De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Zwaar gewapende gasten in tactial gear met armored face masks die geweldadig een verkiezing willen omgooien zijn ok en worden inderdaad allemaal gepardonned. Sommigen worden zelfs op handen gedragen als helden en regeringspostjes toegeschoven.

Studenten die vreedzaam protesteren voor klimaat of tegen oorlog. Da's duidelijk een gevaar voor de samenleving. Niet ok.

Past natuurlijk volledig in zijn plan om oppositie monddood te maken en een klimaat van angst te creeren voor iedereen die tegen hem in durft te gaan.

De aanval op het hoger onderwijs is bij deze dus ook ingezet.

Hoe lang zou het duren voordat iedereen die 'illegaal' protesteert gewoon wordt opgepakt? The putinization of America continues...

Hopelijk gaat er aan onze universiteiten een lampje branden en starten ze agressieve advertentiecampagnes om goede Amerikaanse studenten naar hier te lokken voor een opleiding.

Van op zijn Truth Social.

All Federal Funding will STOP for any College, School, or University that allows illegal protests. Agitators will be imprisoned/or permanently sent back to the country from which they came. American students will be permanently expelled or, depending on on the crime, arrested. NO MASKS! Thank you for your attention to this matter.
Gelukkig wordt de soep niet zo warm gegeten.
De bezoekjes aan Hongarije hebben duidelijk opgeleverd. Uitrol autocratische staat in actie.

En zodra er echt eens protesten uitbreken zal je zien dat de gewapende MAGA groeperingen geweldadig gaan tussen komen. We zien het gewoon allemaal gebeuren.

Gelukkig wordt de soep niet zo warm gegeten.
De bezoekjes aan Hongarije hebben duidelijk opgeleverd. Uitrol autocratische staat in actie.

En zodra er echt eens protesten uitbreken zal je zien dat de gewapende MAGA groeperingen geweldadig gaan tussen komen. We zien het gewoon allemaal gebeuren.
Zelfs met stevig blazen worden er monden verbrand aan die soep...

Van op zijn Truth Social.

All Federal Funding will STOP for any College, School, or University that allows illegal protests. Agitators will be imprisoned/or permanently sent back to the country from which they came. American students will be permanently expelled or, depending on on the crime, arrested. NO MASKS! Thank you for your attention to this matter.
Toch mooi dat de Republikeinen zo strijden voor Freedom of Speech....

Kan de raad van bestuur hem gewoon niet afzetten als ceo? Die moeten toch ook doorhebben dat ie het merk ten gronde aan het richten is.

Sinds deze post is TSLA alweer 20% gezakt. Dit jaar al 35% kwijt, en bijna 45% sinds het hoogtepunt in december. Het aandeel staat terug op het niveau van vóór de verkiezingen begin november. Benieuwd hoe lang het nog gaat duren eer aandeelhouders zich gaan beginnen roeren, want het is toch echt vanaf zijn nazi-saluut op 20 januari dat het snel terug naar beneden ging.

Zetten zich volledig buitenspel nu, kan bijna niet geloven tho dat dit bewust gedaan zou zijn door dems, of een approved strategie?

Laatst bewerkt:
Sinds deze post is TSLA alweer 20% gezakt. Dit jaar al 35% kwijt, en bijna 45% sinds het hoogtepunt in december. Het aandeel staat terug op het niveau van vóór de verkiezingen begin november. Benieuwd hoe lang het nog gaat duren eer aandeelhouders zich gaan beginnen roeren, want het is toch echt vanaf zijn nazi-saluut op 20 januari dat het snel terug naar beneden ging.

Nog steeds meer dan dubbel zo hoog als bv vorig jaar in April. Ik denk dat de soep hier niet zo heet gegeten zal worden.

In zijn vorige ambtstermijn heeft hij paar strategische benoemingen en aanstellingen kunnen realiseren, echter was er toen ook wel wat gerommel binnen zijn entourage en is niet alles geheel volgens plan kunnen verlopen. Nu meen ik dat hij zijn zaken beter op orde heeft deze keer en zich omringd door vertrouwelingen. Benieuwd of er binnenkort ook daar terug barsten tevoorschijn zullen komen...

Dit had ik ook nog niet vernomen, maar zowel de directeur als de adjunct bij de FBI zijn zonet vervangen:

PS: Ik weet dat dit behoorlijk gekleurde media is, maar alle Amerikaanse media is zeer gekleurd en gepolariseerd. Dus met enkele korrels zout te nemen (zoals alles in het leven)

Ik denk dat hij met die twee aanstellingen hoopt de FBI te doen imploderen of op zn minst vanbinnenuit te verrotten. Beiden totaal onbekwaam en met een haat voor de FBI die geen grenzen kent. Tot voor kort riepen ze beiden zelf op om deze te ontmantelen.

Ik weet niet goed welk plan erachter het opdoeken van de FBI zou zitten. Misschien moet je er niet meer achter zoeken dan gewoon uit wraak omdat ze zijn loesje praktijken in het verleden reeds onderzocht hebben of misschien ook omdat hij er schrik van heeft dat ze nieuwe onderzoeken naar hem zouden openen omdat hij lijkt samen te heulen met Rusland of omdat nu hij het federale niveau is volledig vrij wil zijn in zijn doen en laten en een patriotische FBI hem gevaarlijk lijkt? Met die twee man daar kan hij in ieder geval enorme invloed uitoefenen op wat wel en niet onderzocht moet worden en zo bijvoorbeeld politieke tegenstand te vervolgen dus ik vermoed eerder een verrottingsstrategie dan totale ontmanteling.

Het is duidelijk dat we van de democraten niet te veel moeten verwachten. Ook de gematigde republikeinen lijken ingedommeld/te bang/...

Ik zie het op termijn wel gebeuren dat de boel binnenin het witte huis zelf ontploft. Al die 'haantjes de voorste' zonder enig diplomatisch talent. Dat kan op termijn toch alleen maar ontsporen. Kibbelkabinet, maar dan extremer.

In Canada gaat de handschoen ook uit, en maken ze een vuist om terug te slaan. En 't is ze menens ook.

Ook frappant te zien hoe Trudeau, die quasi gegarandeerd al op weg was naar de uitgang na de afstraffing komende verkiezingen opeens wel eens de sterke man kan blijven. Er is immers erg veel wantrouwen jegens de conservatieven dat zij de forse positie tegen de VS zullen volhouden, iets waar het volk als 1 man achter lijkt te staan.

In Canada gaat de handschoen ook uit, en maken ze een vuist om terug te slaan. En 't is ze menens ook.

Ook frappant te zien hoe Trudeau, die quasi gegarandeerd al op weg was naar de uitgang na de afstraffing komende verkiezingen opeens wel eens de sterke man kan blijven. Er is immers erg veel wantrouwen jegens de conservatieven dat zij de forse positie tegen de VS zullen volhouden, iets waar het volk als 1 man achter lijkt te staan.

Er is niks beter om een volk samen te brengen dan een gemeenschappelijke vijand.

De taal van de Chinezen is ook niet mis
"If the United States... persists in waging a tariff war, a trade war, or any other kind of war, the Chinese side will fight them to the bitter end," foreign ministry spokesman Lin Jian said at a regular press conference on Tuesday.

Als er nu 1 economie is waar de VS echt tegen kan afzien is het toch de Chinese zou ik denken.

Kan er mij eigenlijk iemand vertellen wat de drijfveer is van Trump & co voor deze tariefheffingen?
Hij heeft al gezegd dat bedrijven die naar de VS verhuizen geen tariffs betalen, maar is het echt zo simplistisch als productie terug naar de VS willen forceren? Of is er ook winst voor eigen (persoonlijke) zakken op een of andere manier (al zie ik niet direct in hoe... tenzij men met voorkennis aan het handelen is met aandelen (insider trading))?

Echt he . Bernie Sanders, Donald Trump en Joe Biden , dat zijn de mensen met de meeste invloed op de Amerikaanse politiek het laatste decenium. En Nancy Pelosi.

Een club bejaarden.
Dit dus, en niet alleen in de VS, maar zowat de hele wereld wordt vandaag vormgegegevn door 3 (in meer of mindere mate seniele) gepensioneerden die in gelijk welke ander normaal vakgebied al lang zouden bedankt zijn voor bewezen diensten. Die en hun dozijn stinkend rijke schoothondjes.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan