De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Benieuwd wanneer ie Netanyahu gaat ambushen met een filmpje uit Gaza.
Een uitnodiging in die zetels in the White House staat vandaag inderdaad gelijk aan een ambush.
Moet je ook al die haviken (JD Vance en anderen) zien zitten naast Trump, klaar om toe te slaan.

Macron - Heeft Trump kunnen terechtwijzen.
Zelensky - Moest het ondergaan, maar liet zich niet doen.
Mark Carney (Premier van Canada) - Reageerde koeltjes toen Trump het had over de 51e staat.
President Ramaphosa - Krijgt eerst "Hij is niet geliefd in bepaalde middens." te verwerken om nadien een fake news(?)/gefabriceerde video voorgeschoteld te krijgen. Daarna volgt ook een situatie van welles-nietes voor de wereldpers.

Kan de volgende persoon die een uitnodiging krijgt ook een video meebrengen voor/over Trump of over zijn fratsen? Kwestie dat het niet te eenzijdig wordt na een tijd.

Welke staatshoofd gaat daar nog op bezoek gaan, het begint volledig te ontsporen. De geschiedenisboeken gaan niet mals zijn voor die 🤡.

Welke staatshoofd gaat daar nog op bezoek gaan, het begint volledig te ontsporen. De geschiedenisboeken gaan niet mals zijn voor die 🤡.
Andere pseudodictators?
Zo'n leiders zijn anders wel goed in het verdraaien van feiten en bijgevolg ook de geschiedenis. Als je valsheden genoeg herhaald, kunnen ze waarheid worden voor een deel van de bevolking.

Andere pseudodictators?
Zo'n leiders zijn anders wel goed in het verdraaien van feiten en bijgevolg ook de geschiedenis. Als je valsheden genoeg herhaald, kunnen ze waarheid worden voor een deel van de bevolking.
Dit. De leugens van Trump zijn een groot probleem, maar nog veel problematischer is dat een groot deel van de Amerikaanse bevolking - tot zelfs hier leden op dit forum - ze allemaal slikken als zoete koek.

Beelden misschien niet fake, maar het verhaal dat Trump er rond breidt is absoluut fake...

Zuid Afrika is gewoonweg een onveilig land met een hoog moordcijfer, einde verhaal...

Het kan zijn dat ik wat context mis maar als CNN 'white farmer' letterlijk interpreteert als een landbouwer die blank is dan snap ik dat mensen CNN niet meer serieus nemen. "Boer" wijst op elke Afrikaans sprekende blanke in Zuid Afrika.

Laatst bewerkt:
Goh

Het kan zijn dat ik wat context mis maar als CNN 'white farmer' letterlijk interpreteert als een landbouwer die blank is dan snap ik dat mensen CNN niet meer serieus nemen. "Boer" wijst op elke Afrikaans sprekende blanke in Zuid Afrika.

Enige nuance in dit artikel: https://www.demorgen.be/nieuws/trum...ramaphosa-maar-die-trapt-er-niet-in~bc8018f2/
Het diplomatieke vermogen van Ramaphosa werd tevens op de proef gesteld toen Trump video liet zien waarop oppositiepoliticus Julius Malema te zien is. Malema, de frontman van de Economic Freedom Fighters (EFF), zingt tijdens een bijeenkomst het omstreden lied ‘Kill the Boer’. Dat lied, ontstaan toen het verzet tegen meer dan drie decennia apartheid in de jaren tachtig de Zuid-Afrikaanse townships veroverde, betekent weliswaar letterlijk ‘Dood de boer’, maar wordt ook geïnterpreteerd als ‘Dood de Afrikaner’.

In de tekst van het lied wordt meermaals de titel herhaald en worden witte boeren weggezet als ‘lafaards’ en ‘honden’. Malema heeft herhaaldelijk verklaard – zowel in de rechtbank als in interviews – dat hij “niet oproept tot de slachting van blanke mensen, althans niet voor nu”.

Daarin wordt Malema gesterkt door het Hooggerechtshof van Zuid-Afrika, dat vorig jaar oordeelde dat “een redelijk goed geïnformeerd persoon zou begrijpen dat meneer Malema niet daadwerkelijk opriep tot het neerschieten van boeren”. Volgens het Hof is het een “historisch strijdlied, met de bijbehorende gebaren, dat Malema gebruikte als een provocerend middel om de politieke agenda van zijn partij te promoten”. Daarmee is het zingen van het lied volgens de rechters niet strafbaar.

En niemand heeft gezegd dat de beelden die Trump toonde fake zijn @|nfected. Wel volledig uit hun context gerukt.

Dat wist ik niet.

Zowel Bjorn als Vulture maakten die link naar fake. Beelden zijn niet fake. Is gewoon het verhaal die Trump er van maakt die totaal fake zijn. Er is echt geen witte genocide hier. Maar zijn domme achterban daar in de VS en de EU zal het wel beter weten. Ff zien hoeveel van die mannen het land op een kaart kunnen tonen.

Dat wist ik niet.
Omdat het verkeerd is wat Bongo zegt. Het sloeg dus effectief op de blanke boer van Afrikaanse afkomst. Dus niet op alle Afrikaners of alle boeren.

We hebben genoeg ook boeren van Britse afkomst in KZN bvb. Of gewoon genoeg zwarte boeren.

Het zijn ook die dat de refuge status kunnen verkrijgen in de VS. Dus alleen Afrikaanse boeren geen andere blanke of zwarte boeren.

Goh

Helemaal juist wat betreft de betekenis van "boer" (alhoewel ook hoe men politieagenten omschrijft).
Maar een white farmer is en blijft een blanke grootgrondeigenaar/landbouwer, en niet algemeen een blanke Afrikaner.

Tijdens de Trump meeting ging het dus vooral om "white farmers".
Trump returned repeatedly to the issue of the plight of the farmers – dozens of whom he has welcomed into the US as refugees.
There was also footage that Trump claimed showed the graves of more than a thousand white farmers, marked by white crosses.

Het is net die groep witte Afrikaners die Trump refugee status heeft bezorgd, dus voor mij heeft CNN helemaal gelijk te refereren naar die specifieke statistieken.

In de video die Trump aan Ramaphosa liet zien werd inderdaad de slogan "kill the boer" gezongen, wat effectief gericht is aan de witte Afrikaner in het algemeen, maar gezien Trump's specifieke vermeldingen naar de farmers toe denk ik eerder dat het Trump is die helemaal de mist in gaat, en dat CNN er misschien wat op een goedkope manier gebruik van maakt.

Zowel Bjorn als Vulture maakten die link naar fake. Beelden zijn niet fake. Is gewoon het verhaal die Trump er van maakt die totaal fake zijn. Er is echt geen witte genocide hier. Maar zijn domme achterban daar in de VS en de EU zal het wel beter weten. Ff zien hoeveel van die mannen het land op een kaart kunnen tonen.
Neen, ze hadden het over de "uit de context" en over "fake news". Niet over fake beelden.

Omdat het verkeerd is wat Bongo zegt. Het sloeg dus effectief op de blanke boer van Afrikaanse afkomst. Dus niet op alle Afrikaners of alle boeren.
Dus volgens jou heeft Trump de asielprocedure enkel aangepast voor Afrikaners die landbouwer zijn en niet voor Afrikaners in het algemeen?

Nou, niet volledig. Focus ligt op de "plaasmoorde", aanvallen en moorden op boerderij en boeren. In dat kader is de vertaling naar "white farmer" zeker goed.
Die problematiek van "plaasmoord" bestaat zeker, zie ook https://stopdiemoorde.co.za/en/ en https://stopdiemoorde.co.za/ (georganiseerd vanuit AfriForum, die opkomt voor de Afrikaners) . Zeer actief is die site trouwens niet, laatste bericht uit 2021.
En los van de cijfers is dit een problematiek die erg leeft bij de Afrikanerboeren. (ik neem aan dat Infected dit kan bevestigen)
Het helpt ook niet dat partijen als Malema blijven "stoken" met hun Kill the boer.

Terug
Bovenaan