De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

klimaatwaanzin? :unsure:
Het is waanzin om de problemen met het klimaat te ontkennen!
Tuurlijk niet. Elk zijn idee! Ik ga niet mee in het betalen van zonnepanelen, elektrische auto’s waarvan de batterij nog vervuilender is, oudere huizen/ appartement moeten verplicht renoveren. Mensen moeten de keuze hebben en zelf beslissen.

Dag 1 en we zitten ons af te vragen of die Hitlergroet van Musk alzo bedoeld was of niet :rofl:
Enfin, nog een paar uurtjes en de oorlog in Oekraïne zou alvast gedaan moeten zijn.

Tuurlijk niet. Als de mainstream zegt spring, hoe je niet te springen..
Oké ik ben niet iemand van de mainstream media en ik werkte in covid tijden in een ziekenhuis en ik kan u verzekeren dat het nog erger was dan wat ze u vertelden op het nieuws.
Tuurlijk niet. Elk zijn idee! Ik ga niet mee in het betalen van zonnepanelen, elektrische auto’s waarvan de batterij nog vervuilender is, oudere huizen/ appartement moeten verplicht renoveren. Mensen moeten de keuze hebben en zelf beslissen.
Er is een reden waarom dit soort maatregelen aangemoedigd worden.

Het zijn geen fijne maatregelen, ik kan het weten heb voor mijn huis een pak meer geld mogen leggen voor die zonnepanelen, vloerverwarming en warmtepomp maar als we nu als bevolking over heel de wereld niks doen betalen we het vele malen meer terug door de extra natuurrampen die op ons staan te wachten.

Feiten en meningen zijn niet hetzelfde. Dat is eigenlijk al de basis. Maar goed, iemand die blijkbaar gevoelig is voor complotten, valt moeilijk te overtuigen.
Feiten en meningen. Over klimaat is het een feit dat het al eeuwen fluctueert en nu door toe doen van de mensen sneller. Maar dat wil niet zeggen dat de gewone burger verplicht moet worden om hierin te betalen. De wetenschap staat voor niets stil, dus ik stel vr dat ze hier een antwoord op vinden die niet op de kap van de gewone burger valt.

Iemand die AfD, Farage, Trump, etc zit te sponsoren zit wel degelijk in dat kamp. Hell, het eerste dat ze gedaan hebben is honderden neo-nazi aanhangers loslaten.

Ik snap niet waarom hij en hun aanhangers daar eigenlijk nog altijd bang voor zijn. Noem een kat een kat, iedereen kan het zien en blijkbaar stemmen er dan nog altijd genoeg mensen op u. Beetje kinderachtig om niet gewoon rechtuit te zijn.
Hij heeft zijn fondsen voor Farage wel ingetrokken omdat die Tommy Robinson geen lid mag worden van UKIP. Dus ik zou dan eerder de associatie met Robinson leggen dan met Farage tbh.

Dat hij momenteel aanleunt bij radicaal rechtse partijen spreekt voor zich, maar dat maakt hem noch die andere partijen niet per definitie fascistisch of neonazi.

Dus het lijkt hier meer op guilt by associatie dan een uitleg van de symboliek van die groet binnen het Trumpisme/Muskisme. Die stromen lijken nog wel iets anders dan fascisme hoor...

Dus de oplossing is om dan maar uit de klimaatsakkoorden te stappen en de vervuilende industriën maar te laten doen ? Drill baby drill !
Opnieuw makkelijk zeggen als je niet meer leeft wanneer de gevolgen voelbaar worden.

En hoe precies leg je de link tussen een US die besluit dat hun industrie echt niet groener moet worden en luigi_1981 die een warmtepomp moet steken maar niet wilt ?
Omdat ze allebei tegen het klimaat zijn, maakt dat jullie vriendjes ?

Eerlijk: buiten vage theorieën en stellingen poneren die je zó doorboort als je 5cm diep graaft heb ik nog niet veel gelezen om je meningen te onderbouwen hoor. Dat mag er wel bij, anders is het vrij vermoeiend om intellectueel te pingpongen en loop je het risico weggezet worden als een alt-right wappie

Dus de oplossing is om dan maar uit de klimaatsakkoorden te stappen en de vervuilende industriën maar te laten doen ? Drill baby drill !
Opnieuw makkelijk zeggen als je niet meer leeft wanneer de gevolgen voelbaar worden.

En hoe precies leg je de link tussen een US die besluit dat hun industrie echt niet groener moet worden en luigi_1981 die een warmtepomp moet steken maar niet wilt ?
Omdat ze allebei tegen het klimaat zijn, maakt dat jullie vriendjes ?

Eerlijk: buiten vage theorieën en stellingen poneren die je zó doorboort als je 5cm diep graaft heb ik nog niet veel gelezen om je meningen te onderbouwen hoor. Dat mag er wel bij, anders is het vrij vermoeiend om intellectueel te pingpongen en loop je het risico weggezet worden als een alt-right wappie
Ik kaats de bal terug, ook van jou vele speculaties over wat er kan gebeuren in de toekomst.
Maar we gaan het stoppen, elke zijn eigen mening en respecteren al ben je er het niet mee eens.

