De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik ben trouwens benieuwd hoe je kijkt naar het "(BB)BEE" verhaal, dat allicht op jouw gamefarm ook van toepassing

Vroeger kon je alleen maar een tender winnen daarmee. Is ook al afgeschaft. BEE doet mij echt niets eerlijk gezegd en zijn ze in alle stilte ook zwakker ah maken. Dus veel blabla voor nothing.

Het toont imo alleen maar aan hoeveel macht Donald Trump wel niet heeft - mocht Ramaphosa niet zo afhankelijk zijn van Trump zou die mss wat meer haar op zijn tanden hebben en die van antwoord dienen, op een correcte wijze dan, dat hij niet meer weet waar kruipen en het zelf aftrapt.

Hoever zijn we gekomen als de relatie tussen regeringsleiders er eentje is die zuiver master -slave is geworden?

Dat is meteen ook het probleem - het is niet voor niets dat men de president van de VS steeds de machtigste man ter wereld noemt.

Edit: aangezien kledij belangrijk is voor een presidentieel bezoek aan Trump is de enige gepaste wijze om aan te treden met de broek op de enkels, dat bespaart meteen een toekomstige vernedering.

Zowel Bjorn als Vulture maakten die link naar fake. Beelden zijn niet fake. Is gewoon het verhaal die Trump er van maakt die totaal fake zijn. Er is echt geen witte genocide hier. Maar zijn domme achterban daar in de VS en de EU zal het wel beter weten. Ff zien hoeveel van die mannen het land op een kaart kunnen tonen.
Ik ken wel wat VB'ers die fan zijn van Orania. In het verleden van Eugene Terre'Blanche en de AWB. Die Lied van Jong Suid-Afrika wordt dan ook vaak gezongen op bijeenkomsten van de Vlaamse Beweging, naast de meer onschuldige liedjes zoals Sarie Marais of het lieftallige Nooi van die velde.

Er wordt te snel geschermd met het begrip "genocide". Een figuur zoals Julius Malema is een godsgeschenk voor rechtse Afrikaners. Te pas en te onpas zie je nog een filmpje opduiken met Mandela die Kill the Boer zingt, maar die had er afstand van genomen.

Nou, niet volledig. Focus ligt op de "plaasmoorde", aanvallen en moorden op boerderij en boeren. In dat kader is de vertaling naar "white farmer" zeker goed.

Ik zie nochtans ook een focus op de uitspraken van Malema in het filmpje. Plaasmoorde treffen inderdaad vooral landbouwers maar is dit dan een excuus om uitspraken die oproepen tot raciaal geweld onder de mat te vegen?

Zulk strijdlied vandaag zingen in een vol stadium zijn oproepen tot haat die het niveau Rwanda in de jaren '90 benaderen. Maar ook voor De Morgen is de zaak precies beklonken door te verwijzen naar een uitspraak van het hooggerechtshof.

Als je mij een Israëliet kan vinden in de Knesset die zo ver gaat dan eet ik mijn schoen op.

Ik zie nochtans ook een focus op de uitspraken van Malema in het filmpje. Plaasmoorde treffen inderdaad vooral landbouwers maar is dit dan een excuus om uitspraken die oproepen tot raciaal geweld onder de mat te vegen?

Zulk strijdlied vandaag zingen in een vol stadium zijn oproepen tot haat die het niveau Rwanda in de jaren '90 benaderen. Maar ook voor De Morgen is de zaak precies beklonken door te verwijzen naar een uitspraak van het hooggerechtshof.

Als je mij een Israëliet kan vinden in de Knesset die zo ver gaat dan eet ik mijn schoen op.
Al goed dat ze het laatste couplet van de Vlaamse Leeuw niet zingen bij de N-VA, want dan gaat PS helemaal apeshit:

Het wraaksein is gegeven, hij is hun tergen moe;
Met vuur in 't oog, met woede springt hij den vijand toe.
Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk
En zegepralend grijnst hij op 's vijands trillend lijk.

Zij zullen hem niet temmen, ...

Zo'n strijdliederen verdienen wel wat nuance en moeten niet altijd letterlijk worden genomen, maar het blijft zeker in het geval van Kill the Boer wel een serieuze provocatie en er zijn helaas genoeg idioten die de tekst wél letterlijk nemen en er ook naar handelen. Ergo de Plaasmoorde.

Al goed dat ze het laatste couplet van de Vlaamse Leeuw niet zingen bij de N-VA, want dan gaat PS helemaal apeshit:

Het wraaksein is gegeven, hij is hun tergen moe;
Met vuur in 't oog, met woede springt hij den vijand toe.
Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk
En zegepralend grijnst hij op 's vijands trillend lijk.

Zij zullen hem niet temmen, ...

Zo'n strijdliederen verdienen wel wat nuance en moeten niet altijd letterlijk worden genomen, maar het blijft zeker in het geval van Kill the Boer wel een serieuze provocatie en er zijn helaas genoeg idioten die de tekst wél letterlijk nemen en er ook naar handelen. Ergo de Plaasmoorde.
Terzijde, maar ook de Marseillaise, nog een stapje hoger op de collectief aanvaarde ladder, bevat heel wat bloed en geweld.
Aux armes, citoyens,
Formez vos bataillons,
Marchons, marchons !
Qu'un sang impur
Abreuve nos sillons !
De vraag is toch altijd wat de context is, en in hoeverre wij (of Trump en co) die feitelijk goed kunnen inschatten.

Terzijde, maar ook de Marseillaise, nog een stapje hoger op de collectief aanvaarde ladder, bevat heel wat bloed en geweld.

De vraag is toch altijd wat de context is, en in hoeverre wij (of Trump en co) die feitelijk goed kunnen inschatten.
Volgens een FAQ van de Franse overheid:

Les phrases « Qu'un sang impur / Abreuve nos sillons » ne font pas référence à un sang étranger mais à certains nobles, censés avoir du « sang pur », et qui, pourtant, ont trahi la France en participant à la contre-Révolution.
Maar context vervliegt snel en mensen maken er hun eigen waarheid van. Zoals dat met heel veel zaken het geval is.

Ik beweer alleszins niet dat er een genocide plaats vindt in ZA en het filmpje dat Trump toonde is natuurlijk propagandistisch van opzet. Maar ik vind de reactie van CNN en andere mediakanalen wel wat ondermaats. Het voelt toch wat aan als een reflexmatige reactie om raciale spanningen die mogelijk wel eens blanken treffen te miskennen.

Het toont imo alleen maar aan hoeveel macht Donald Trump wel niet heeft - mocht Ramaphosa niet zo afhankelijk zijn van Trump zou die mss wat meer haar op zijn tanden hebben en die van antwoord dienen, op een correcte wijze dan, dat hij niet meer weet waar kruipen en het zelf aftrapt.

Hoever zijn we gekomen als de relatie tussen regeringsleiders er eentje is die zuiver master -slave is geworden?

Dat is meteen ook het probleem - het is niet voor niets dat men de president van de VS steeds de machtigste man ter wereld noemt.

Edit: aangezien kledij belangrijk is voor een presidentieel bezoek aan Trump is de enige gepaste wijze om aan te treden met de broek op de enkels, dat bespaart meteen een toekomstige vernedering.
Ramaphosa heeft Trump wél deftig van antwoord gediend en quasi elke bewering weerlegd, zonder uit te vliegen. Geen idee hoe je zo rustig kan blijven in zo'n situatie, maar hij is niet voor niets president van Zuid-Afrika natuurlijk. Blijkbaar ook gekend om zijn rustig karakter.

Volgens een FAQ van de Franse overheid:

Maar context vervliegt snel en mensen maken er hun eigen waarheid van. Zoals dat met heel veel zaken het geval is.
Maar tijden veranderen ook. 'Deutschland über alles' was ook geen oproep tot oorlog of expansiedrang maar die lijn werd er in '91 toch uitgehaald, omwille van historische gevoeligheden.

