De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Oftewel 1.3% van ons ambetarenbestand... Slecht voorbeeld om met belgie te vergelijken :p
vergelijking ging niet echt over het percentage van het totaal aantal ambtenaren...
Meer over ineens 13000 man die hier ineens zonder job zou zitten...
Ik dacht dat Ford Genk zo ongeveer het meeste mensen ooit hun job hebben doen verliezen, iets van een 10,000 mensen...

vergelijking ging niet echt over het percentage van het totaal aantal ambtenaren...
Ik dacht dat Ford Genk zo ongeveer het meeste mensen ooit hun job hebben doen verliezen, iets van een 10,000 mensen...
Kheb mijn post wat aangepast ende uitgebreid.
Maar nu daagt mij dat wij 1 miljoen ambtenaren hebben en de VS 2.2 miljoen.... :eek: Soit appelen en peren :p

@kay-gell:

Aangezien je je voorts in stilzwijgen hult, ondanks herhaalde vragen vanuit de BG-community om een reactie, doet dat veronderstellen dat je hoegenaamd geen verontrustende tendenzen ontwaart in de USA & dat je uiteraard bij je pre-verkiezingsmantra blijft dat de vermaledijde MSM in al hun hysterie schromelijk aan het overdrijven waren met hun prognoses van het Trump II-tijdperk?

Ik weet niet waarom ik ergens zou op moeten antwoorden?
Het is niet omdat sommigen mij hier als Trump-lover bestempelen dat ik enigzins vind dat die stempel op me blijft hangen.
Dat MSM-"argument" heb ik hier een aantal maanden geleden al ontkracht.

Dus die "told you so" die je hier laat doorschemeren is weinig betekenisvol.

Ik zal zelf wel bepalen waar ik mijn (toch wel) kostbare tijd insteek en dat is niet hier op dit moment.

Iets wat hier nog niet echt ter sprake is gekomen, maar die ontslagen in Amerika moeten toch ook enorm pesoonlijk leed teweegbrengen?
Zeker gezien de schaal?

Ik kwam recent nog deze getuigenis tegen. Gaat niet zozeer over de schaal, maar gewoon hoe er gewoon zonder enige deftige voorbereiding met de grove borstel door gegaan wordt.
Iemand vergeleek het hier (denk ik), ook al met Twitter, waar hij met de grove borstel door ging tot het bijna kraakte, en het dan geleidelijk aan terug opbouwde. Echter, een overheid is geen twitter.com. Als Twitter er een week zou uitgelegen hebben, zouden we hooguit wat (mis)informatie gemist hebben. Laat wat overheidsinstanties een week volledig plat liggen, en de gevolgen kunnen catastrofaal zijn.

Dus Trump is alle invoer-tarieven aan het opblazen om de inkomstenbelastingen af te schaffen.

alleen zijn de US bedrijven door die invoertaksen hun productie terug naar de US aan het brengen, wat jobs oplevert en dus meer inkomsten uit de inkomstenbelasting zou genereren, en waardoor er veel minder invoer gedaan wordt om taksen op te heffen.

én om andere landen zo'n hoge invoertaksen te laten betalen, moet je ze wel te vriend houden, en geen 3de wereld-oorlog proberen te starten.

Ik ken iemand die voor defensie werkt in de VS. Het is op zijn dienst toch ook echt niet fijn momenteel. Elk moment zou er een mail kunnen komen dat je ontslagen bent... Fijn werken zo 🥴

Ik denk niet dat een meerderheid graag trans mannen in de vrouwensport zien, dat zal eerder een minderheid zijn. Dan lijkt me dit eerder cynisch vast stellen dat deze gouverneur zonet haar eigen populariteit kelderde dan haar bedreigen. Zelfs onder liberalen zal men stilaan gaan beseffen dat per se trans mannen in de vrouwensport houden niet de nagel is waar je te hard op wil blijven slaan om zieltjes te winnen.

Ik denk niet dat een meerderheid graag trans mannen in de vrouwensport zien, dat zal eerder een minderheid zijn. Dan lijkt me dit eerder cynisch vast stellen dat deze gouverneur zonet haar eigen populariteit kelderde dan haar bedreigen. Zelfs onder liberalen zal men stilaan gaan beseffen dat per se trans mannen in de vrouwensport houden niet de nagel is waar je te hard op wil blijven slaan om zieltjes te winnen.
Ik weet dat de lat ondertussen al heel wat verlaagd is, maar tot een maand terug zou een voorval als dit absoluut ongezien zijn en president van de US onwaardig.

