De algemene "Ik-lees-deze-manga's"-thread

One Piece en Kingdom blijven de enige langdurige reeksen die blijven bekoren. Al het andere zwakt af of heeft een saaie verhaallijn imho. Veelal leuke ideeën waar weinig mee wordt gedaan, wel amusant tijdsverdrijf. Ik lees er +/- 20 actieve nu maar zal mij voortaan beperken tot enkele. Op anime vlak is er al helemaal niets meer buiten One Piece

Edit; woeps. Geen idee hoe ik het deed maar One Punch Man vergeten 😣

Laatst bewerkt:
De george R martin van de manga wereld.

sad to see him go. NIEMAND gaat ooit berserk kunnen afwerken op het niveau van hem. Amazing story, amazing art. echt jammer dat we nooit het einde gaan weten. Het verhaal was zich ook al aan het verplaatsen richting de laatste arcs... met nog een 100-150 chapters was er zeker een einde mogelijk.

Ik weet niet wat het ergste is , nooit het einde weten of dat iemand mogelijks heel de boel omzeep gaat helpen...

Met hunter x hunter zie ik nog hetzelfde gebeuren. Zonder twijfel de beste in zijn genre en ook niks dan miserie met de schrijver. ( zucht : https://hiatus-hiatus.github.io/) .... dat staat ook al bijna 3 jaar op hiatus en de auteur is ondertussen praktisch gepensioneerd.

Berserk is toch wel mijn nr 1 manga.

Sad dat hij er niet meer is natuurlijk om berserk te finishen, maar vooral sad voor zijn familie natuurlijk.

Ik lees vooral Blue Giant. Nog iemand hier die dieje kent? Is een Manga over jazz. Ze zijn nu aan de derde reeks bezig. Eerste is gewoon Blue Giant, de tweede is Blue Giant Supreme en de huidig lopende is Blue Giant Explorers.

7cdea9ffb9a9a29549430486b8d0ab9b.png

Hier nog steeds de wekelijkse One Piece aan het volgen. Al +15 jaar grote fan :love2:
Blijft toch na 24 jaar nog steeds sterk imo.
Nu beginnen de fights in de Wano-arc en het ziet ernaar uit dat het deftige compo's zullen worden.
Haha en de interactie tussen crew-members blijft goed. Zeer groot pluspunt voor de serie van mij!

😂
OP1012-Sanji.png
😂

Wat er na Wano zal gebeuren... nog zoveel dingen om te vertellen!
Reverie (Vivi?/Sabo?), Dr. Vegapunk, Elbaf, Attack on World Government, Will of D, Shanks, Imam, Ancient Weapons, "Raftel" en nog veel meer.
Maar neem rustig de tijd Oda, geen rushed einde pls!

Nu komt de gedachte wel eens piepen dat het grote avontuur plots zal gedaan zijn 😶

one piece is ook wel steengoed.

berserk nam ook zen tijd van 1989 tot 2021 en nu hij er niet meer is zal het wss niet gefinshed zijn zon zonde want er waren nog zoveel zaken waar ik een antwoord op wou 😭😭😭

Buiten zijn eigen team(wat zeer klein is van wat ik lees?) is er eigenlijk iemand die het zou kunnen overnemen? Ik ben niet meer zo sterk mee met de nieuwste generatie mangaka's.

goh dat zijn geruchten hopelijk heeft hij genoeg notes achtergelaten om messchien een novel uit te brengen hoe het zou eindigen ik hoop het zon masterpiece zou zonde zijn om geen einde te krijgen.

Deze thread moet precies nog eens tot leven worden gewekt!

