Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Biden is ziek, maar de reacties van de Trump-kornuiten zijn ziekelijk.Junior daarentegen...
Bemerk dat hij dus niet eens het verschil weet tussen een PhD en een medical doctor. (Jill Biden is blijkbaar Doctor of Education aan de reacties op die tweet te zien).
Diep en diep triest is het. Triestig volk .Biden is ziek, maar de reacties van de Trump-kornuiten zijn ziekelijk.
We leven in een tijd waar mensen met kanker (en andere aandoeningen) te kakken worden gezet. Respect en fatsoen zullen te woke zijn.
En spreek je jezelf uit tegen Trump en zijn beleid (als bekend persoon), dan krijg je bedreigingen en een heksenjacht op je dak. Vrijheid van meningsuiting, my *ss.
Wat voordien in 'de beerput van het internet'-topic hoorde is nu een realiteit geworden in Magastan (voordien bekend als de VS):
Ik vermoed dat er wel mensen zoiets zullen gedacht hebben en in beperkte kring gedeeld, maar op vlak van "fatsoen" ligt in de Amerikaanse politiek de lat nu wel al langer op de bodem van Lake Michigan.Zijn er eigenlijk ook zo'n dingen rondgegaan op sociale media bij ons toen Guy d'Haeseleer op sterven na dood was, of is dat echt gewoon Amerikaanse ranzigheid?
Op reddit (r/belgium, linkse sub) waren er wel een hele hoop comments die met hem en zijn situatie aan het lachen waren.Zijn er eigenlijk ook zo'n dingen rondgegaan op sociale media bij ons toen Guy d'Haeseleer op sterven na dood was, of is dat echt gewoon Amerikaanse ranzigheid?

Zo'n comment op reddit van Jan, Jef en Sidonie is cafépraat en wordt gedaan in zo'n klein groepje. Daar zitten dingen bij die erover zijn, maar ook wat grappige dingen of toch op het randje van.Op reddit (r/belgium, linkse sub) waren er wel een hele hoop comments die met hem en zijn situatie aan het lachen waren.
"Oh no, anyway"
"Hopelijk verwarren ze hem met nen andere patient en krijgt hij een geslachtsoperatie." (comments daarop: "Gaëlle", "Guyselle", "Guynette", "Maagverkleining")
"Hoofdvlees, koteletn en patééé" (en eronder een gif van een oinkend varken)
"Damn, jammer, Anyway."
"Nieuwe lever gekregen, goed nieuws voor AB Inbev"
Misschien wat minder haatdragend dan in de VS maar hopelijk zijn we hier toch ook nog wat minder gepolariseerd. Maar wel duidelijk dat haat tegenover de andere kant niet gelimiteerd is van rechts naar links![]()
Ja, ik zeg toch nergens dat Guy D'Haeseleer en Trump even belangrijke en bekende figuren zijn? En dat er geen Laura Loomer in de Belgische politiek zit kunnen we enkel maar dankbaar om zijn, ik gaf dat voorbeeld op Reddit als illustratie dat er ook "gewone" mensen in België zijn die zitten te lachen met een politicus die (mogelijk) ging sterven en daar ook niet rouwig om waren.Zo'n comment op reddit van Jan, Jef en Sidonie is cafépraat en wordt gedaan in zo'n klein groepje. Daar zitten dingen bij die erover zijn, maar ook wat grappige dingen of toch op het randje van.
De comments van Trump en aanhang, nota bene publieke figuren waaronder de president van het machtigste land ter wereld, worden gevolgd door duizenden, zo niet honderdduizenden, personen en hebben een impact. Zelfs in ons land zijn er verschillende personen die nu vinden dat alles moet gezegd worden en dat je met iedereen (en zijn/haar toestand) moet kunnen (uit)lachen. Mensen spiegelen zich aan het gedrag van Trump en co.
Dat is toch een 'klein' verschil, lijkt me.

Ik denk dat we het grotendeels eens zijn, hoor.Ja, ik zeg toch nergens dat Guy D'Haeseleer en Trump even belangrijke en bekende figuren zijn? En dat er geen Laura Loomer in de Belgische politiek zit kunnen we enkel maar dankbaar om zijn, ik gaf dat voorbeeld op Reddit als illustratie dat er ook "gewone" mensen in België zijn die zitten te lachen met een politicus die (mogelijk) ging sterven en daar ook niet rouwig om waren.
En mbt de verschillen in groepje, de Belgische subreddit is geen klein forum, daar zitten 359k mensen op subscribed. Dat het kleiner is dan TruthSocial/Amerikaanse twitter lijkt me evident. Maar het afdoen als obscure cafépraat lijkt me ook niet correct, naar Belgische maatstaven is dat een groot forum.
En grappig, hangt er ook maar van af hoe je het bekijkt zeker. Die comments in die thread die het niet erg vinden dat hij misschien gaat sterven (anyway...)/hij te veel drinkt/een varken is/hopelijk een geslachtsoperatie krijgt vind je grappig maar de "mopjes" over chocomousse vind je waarschijnlijk rauw, racistisch en wansmakelijk. Is dat dan ook niet politiek gekleurd? Ongetwijfeld vinden schild & vrienden het tweede veel grappiger dan het eerste, jij vindt waarschijnlijk het omgekeerde. Net zoals er ongetwijfeld conservatieven zijn die het heel grappig en gerechtvaardigd vinden dat Biden terminale kanker heeft maar Donalds uitspraken afdoen als onschuldige humor/grootspraak/...
Dit vooral. ik denk dat reddit meer bekijks heeft dan een twitterbericht. Scott adams van dilbert en blijkbaar een rechtse rakker heeft blijkbaar dezelfde kanker als biden en de comments op reddit zijn ook niet van de poes.En mbt de verschillen in groepje, de Belgische subreddit is geen klein forum, daar zitten 359k mensen op subscribed. Dat het kleiner is dan TruthSocial/Amerikaanse twitter lijkt me evident. Maar het afdoen als obscure cafépraat lijkt me ook niet correct, naar Belgische maatstaven is dat een groot forum.
Allez vooruit, DJT heeft mij eens een glimlach bezorgd.
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/114546179179880201