Goh, niet ingaan op Trumps onozelheden, bijvoorbeeld door de media, zou bijna onder "gross negligence" vallen.Je bedoelt dat Trump een systeem dat reeds bestaat sinds 1990 duurder maakt?
![]()
What to Know About $5M ‘Trump Gold Card’ Path to U.S. Citizenship
The permanent residency card for wealthy foreigners is set to replace EB-5 visas for investors.time.com
Dit zijn dus het soort posts dat deze thread tot een bagger-thread maakt.
Ben ik een fan van Trump, Elon Musk of het merendeel van de zotte ideeën die ze lanceren en/of uitvoeren? Absoluut niet.
Ik lees/bekijk hier ook met veel plezier posts/videos van zéér gegronde kritiek op dit groepje.
Maar tegelijkertijd heb je hier dus wel posts die verzanden in: ho, Trump doet iets... dan moet het wel slecht zijn!
Maar wacht denk ik dan: zo'n systeem bestaat al in meerdere landen, ook in Europa, want ik heb er al over gelezen...
In de V.S. krijg je ook een pak minder sociale voordelen bij je burgerschap dan hier in België/Europa, waar we overigens dergelijke fast passes net quasi gratis hebben zitten weggeven (check "snel-Belgwet"), en in de V.S. heb je wél nog strengere vereisten vooraleer je burgerschap krijgt: een taalexamen en een burgerschap examen ('civics exam'). Dat bestaat tot nader order in België niet.
Graag een meer kritische blik vooraleer je dergelijke ongenuanceerde reacties posts, het verziekt hier de hele boel.
De voornaamste kritiek die je in deze nog aan Trump kan geven is dat hij zijn kitscherige gewoonte om zaken "goud" te maken niet kan onderdrukken. 't is een visum, voor investeerders, ... of je het daar principieel mee eens bent of niet kan je over discussiëren, maar het principe bestond duidelijk al in de V.S.
Trump maakt het blijkbaar zelfs net duurder? Maar hey, hij gaat het ook goudkleurig maken (figuurlijk of letterlijk is me nog niet duidelijk) ... blah.
Zijn uitspraken en en zijn acties zijn regelmatig zo ver van het geaccepteerde pad af, dat de deze niet publiekelijk accentueren en effectief benadrukken een gebrek aan gezond verstand zou zijn...
Geldt ook voor dit forum!
Ik hoop dat je gelijk hebt...