Drill baby drill , en de problemen zijn voor Gen Z. Men pa zegt dat de wereld vergaat binnen 100 jaar, ie zou er wel eens niet ver kunnen naast zitten. Of we worden vervangen door robots, en de elites(Musk) zitten op Mars vreemde groeten te doen.

Feiten en meningen. Over klimaat is het een feit dat het al eeuwen fluctueert en nu door toe doen van de mensen sneller. Maar dat wil niet zeggen dat de gewone burger verplicht moet worden om hierin te betalen. De wetenschap staat voor niets stil, dus ik stel vr dat ze hier een antwoord op vinden die niet op de kap van de gewone burger valt.
There's no such thing as a free lunch.

Mensen beïnvloeden het klimaat, gewone burgers zijn mensen. En er zijn exponentieel meer gewone burgers dan politici. Dus denken dat die laatste het wel zullen oplossen is wensdenken.

Hij heeft zijn fondsen voor Farage wel ingetrokken omdat die Tommy Robinson geen lid mag worden van UKIP. Dus ik zou dan eerder de associatie met Robinson leggen dan met Farage tbh.

Oh ok dan. De Tommy Robinson die lid was van het BNP, je weet wel degene die Combat 18 opgericht hebben en ik vermoed dat je ook niet weet waarom het "18" is, noch wat hun logo is?
Dat hij momenteel aanleunt bij radicaal rechtse partijen spreekt voor zich, maar dat maakt hem noch die andere partijen niet per definitie fascistisch of neonazi.

Dus het lijkt hier meer op guilt by associatie dan een uitleg van de symboliek van die groet binnen het Trumpisme/Muskisme. Die stromen lijken nog wel iets anders dan fascisme hoor...

Nee, als je actief neo-nazi figuren steunt dan ben je gewoon wat je steunt. Dat is allemaal niet nodig en daar is NIKS positief aan. Dat kan enkel en alleen negatief uitdraaien voor 95% van de gewone mensen

Musk doet een groet die op Hitler groet lijkt. Maar op X verduidelijkt hij dat dat niet de Hitler groet was.
Topic closed zou ik denken ?

Dat is wat de vermoeiende discussie is:
A: Je hebt daar X bedoeld
B: Ah nee sorry dat was een andere groet
A: Nee niet waar je bedoelde duidelijk X
?
Oké dat hij aangeeft dat hij dat zo niet bedoelde. Maar dat is hoe een dogwhistling werkt he: je doet een gebaar waarvan de groep die je probeert te bereiken duidelijk weet wat de betekenis is en als je erop aangesproken wordt, doe je gewoon alsof je het niet zo (of anders) bedoelde. Uiteraard kunnen we de intenties van Musk nooit echt weten, maar ik zou toch oppassen met zijn uitleg zomaar voor waar aan te nemen.
Zeg dan toch gewoon hoe je het wel bedoelde, in plaats van die twijfel in de lucht te laten hangen.

Blijft wel hallucinant hoe Trump er echt met de botte bijl invliegt. Niet eens gewoon 1 grote en controversiële beslissing (bv. uit het WHO stappen), maar direct een hele resem, zonder discussie.

Tactisch gezien schakel je zo alvast protesten uit, want de mensen die het niet akkoord zijn worden omver geblazen doordat het zoveel tegelijk is. Enige kritiek verdwijnt als een druppel water in de zee van headlines.

In dat vorige topic was er iemand die daar veel respect voor had ("direct acties en wetten starten die al getekend zijn nog voor hij officieel president was, gewoon in voege 1 minuut nadat hij ingewijd is klaar"). Maar laat ons eerlijk zijn: het is toch knettergek dat 1 persoon zulke ingrijpende beslissingen neemt zonder enige vorm van maatschappelijk debat? Ook dat maatschappelijk debat hoort toch bij een gezonde democratie? Enfin, in België zitten we helaas in het andere extreem (hopeloze complexiteit en dus gebrek aan efficiënte besluitvorming), maar toch ben ik er nog altijd veel geruster in dan het tegenovergestelde.

Ik hoorde tijdens de verkiezingen de uitspraak dat Trump het stereotype beeld is dat arme mensen hebben van iemand die rijk is.
Wel, momenteel vervult president Trump het stereotype beeld dat de onderste sociale klasse heeft van een goede president: iemand die eigenhandig, krachtig en snel beslissingen neemt en uit laat voeren.

Laatst bewerkt:
Oh ok dan. De Tommy Robinson die lid was van het BNP, je weet wel degene die Combat 18 opgericht hebben en ik vermoed dat je ook niet weet waarom het "18" is, noch wat hun logo is?

Tommy Robinson was in 2004, dat is 20 jaar geleden, lid van de BNP en is daar na een jaar vrijwillig uitgestapt omdat hij ze te racistisch vond. Daarna heeft Robinson de English Defense League opgericht die vanuit neonazi-hoek net veel kritiek kreeg omwille van hun steun voor joden en andere niet-islamitische minderheden.

Dus dat is wel een heel zwakke poging om Musk als neo-nazi adept te framen.

Nee, als je actief neo-nazi figuren steunt dan ben je gewoon wat je steunt. Dat is allemaal niet nodig en daar is NIKS positief aan. Dat kan enkel en alleen negatief uitdraaien voor 95% van de gewone mensen

Nogmaals: wie zijn die neo-nazi figuren dan?

Terug
Bovenaan