Ik ben deze lopende manga aan het lezen:
  1. A returners magic should be special: webtoon, het leest heel gemakkelijk, is wel een interessant concept maar vrij standard fare voor webtoons.
  2. Blue Lock: Heel impressed door, heel vaag concept haha. Nadat Japan op het wk 2018 door Belgie eruit wordt geknikkerd besluiten ze een plan te creeeren om te perfecte spits te vinden voor het Japans nationaal elftal. Een hondertal japanse voetballertjes worden in een soort geheime base ondergebracht waar ze door tests te doen de meest egoistische top spits moeten worden. Top!
  3. Giant Killing: een iets langer lopende manga, ook over voetbal, iemand die vroeger een topspeler was in de Japanse competitie maar na een toptransfer naar de premier leauge een carriere eindigende blessure oploopt als manager begint bij een zondagsvoetbal ploeg in Engeland wordt door zijn oude club in Japan gevraagd om bij hen coach te worden. Interessante manga over hoe voetbal speelt bij de mensen in Japan en hoe het is als coach en club in Japan.
  4. Golden Kamuy: Hokkaido aan het begin van de 20ste eeuw, een soort treasure hunt verhaal met veel humor, informatie over de Ainu (een inheems volk in Hokkaido) en wat history.
  5. Solo levelling: denk dat de meeste hier deze wel kennen!
  6. Tower of God: deze ook :D.
  7. Omniscient Reader: Similar feel met Solo Levelling, degelijke webtoon.
  8. Survival Story Of a Sword King in a Fantasy World: Webtoon, degelijke humor momenten.
  9. God Of High School: nog een webtoon haha, deze vond ik echt goed, maar is nu een beetje minder.
  10. Noragami: Vroeger de twee seizoenen anime van gezien, nu aan de manga begonnen, vrij traag met releases helaas.

Deze eens van onder het stof halen. Heb me voor de jaarswisseling de start van Attack on Titan cadeau gedaan, had al veel goeds gelezen over zowel de manga als de anime, dus wou dat wel eens een kans geven. Ben er ondertussen al door en moet zeggen dat dit veel beter was dan verwacht, ook volwassener dan verwacht.
Om niet direct al mijn geld op te blazen aan die serie, ga ik nog eens Death Note herlezen/proberen uitlezen. Ik geraak maar nooit voorbij L die sterft, dat is zo'n domper voor mij, maar nu wil ik eindelijk wel eens weten hoe het allemaal afloopt.

Deze eens van onder het stof halen. Heb me voor de jaarswisseling de start van Attack on Titan cadeau gedaan, had al veel goeds gelezen over zowel de manga als de anime, dus wou dat wel eens een kans geven. Ben er ondertussen al door en moet zeggen dat dit veel beter was dan verwacht, ook volwassener dan verwacht.
Om niet direct al mijn geld op te blazen aan die serie, ga ik nog eens Death Note herlezen/proberen uitlezen. Ik geraak maar nooit voorbij L die sterft, dat is zo'n domper voor mij, maar nu wil ik eindelijk wel eens weten hoe het allemaal afloopt.
Ik heb Death Note ook even laten liggen na da dat deel om er dan later terug aan te beginnen. Het is niet hetzelfde niveau als ervoor imo, maar nog steeds een goede read.

Echte volumes. Ik ging naar De Poort in Gent, maar daar zijn nu een aantal volumes uitverkocht, zowel bij hen als hun distributeur, dus wil eens ergens anders proberen :).
Hmm dat weet ik ook niet meteen... Toen ik nog in Belgie woonde kocht ik er al eens in de standaard boekhandel maar ik vermoed dat dat aanbod nogal pover is. Heb wel al eens iets van Mekanik strip in Antwerpen gehoord, kan je eens bekijken online? Online mogelijk ook op Bol, die hebben wel vanalles wat. Ik vermoed dat er in het Brusselse mogelijk ook wat manga speciaalzaken bestaan.

https://www.bookdepository.com en www.archonia.com koop ik meestal mijn us releases. Archonia is wel duurder maar belgisch en die hebben soms wel wat oudere dingen in stock.

De Poort is relatief duur qua us releases. Enige reeks specifiek op zoek? Tegenwoordig is trouwens al veel digitaal beschikbaar en zijn er goede e-readers voor manga. Prijzig dat wel.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan