ook wel beseft dat als ze het aan Trump geven, ze er volgend jaar geen moeten organiseren, en het jaar daarna, en daarna. En ja, hij kan misschien wat internationale oorlogen "oplossen" (of tijdelijk bevriezen, als het over Rusland gaat, want da's gewoon een imperialistisch land), maar hij zit wel zelf met een hopeloos verdeeld land 2x puur door hem (daarvoor was het "uitgesproken verdeeld").

Ieder moet zijn stoep schoonvegen.

... En dan hij uiteraard zelf met een Nobelprijsafkooksel komen, met de eerste laureaat.... zichzelf! En ja, dit is door een volledig neutraal comité besloten!!!

Laatst bewerkt:
Tja, de realiteit is dat de wereld Obama die prijs voorbarig cadeau gedaan heeft, en dat één van Trumps belangrijkste motivaties om voor het presidentschap te gaan toch de vernedering door Obama was op het White House's Correspondents Diner in 2011.

So thanks Obama!

Trump wilt gewoon Obama overtreffen. Er zijn gelukkig ergere dingen om te ambiëren dan de Nobelprijs voor de Vrede, als hij daarbij meerdere oorlogen kan beeïndigen, weliswaar via koehandel alsof de wereldpolitiek niet meer is dan de vastgoedmarkt, dan mag Trump voor mijn part zelfs 2 Nobelprijzen voor de Vrede hebben.

Hell, geef hem voor mijn part de Nobelprijs voor de Economie in één weg ook maar mee, dat is niet eens een echte Nobelprijs, maar dat zal hem niet veel kunnen schelen.

Probleem is dat hij geen oorlogen beeindigd.
Dit zijn conflicten die dikwijls al ouder zijn dan hemzelf. Half de wereld heeft daar al in bemiddeld en ze komen altijd terug.
Bij het minste roepen dat iets "opgelost" is is voor mij geen Nobelprijs waard. Vrede is meer dan oorlogen voorkomen.

Obama zijn Nobelprijs was in het kader van hoop. Het eerste dat hij zei was dat elke Amerikaan gelijk was. Gelijkheid, openheid, respect en diplomatie waren geen woorden maar effectief een eigenschap van zijn persoon. Obama had een visie op de wereld die zijn persoon oversteeg. Iets dat je niet zag bij vorige presidenten. In tijden na 9/11, oorlog in Afghanistan, oorlog in Iraq hadden mensen daar nood aan.
Dat afdoen als "voorbarig" of "cadeau" is niet correct. Het is geen wedstrijd meeste zaken afvinken en automatisch winnen. Dat er voor en tegenstanders zijn zal altijd wel zijn. Zelf binnen het comité is het niet altijd vrede.

Trump zijn motivatie is hebzucht en afgunst. Ik zie niet in wat prijs je daar mee kan winnen.

Probleem is dat hij geen oorlogen beeindigd.
Dit zijn conflicten die dikwijls al ouder zijn dan hemzelf. Half de wereld heeft daar al in bemiddeld en ze komen altijd terug.
Bij het minste roepen dat iets "opgelost" is is voor mij geen Nobelprijs waard. Vrede is meer dan oorlogen voorkomen.

Obama zijn Nobelprijs was in het kader van hoop. Het eerste dat hij zei was dat elke Amerikaan gelijk was. Gelijkheid, openheid, respect en diplomatie waren geen woorden maar effectief een eigenschap van zijn persoon. Obama had een visie op de wereld die zijn persoon oversteeg. Iets dat je niet zag bij vorige presidenten. In tijden na 9/11, oorlog in Afghanistan, oorlog in Iraq hadden mensen daar nood aan.
Dat afdoen als "voorbarig" of "cadeau" is niet correct. Het is geen wedstrijd meeste zaken afvinken en automatisch winnen. Dat er voor en tegenstanders zijn zal altijd wel zijn. Zelf binnen het comité is het niet altijd vrede.

Trump zijn motivatie is hebzucht en afgunst. Ik zie niet in wat prijs je daar mee kan winnen.
Absolute bevestiging.
Ik pendel op en af tussen hier (België) en Thailand, 6 weken hier 3 weken daar, non stop.

De "vrede" tussen Thailand en Cambodia, absoluut 00.00% met Trump te maken.
Ten eerste is de "vrede" al redelijk fragiel, en wat er al is is onderhandeld is hoofdzakelijk door Maleisië!

Het enige dat Trump ooit heeft gedaan is openbaar zeggen "het moet gedaan zijn".

.

Probleem is dat hij geen oorlogen beeindigd beeindigt.

De oorlog in Oekraïne is recent.
Israël-Palestina is inderdaad al 75+ jaar oud.

Er zijn echter Nobelprijzen voor de Vrede gegeven voor stappen vooruit in die conflicten, richting vrede.

Ik noem dat wél voorbarig want hij was nauwelijks een jaar in functie, de redenering van het Nobelprijscomité was overigens de deze:
The Norwegian Nobel Committee announced the award on October 9, 2009, citing Obama's promotion of nuclear nonproliferation[2] and a "new climate" in international relations fostered by Obama, especially in reaching out to the Muslim world.
Andere interessante stukken uit het Wikipedia-artikel:
There was widespread criticism of the Nobel Committee's decision from commentators and editorial writers across the political spectrum. The New York Times published a mildly supportive editorial which said the prize was "a (barely) implicit condemnation of Mr. Bush's presidency. But countering the ill will Mr. Bush created around the world is one of Mr. Obama's great achievements in less than nine months in office. Mr. Obama's willingness to respect and work with other nations is another." It said that much remains to be done.[21] Among those agreeing that the award was a criticism of the Bush administration were the editorial pages of the Los Angeles Times,[22] The Wall Street Journal,[23] and The Washington Post,[24] as well as Thomas L. Friedman of The New York Times.[25]
President Obama reduced the number of United States Army soldiers fighting in Afghanistan and Iraq, but expanded the use of unmanned air-strikes on these countries, as well as Pakistan, Yemen, Syria, Libya and Somalia.[112]

In 2016, President Obama joked in an interview with Stephen Colbert that even he didn't know why he had received the award.[113]

Analysis by the Council on Foreign Relations suggests that the United States Army dropped 79 per cent of all 30,743 coalition bombs in 2016. Obama has been at war for longer than any other president in US history.[114]

The secretary of the Norwegian Nobel Committee, Geir Lundestad, said in 2015 that awarding the prize to Obama failed to achieve what the committee hoped it would. "Even many of Obama's supporters believed that the prize was a mistake," he says. "In that sense the committee didn't achieve what it had hoped for."[115]

Ik zou Trump zeggen: zet binnen de 3 jaar wat deftige stappen vooruit en je krijgt die prijs. Beëindigen was misschien een fout woord, maar een wapenstilstand in een paar landen zou al veel waard zijn.

Wortel bij gebrek aan stok bij de machtigste man ter wereld.

Ik heb de indruk dat de lat voor Amerikaanse politici altijd zeer laag ligt om die prijs te winnen. Wat mooie woorden van Obama waren voldoende; uiteindelijk bleek hij ook niet meer dan een doorsnee oorlogsmisdadiger te zijn. Zelfs Henry Kissinger heeft de prijs gewonnen. Dan kan je de prijs net zo goed aan Netanyahu geven dit jaar.

De prijs voor Obama was - en dat is niet mijn analyse, maar check Wikipedia - dan ook vooral een oef, we zijn van Bush jr. verlost na 8 jaar, erger dan hem kon het qua president van de V.S. volgens sommigen niet worden... oh sweet summer children lol...

Denk dat velen de voorspelbaarheid van W. Bush - inclusief een oorlogje extra hier en daar - boven de willekeur van Trump en diens maffia-praktijken (want immense handelstarieven gebruiken als onderhandelingstactiek is eigenlijk praktisch bijna dat) zouden verkiezen.

Desondanks heeft Trump in zijn eerste ambtstermijn - hout afkloppen - het qua oorlogen al bij al nog niet slecht gedaan... misschien dat de vastgoedhandelaar in hem dat ook gewoon effectief ziet als 'bad for business'. Dus elders in de wereld zijn er gerust wél mensen die liever een Trump dan een neocon-warhawk als Bush/Cheney hebben.

Meh...

"Als ik geen president was, had hij volgens mij al lang heel Oekraïne ingenomen. Maar ik ben nu president en ik laat Poetin niet met mij sollen."

Toen Biden president was en jij, Trump, niet flipflopte en de steun bij Oekraïne weghaalde, hield men stand. Het is echter sinds uw, TRUMP, zijn presidentschap dat het negatiever is voor Oekraïne.

Maar neen hij laat zelfs zo hard niet met hem sollen dat zijn vrouw hem moet op de hoogte stellen van het feit dat hij zeer goede gesprekken heeft met Poetin om dan x minuten/ uren later weer burgerslachtoffers te zien passeren. Maar hij laat echt niet met zich sollen zunne...
Ack waarom blijf ik die zijne zever lezen :(...

De menukaart begot. Allez alle gekheid op een stokje maar zwaarwichtige politieke informatie is dat nu niet echt?

Goh...

Pages 2 through 5 of the documents listed the names and phone numbers of three U.S. staff members as well as the names of 13 U.S. and Russian state leaders. The list provided phonetic pronouncers for all the Russian men expected at the summit, including "Mr. President POO-tihn."

Dit is het soort amateuristisch gedoe dat je krijgt als een stelletje clowns het circus runnen.

De menukaart begot. Allez alle gekheid op een stokje maar zwaarwichtige politieke informatie is dat nu niet echt?
Het is niet dat het enkel een menukaart was maar ook info over verschillende deelnemers (oa telefoonnummers) of over de locaties en timing van de ontmoeting. Dit is gewoon een zoveelste blunder in het rijtje van de Trump administratie

Terug
Bovenaan