De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

En de gemiddelde, natuurlijk kritische en intelligente, MAGA'er just eats its up. De framing dat Mamdani plots een radicale moslimextremist is doet overal de ronde nu. Misschien had hij toch moeten toegeven om Israël te gaan bezoeken.

"Have we forgotten about 9/11?!"

Zucht.
Ik denk dat de aanvallen van MAGA hem politiek eerder zullen helpen dan schaden in New York stad :tongue: wel afgrijselijk om te zien hoe enorm racistisch de Republikeinse partijtop vandaag is.

Ik denk dat de aanvallen van MAGA hem politiek eerder zullen helpen dan schaden in New York stad :tongue: wel afgrijselijk om te zien hoe enorm racistisch de Republikeinse partijtop vandaag is.

Niet enkel de Republikeinse partijtop hoor. Conservatieve partijleden over heel Europa worden duidelijker en zichtbaarder meer racistisch met de dag.

Trump kondigt aan dat hij een "trade deal" heeft met Vietnam. Vietnam krijgt 20% tarieven opgelegd. De VS krijgt van Vietnam geen.
De Vietnamese markt is nu open voor Amerikaanse goederen stelt hij.

Welke Amerikaanse goederen gaan er goed verkopen in Vietnam?? :confused:

Hij haalt zelf aan in z'n tweet dat er Amerikaanse SUV's kunnen verkocht worden zonder tarieven. Ik heb in Vietnam niet zoveel auto's gezien, laat staan SUV's. Deze grote dure benzine slurpende giganten passen helemaal niet goed in de smalle straten van Vietnam. De meeste mensen daar verplaatsen zich met brommers of fiets. Auto's zijn voor de gewone mensen erg duur en een enorm luxeproduct.

Trump kondigt aan dat hij een "trade deal" heeft met Vietnam. Vietnam krijgt 20% tarieven opgelegd. De VS krijgt van Vietnam geen.

Hij haalt zelf aan in z'n tweet dat er Amerikaanse SUV's kunnen verkocht worden zonder tarieven. Ik heb in Vietnam niet zoveel auto's gezien, laat staan SUV's. Deze grote dure benzine slurpende giganten passen helemaal niet goed in de smalle straten van Vietnam. De meeste mensen daar verplaatsen zich met brommers of fiets. Auto's zijn voor de gewone mensen erg duur en een enorm luxeproduct.

Hij wil vooral SUV verkopen, volgens hem afkorting voor "Large Engine Vehicles" :lol:

Hij wil vooral SUV verkopen, volgens hem afkorting voor "Large Engine Vehicles" :laugh:
Vond het ook al een vreemde bemerking van hem :wtf:

Dit is misschien ook een afleidingsmaneuver om de aandacht weg te trekken van de stemming van zijn "Big Beautifull Bill".
Als dit erdoor komt, gaan er toch een hele hoop mensen in de problemen kunnen komen. Ik begrijp niet waarom zoveel Republikeinen daarin mee gaan?! Hun staten zijn doorgaans de armste, ze hebben baat bij meer financiële ondersteuning.

9 Juli is bijna daar en hij heeft nog niets concreet laten zien. De UK deal stelt totaal niets voor.

Maar privé heeft hij wel enorm veel voordelen uitgehaald.

In 2022, Vietnam's import tariffs on goods from the United States were governed by various trade agreements and domestic policies. Vietnam generally applied a 0% import duty on most goods from the U.S., in line with its commitments under international trade agreements. However, certain products were subject to import taxes due to Vietnam's domestic policies and international trade obligations.

Amerika heeft $118 miljard geïmporteerd in 2023 van vietnam terwijl vietnam maar 13.8 miljard heeft geïmporteerd.

Misschien mis ik iets en dit is persoonlijk maar deze deal lijkt mij niet de deal van het jaar ...

Ik zie echt veel SUV's in het straatbeeld hoor, steeds meer auto's in het algemeen, is al een tijd niet meer het luxeproduct dat het ooit was. "Veel" Vietnamese kinderen krijgen nu een auto cadeau van de ouders wanneer ze trouwen. Of ze de Amerikaanse grote pickups hier ook verkocht krijgen is een andere vraag. Maar Ford, Chevrolet, Chrysler zijn hier best populair.

De Vietnamese markt was al open, zaten gewoon relatief hoge import taksen op die ze nu "waiven" .

De BBB is goedgekeurd door het Congres.
Benieuwd hoe en hoe snel het de gewone Amerikaanse burger gaat raken.
En ook of er protesten gaan komen, want laten we eerlijk zijn, de Amerikaanse burgers gaan dit allemaal zelf moeten oplossen.

Ondertussen bij de die-hards:

Ik vrees dat we de komende maanden heel wat zieke beelden gaan zien nu het budget van ICE zowat verviervoudigt. Alligator Alcatraz was daar al een wansmakelijk voorproefje van.

Ook 'leuk' weetje: een grote hap uit het budget (50 miljard) gaat naar de constructie van private detentiekampen, gebouwd door bedrijven die miljoenen dollars hebben geïnvesteerd in de herverkiezing van Trump en andere republikeinen.

Laatst bewerkt:
Trump zijn privéleger dus.

Ik zie zelf het zo somber in dat de midterms niet zullen doorgaan of zwaar gemanipuleerd zullen worden.

Ik vrees dat we de komende maanden heel wat zieke beelden gaan zien nu het budget van ICE zowat verviervoudigt. Alligator Alcatraz was daar al een wansmakelijk voorproefje van.
Hangt ervan af wat je "zieke beelden" noemt, ik ervaar die uitwijzingen van illegale (criminele) vreemdelingen niet als een ziekmakend beeld.
Dat mogen ze hier in Europa gerust ook mee beginnen.

Trump krijgt er alles goed doorgeduwd wat hij wilt, the big beautiful bill is daar het zoveelste vb van. Hij is goed op gang, voor nog maar 1/8ste van zijn termijn te hebben doorlopen.

Terug
Bovenaan