De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Akkoord, maar hij zegt tenminste zoals het echt is! Hij is géén politicus die maar leugens verkondigt en hij doet wat hij zegt te doen!

Of zoiets...

Ik heb nooit gedacht dat zo'n mens opnieuw op de hoogste positie zou kunnen geraken, zeker niet na zijn blunders tijdens zijn eerste termijn. People eat it up for some reason.
Wat wil je ook met al die wacos aan de macht :sarcastic:

Akkoord, maar hij zegt tenminste zoals het echt is! Hij is géén politicus die maar leugens verkondigt en hij doet wat hij zegt te doen!

Of zoiets...

Ik heb nooit gedacht dat zo'n mens opnieuw op de hoogste positie zou kunnen geraken, zeker niet na zijn blunders tijdens zijn eerste termijn. People eat it up for some reason.
Ik hoop dat je dit niet echt zo bedoeld?
Hij zegt hoe het ECHT is? Trump? Really?

Dat vind ik dan weer een normale zet van Trump als je a) ziet hoe gewelddadig veel van die "betogers" zijn en b) hoe het lokaal bestuur hiermee omgaat.
Het gaat hier niet over simpel vreedzaam protest maar wel over het bekogelen van voertuigen met stenen en andere projectielen die het potentieel hebben om te verwonden/doden, (ICE) agenten proberen te stoppen in het uitvoeren van hun officiele taken, het vandaliseren van publieke gebouwen, enzoverder.
Dat het lokaal en regionaal bestuur (oa. burgemeester Bass) dat soort gedrag in de hand werkt met hun uitspraken en algemene attitude tegenover ICE/migration crackdowns is bijzonder betreurenswaardig.
Dat je dat nog probeert goed te praten is dieptriest. Het leger inzetten tegen betogers die niet akkoord zijn met je fascistische en onconstitutionele beleid. Degoutant.

Ik hoop dat men de ICE-agenten ooit verantwoordelijk kan stellen voor de misdaden die zij begaan.

Ondertussen verklaart Kristi Noem dat de tegenstanders zullen worden aangepakt tot het volledige extent van de wet, je weet wel, zoals Trump die ook verantwoordelijk werd gesteld voor zijn misdaden. Oh nee wacht. Net zoals je blijkbaar rechtsgebouwen mag bestormen en veiligheidspersoneel mag aanvallen, vice-presidenten probeert op te hangen zonder consequentie.

Trump haalt echt het slechtste in mensen naar boven.

Hoezo praat dit gewelddadig "protest" goed?
Hij praat dit toch niet goed?
Het feit dat er daar wackos aan de macht staan (Bass, Newsom) die het vuur graag aanwakkeren en dat Californie enorm veel migranten telt, zowel legale als illegale, maakt dat een migration crackdown in die staat altijd in het verkeerde keelgat zou schieten.
Zelfs indien alle procedures gevolgd zouden worden, was dit het resultaat geweest.

En deze uitspraak is ook wel ferm overdreven:
"Dikke pech moest je toch in orde zijn met je papieren, eruit ga je."
Hier en daar zullen er uiteraard fouten gebeuren. Maar dat lijkt me zeker niet de standaard.
Zelfs onze vriend Kilmar Garcia, waarover zoveel te doen was een paar maanden geleden, is intussen teruggebracht naar de VS. Hij zal deze keer volgens het boekje vervolgd en -indien schuldig bevonden- opnieuw gedeporteerd worden.
Lekker staaltje relativeren van systemisch misbruik. Je doet alsof het af en toe maar eens fout gaat lol. Het beleid is ondertussen bewust gericht op intimidatie, afschrikking en buiten de procedure optredens.

Een anekdotisch en zelfs een tegenvoorbeeld (lol) aanhalen... sterk. Dus je bevestigd hierbij de systematische misstanden die nu constant bezig zijn in de VS. Het systeem werkt niet hé... Hij is teruggebracht na publieke verontwaardiging en druk, niet door "het systeem".

Het feit dat er daar wackos aan de macht staan (Bass, Newsom) die het vuur graag aanwakkeren en dat Californie enorm veel migranten telt, zowel legale als illegale, maakt dat een migration crackdown in die staat altijd in het verkeerde keelgat zou schieten.
Zelfs indien alle procedures gevolgd zouden worden, was dit het resultaat geweest.
Ahh, right, het was eigenlijk onvermijdelijk dus waarom tijd verliezen met procedures en wetten volgen. Sterk "punt".

En deze uitspraak is ook wel ferm overdreven:
"Dikke pech moest je toch in orde zijn met je papieren, eruit ga je."
Hier en daar zullen er uiteraard fouten gebeuren. Maar dat lijkt me zeker niet de standaard.
Zelfs onze vriend Kilmar Garcia, waarover zoveel te doen was een paar maanden geleden, is intussen teruggebracht naar de VS. Hij zal deze keer volgens het boekje vervolgd en -indien schuldig bevonden- opnieuw gedeporteerd worden.
Een paar maanden geleden is hij onrechtmatig gedeporteerd, waarna jouw vrienden in het witte huis zich in de meest debiele bochten wrongen om hem toch maar niet terug te halen ondanks bevel(en) van een rechter. Tot het waarschijnlijk echt, ECHT, niet anders meer kon. En dit probeer jij nu aan te halen als voorbeeld dat ze het eigenlijk echt wel goed bedoelen en goed doen? Get the fuck out. :laugh:

Ik zie hier mensen als @AgeofAI de inzet militaire krachten goedpraten. Dan ga ik kijken naar de beelden en blijkt dat het niks anders is al wat je bij een grimmige voetbalwedstrijd, vakbondsbetoging, of nieuwjaar in Brussel/Antwerpen hier ook ziet. Laat u toch niet zo inpakken jongens. Komaan, blijf nadenken.

Dat Trump het land in lichterlaaie ging zetten met zijn polarisende, boertige, kinderachtige uitspraken leugens en policies stond in de sterren geschreven. Dit is daar nog maar een voorbode van. Hoe verder de US radicaliseert tot autoritaire dictatoriele politiestaat, hoe grimmiger het zal worden en van Trump moet je niet verwachten dat die de boel zal trachten bedaren door toenadering of samenwerking te zoeken. In tegendeel die gaat heel de boel nog verder opstoken zodat hij zichzelf nog meer macht kan toeeigenen onder emergency powers.

Ofwel misschien, heel misschien moeten "betogers" geen zaken plunderen, in brand steken, auto's bekogelen met stenen, molotov cocktails gooien,...?
Idem BLM riots of zoals vandaag in Brussel: Heel makkelijk om te wijzen naar anderen, maar plunderen en rellen is vooral de fout van het krapuul dat dit doet en op geen enkele manier goed te praten.

Ofwel misschien, heel misschien moeten "betogers" geen zaken plunderen, in brand steken, auto's bekogelen met stenen, molotov cocktails gooien,...?
Idem BLM riots of zoals vandaag in Brussel: Heel makkelijk om te wijzen naar anderen, maar plunderen en rellen is vooral de fout van het krapuul dat dit doet en op geen enkele manier goed te praten.
Akkoord, maar kan je kan toch moeilijk zeggen dan dat je geen problemen hebt met een overheidsinstantie die opeens carte blache krijgt en alle wetten aan hun laars mag lappen. Imo rest er de bevolking dan nog enkel protest en wanneer men daar ook niet naar luistert geweld.

Laatst bewerkt:
Als ICE alle wetten aan hun laars lappen is het logisch dat er protest op komt.
Is er in de VS nu zoveel geweld geweest bij die protesten dat het de inzet van het leger rechtvaardigt?
Als mensen niet meer kunnen op de straat komen om te protesteren dan is het effectief een dictatuur.

Hier in Brussel zou men misschien wel beter eens het leger inzetten bij momenten, dat gaat eerder om criminelen/krapuul die niet komen om te protesteren maar die gewoon ambras maken en vernielingen aanrichten.
Onlangs in Parijs ook 2 doden, 200 gewonden en 600 arrestaties ofzo, gewoon zinloos geweld na een voetbalmatch.

Als ICE alle wetten aan hun laars lappen is het logisch dat er protest op komt.
Is er in de VS nu zoveel geweld geweest bij die protesten dat het de inzet van het leger rechtvaardigt?
Als mensen niet meer kunnen op de straat komen om te protesteren dan is het effectief een dictatuur.

Hier in Brussel zou men misschien wel beter eens het leger inzetten bij momenten, dat gaat eerder om criminelen/krapuul die niet komen om te protesteren maar die gewoon ambras maken en vernielingen aanrichten.

Of, hear me out, ge kunt ook gewoon protesteren zonder te rellen, stenen te gooien, auto's van burgers in brand te steken en zaken van hardwerkende families te plunderen en dan moet er niet opgetreden worden?
Protesten heb ik niet in de kop zien gedrukt worden, geweldadige rellen wel.
Ook in het achterhoofd houdend als je ziet wat BLM rellen gedaan hebben (overigens ook tijdens Biden) en de voorgeschiedenis van LA qua rellen.

Of, hear me out, ge kunt ook gewoon protesteren zonder te rellen, stenen te gooien, auto's van burgers in brand te steken en zaken van hardwerkende families te plunderen en dan moet er niet opgetreden worden?
Ook in het achterhoofd houdend als je ziet wat BLM rellen gedaan hebben (overigens ook tijdens Biden) en de voorgeschiedenis van LA qua rellen.
Gast dit is toch zo kort de bocht, in iedere betoging heb je mensen die erop uit zijn om amok te maken. Deze mogen zeker hard aangepakt worden maar om dit nu goed te praten wat Trump doet is toch een brug te ver.

Nogmaals, ge kunt dat inderdaad doen en dat is ook iets wat ik prefereer. Maar als men daar geen gehoor aan geeft heeft men toch geen andere mogelijkheid meer dan geweldadig verzet. En als je dan toch een overheidsinstantie buiten de wet stelt moet je toch ook niet verwachten dat wie daar tegen reageert zich wel mooi aan de wet zal houden. Hell, als BDW morgen beslist dat men het begrotingstekort zal terugdringen door de belastingsdiensr carte blanche te geven en men overal in het land begint eigendommen te confisqueren dan hoop ik toch ook dat de bevolking niet in stilte zal toekijken en eens een vlag zal opsteken als protest.

Gast dit is toch zo kort de bocht, in iedere betoging heb je mensen die erop uit zijn om amok te maken. Deze mogen zeker hard aangepakt worden maar om dit nu goed te praten wat Trump doet is toch een brug te ver.
En waar heb ik goed gepraat wat Trump doet?
Nogmaals, ge kunt dat inderdaad doen en dat is ook iets wat ik prefereer. Maar als men daar geen gehoor aan geeft heeft men toch geen andere mogelijkheid meer dan geweldadig verzet. En als je dan toch een overheidsinstantie buiten de wet stelt moet je toch ook niet verwachten dat wie daar tegen reageert zich wel mooi aan de wet zal houden.

En hoe lost het plunderen van zaken en auto's in brand steken iets op?

En hoe lost het plunderen van zaken en auto's in brand steken iets op?
Het zet extra druk op het beleid. Ik kan gerust de vraag eens omkeren, hoe lost het vreedzaam protesten tegen Trump zijn beleid iets op? Misschien moeten we de oorlog in Oekraïne ook oplossen met vreedzaam protest. Poetin zal nogal sidderen en beven zeg.

Het zet extra druk op het beleid. Ik kan gerust de vraag eens omkeren, hoe lost het vreedzaam protesten tegen Trump zijn beleid iets op? Misschien moeten we de oorlog in Oekraïne ook oplossen met vreedzaam protest. Poetin zal nogal sidderen en beven zeg.
Ik denk toch niet dat veel mensen nog aan de kant van de betogers zullen staan als het hun auto is die in brand wordt gestoken.

Terug
Bovenaan