De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik moet toch echt mijn best doen om niet te beginnen denken dat Trump een Russisch asset is. Wtf is going on?

Hoe kan het dat zichzelf respecterende republikeinen in het huis en senaat dit niet inzien?

Compleet gestoord.
Nu nog een BFF bracelet en de bromance is compleet...
De twee door God gezonden genieën zorgen voor de vrede in de wereld.

Kan het nog cynischer?

Nog een leuke:

Trump on Tesla vandalisme

Afgezien dat executive branch reacties op het Tesla vandalisme compleet buiten proportie zijn, wordt het pas echt absurd als je hier de werking van het Belgisch justitie apparaat tegenover zet, dat de gemiddelde belg dit nog pikt is eigenlijk hallucinant.

De traditionele bomma reacties: "vroeger was alles beter", geef ze eens ongelijk..de slinger is inder geval compleet doorgeslagen 😵

Laatst bewerkt:
Ik heb ergens iets gemist maar denk DT nu echt dat de Europese BTW een tariff op US products is waarop hij de reciprocal tariffs gaat baseren??? Kerel is echt van het paadje af.

Ik heb ergens iets gemist maar denk DT nu echt dat de Europese BTW een tariff op US products is waarop hij de reciprocal tariffs gaat baseren??? Kerel is echt van het paadje af.
Als je al ziet hoe vaak hij dingen verkeerd begrijpt, zou dit me helemaal niet verwonderen.

Ja, maar je zou ook verwachten dat hij luistert naar hen… Te oordelen naar de laatste maanden lijkt hij dat niet te doen.
Hij luistert net heel goed naar zijn adviseurs. Zijn adviseurs hebben Project 2025 opgesteld waarvan ondertussen al 42% uitgevoerd is.

Trump is hier echt geen one-man show aan het opvoeren. De chaos die hij veroorzaakt is bedoeld om de aandacht af te leiden van de belangrijke zaken die ondertussen aan het gebeuren zijn.

Trump is hier echt geen one-man show aan het opvoeren. De chaos die hij veroorzaakt is bedoeld om de aandacht af te leiden van de belangrijke zaken die ondertussen aan het gebeuren zijn.
Hij is "maar" de hand die de pen vasthoudt, en de houder van de titel die hem die machtiging geeft.

Ik denk dat die man zo seniel is dat hij niet meer weet wat hij doet, en dat de entourage daar handig/gretig gebruik van maakt om er allerlei zaken door te duwen. Als je ziet naar die executive orders: eerst krijgt hij de uitleg van wat het is, en dan zet hij er de krabbel onder. Schoolvoorbeeld is die "Illegal Alien" EO. Hij beweert nu dat hij die niet ondertekend heeft. Waarmee hij zichzelf dus gewoon sloot heeft gezet: oftewel weet hij het echt niet en is hij seniel/dement. Oftewel weet hij het wel, maar weet hij niet precies wat hij ondertekend ('t ging misschien over Aliëns van de planeet ZORK). Oftewel liegt hij. Oftewel is er iemand die met de autopen zaken in zijn naam tekent achter zijn rug.

Wat die VAT betreft heeft ie wel niet helemaal ongelijk (al heeft ie zelf niet echt door waarom lijkt het). Als je het vanuit een financieringsstandpunt bekijkt is het wel zo de VS producten op die manier bijdragen aan onze staatskas, terwijl Europese producten niet bijdragen aan de VS staatskas. Het is geen tarief in dat er direct een onderscheid gemaakt worden tussen binnenlandse en buitenlandse producten maar er is wel een indirecte financieringsstroom die anders loopt bij VS naar Europa en in Europa naar VS.

Wat die VAT betreft heeft ie wel niet helemaal ongelijk (al heeft ie zelf niet echt door waarom lijkt het). Als je het vanuit een financieringsstandpunt bekijkt is het wel zo de VS producten op die manier bijdragen aan onze staatskas, terwijl Europese producten niet bijdragen aan de VS staatskas. Het is geen tarief in dat er direct een onderscheid gemaakt worden tussen binnenlandse en buitenlandse producten maar er is wel een indirecte financieringsstroom die anders loopt bij VS naar Europa en in Europa naar VS.
Europese producten dragen ook niet bij aan de EU staatkas. Die dragen bij aan de kas van de staten, of de deelstaten (België, Nederland, etc...). Als je het puur factueel bekijkt.

Als je het generalistisch bekijkt dan is er geen verschil. Aangezien op europese producten ook Amerikaanse VAT (al noemt het zo niet) gevorderd wordt, net zoals er op Amerikaanse producten Europese VAT gevorderd worden.

Uiteindelijk hebben ze in Amerika evengoed een sales taks : https://taxfoundation.org/data/all/state/sales-tax-rates/

Al is het percentage lager zo te zien.

Terug
Bovenaan