Trump moet de context toch wat kennen met een ZA die regelmatig eens in de oval office passeert (Elon)

Ook de geopolitiek niet vergeten, Zuid-Afrika is de grootste roeper wat betreft de situatie in Gaza. De genocide in Gaza. Dat Trump dan komt met een genocide in Zuid-Afrika, dat is ook niet zomaar. Perceptie.

Maar zowel in het Vlaams volkslied als in de Marseillaise is is die vijand iets vaags (en in het Frans geval zelfs onbestaand geworden, er zijn geen contrarevolutionairen meer en van Bouillé is ook geen sprake meer).

In het Zuid Afrikaans geval zit men letterlijk op te roepen tot het vermoorden van een specifieke minderheid in het land, met de pang pang geluidjes en gebaren erbij voor moest je het niet goed verstaan. In een maatschappelijke situatie waarin er ook echt veel mensen doodgeschoten worden.

Er is uiteraard geen genocide, maar in relatie tot die liedjes dan toch eerder op een manier dat radio Milles Collines ook geen deel van een genocide was geweest als er nooit moorden waren gebeurd.

Het is uiteraard straf wat Trump hier nu weer doet, maar het is best ook wel straf hoe zoveel mensen en media kanalen dit afdoen als iets onschuldig.

Als mensen zich afvragen waarom zoveel mensen de klassieke media en instituten niet meer geloven: begin eens om in zo'n geval zowel verontwaardiging voor Trump te uiten als over volle stadiums die liedjes zingen over het uitmoorden van minderheden in plaats van excuses te zoeken waarom dat laatste ok of normaal zou zijn. Niet in elk verhaal moet er een goede en een slechte zijn, beiden kunnen slecht zijn.

Laatst bewerkt:
Ik merkte ook op dat Ter Zake en het Journaal verkozen om de raciale passages uit het filmpje niet te tonen. Vind ik wel vreemd naar gelang Trump's aantijgingen aan het adres van Ramaphosa toch daarover gingen.

Zowel Bjorn als Vulture maakten die link naar fake. Beelden zijn niet fake. Is gewoon het verhaal die Trump er van maakt die totaal fake zijn. Er is echt geen witte genocide hier. Maar zijn domme achterban daar in de VS en de EU zal het wel beter weten. Ff zien hoeveel van die mannen het land op een kaart kunnen tonen.

Waar zeg ik dat die beelden fake zijn ? Gewoon nieuwsgierig

Zo gaat dat wanneer je je broek niet tot op of zelfs onder je enkels wilt laten zakken:

De regering van Donald Trump heeft de toelating van de universiteit van Harvard ingetrokken om internationale studenten les te laten volgen. Hierdoor mag Harvard voorlopig geen internationale studenten meer inschrijven en moeten huidige studenten verhuizen. Volgens het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid gaf Harvard niet voldoende informatie over de mogelijke betrokkenheid van die studenten bij protesten (tegen de oorlog in Gaza).
"Deze regering houdt Harvard verantwoordelijk voor het stimuleren van geweld, antisemitisme en samenwerking met de Chinese Communistische Partij op de campus", zegt Kristi Noem, Amerikaans minister van Binnenlandse Veiligheid. "Het is een privilege, geen recht, dat universiteiten buitenlandse studenten mogen inschrijven en profiteren van hun hoge collegegelden om zo hun miljardenfondsen aan te vullen."

Als mensen zich afvragen waarom zoveel mensen de klassieke media en instituten niet meer geloven: begin eens om in zo'n geval zowel verontwaardiging voor Trump te uiten als over volle stadiums die liedjes zingen over het uitmoorden van minderheden in plaats van excuses te zoeken waarom dat laatste ok of normaal zou zijn. Niet in elk verhaal moet er een goede en een slechte zijn, beiden kunnen slecht zijn.
Dit valt mij ook op, er zijn wel degelijk tal van raciaal geïnspireerde moorden geweest in Z-Afrika tegen blanke boeren (https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_farm_attacks) en ook politici die openlijk hebben opgeroepen tot geweld tegen blanke minderheden. Dat wordt dan ineens weggelachen als "fake news" door de MSM. Nogal logisch dat ze hun geloofwaardigheid verliezen op deze manier.

Terug
Bovenaan