Kheb mijn post wat aangepast ende uitgebreid.
Maar nu daagt mij dat wij 1 miljoen ambtenaren hebben en de VS 2.2 miljoen.... :eek: Soit appelen en peren :p
Niet te vergelijken, bij ons wordt de publieke sector en de ambtenaren die erin werken vaak héél breed bekeken. Niet alleen zorgpersoneel en leerkrachten, maar ook bv mensen die werken voor middenveldorganisaties die een bepaald % subsidies ontvangen. Als je enkel kijkt naar ambtenaren die rechtstreeks voor een overheid werken, zijn dat er een pak minder.

(Edit voor de goeie orde: maar nog altijd procentueel gezien meer dan de 2,2 miljoen in de VS, vermoed ik.)

Volgens Francken is Trump maandag van plan om troepen terug te roepen uit Europa. Diezelfde dag is Poetin van plan de overwinning uit te roepen op Oekraïne. Benieuwd wat Starmer en Macron kunnen doen in Washington.

Hoe 1 idioot in staat is op enkele weken tijd zoveel schade aan te richten aan de veiligheid van het Westen en wereldwijde geopolitieke bondgenootschappen. Alsof ik een aflevering van South Park aan het kijken ben.

”Maar hij spreekt de taal van het volk heeee.” Want als er 1 ding is waar een groep miljardairs van wakker liggen, dan is het de “gewone man”.

Je gaat voorbij aan het punt dat de President van de VS een gouverneur publiekelijk afdreigt.
Enerzijds door te stellen dat hij alle funding voor Maine zal stoppen, iets waar hij volgens die Reddit-thread helemaal de bevoegdheid niet voor heeft want dat ligt bij Congress.
Anderzijds door te stellen dat als ze niet meewerkt, haar politieke carriere voorbij zal zijn.

Me dunkt dat een staatshoofd toch iets diplomatieker zou mogen zijn in zijn aanpak, maar ik zal misschien te woke zijn op dat vlak.

Op 18 december 2014 zijn de deuren van Ford Genk definitief gesloten. Hierbij vielen bijna 6000 ontslagen, waarvan 4210 bij Ford Genk en 1736 bij toeleveranciers.

Toen in 1987 beslist werd de steenkoolmijnen te sluiten werkten er nog 18000 mijnwerkers in Limburg.

Er waren in de hele USA blijkbaar maar twee trans personen die competitief meededen, volgens interview met Waltz. Twee, en daar zijn voor miljoenen reclamespots aan besteed en daar zitten we zelfs hier duizenden kilometers verder over bezig. Over een compleet marginaal fenomeen dat door Trump en Musk wel schitterend is opgeblazen.

Je gaat voorbij aan het punt dat de President van de VS een gouverneur publiekelijk afdreigt.
Enerzijds door te stellen dat hij alle funding voor Maine zal stoppen, iets waar hij volgens die Reddit-thread helemaal de bevoegdheid niet voor heeft want dat ligt bij Congress.
Anderzijds door te stellen dat als ze niet meewerkt, haar politieke carriere voorbij zal zijn.

Me dunkt dat een staatshoofd toch iets diplomatieker zou mogen zijn in zijn aanpak, maar ik zal misschien te woke zijn op dat vlak.
Vergeet niet de uitspraak: "we are the law" - scheiding der machten?

Er waren in de hele USA blijkbaar maar twee trans personen die competitief meededen, volgens interview met Waltz. Twee, en daar zijn voor miljoenen reclamespots aan besteed en daar zitten we zelfs hier duizenden kilometers verder over bezig. Over een compleet marginaal fenomeen dat door Trump en Musk wel schitterend is opgeblazen.
En als het maar om twee personen gaat, waar doet Maine dan moeilijk over? Misschien twee vrouwen competities gered door die twee naar de mannencompetitie te verwijzen.

Uiteraard is zijn stijl du jamais vu. Hij gebruikt bluf en een grote klep om dingen te bereiken zoals een Wall Street yuppie zou doen. Dat men daarvan telkens opnieuw van zijn stoel valt snap ik niet goed. Dat er kritiek is op effectieve beleidsdaden dat kan ik snappen, je kan niet voor iedereen goed doen. Hij toont het ware gelaat van kapitalisme en daar verschieten veel mensen van blijkbaar terwijl dat ervoor evengoed aan de touwtjes trok, maar minder opzichtig, dat is al.
Moest Biden een perfect beleid hebben gevoerd, Trump zou nooit gewonnen hebben. Moesten alle mensen in bvb Roemenie het goed hebben onder onze fantastische en verheerlijkte europese invloed zou ook nooit 20 percent op een pro russische dude gestemd hebben oiv door Rusland gesponsorde Tiktok filmpjes. Maw: iemand die Trump super super super slecht vindt moet dan ook inzien dat zijn voorgangers niet veel beter waren of het welzijn van veel mensen vergeten waren. Trump is niet de oorzaak van het kwaad, hij is het resultaat van een teloorgang die lang ervoor begon.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan