Manga De algemene "Ik-lees-deze-manga's"-thread

Sir.Killalot

Well-known member
Crowdfunder FE
De wedergeboorte van het manga-topic! De mangahype is wel al een tijdje achter de rug lijk het, maar ik volg er toch nog altijd een aantal.

Mijn huidige wekelijkse manga (en aanverwanten) zijn Kingdom, Wind Breaker, Tower of God en Solo Levelling.
 
Een tijdje geleden heb ik Death Note helemaal uitgelezen en nu recent opnieuw begonnen met manga lezen met de VIZ hardcovers van Jojo's bizarre adventure.
 
De enigste reeks die ik gelezen heb ik die van Battle Angel: Alita (Gunnm).
Van Death Note heb ik de serie bekeken.
 
De enigste reeks die ik gelezen heb ik die van Battle Angel: Alita (Gunnm).
Van Death Note heb ik de serie bekeken.
Heb nu de e-book manga van Death Note ook staan.
12 delen van elke +100 pagina's. Als ik (ooit) eens tijd ga vinden ga ik het zeker lezen!
 
Herinneringen (Fr: Quartier lointain) - Jiro Taniguchi
Man met een klassiek gezin komt per ongeluk terecht in het dorp waar hij opgroeide. Daar bezoekt hij het graf van zijn moeder. Daar neemt dan het butterfly-effect plaats. Hij wordt teruggekatapulteerd naar een cruciale periode in zijn jeugd: het jaar waarin zijn vader vertrekt en het gezin achterlaat. Hij tracht met zijn kennis van de toekomst die periode 'beter' te ervaren en zodanig te manipuleren maar ondanks al zijn kennis draaien de dingen toch niet uit zoals hij gehoopt had.

Pageturner. Dikke aanrader. Sterk uitgewerkt. Alhoewel ik durf toe te geven dat ik biased ben aangezien zo een melancholisch onderwerp en de romantisering van de jeugdjaren me altijd heeft aangesproken.
 
Herinneringen (Fr: Quartier lointain) - Jiro Taniguchi
Man met een klassiek gezin komt per ongeluk terecht in het dorp waar hij opgroeide. Daar bezoekt hij het graf van zijn moeder. Daar neemt dan het butterfly-effect plaats. Hij wordt teruggekatapulteerd naar een cruciale periode in zijn jeugd: het jaar waarin zijn vader vertrekt en het gezin achterlaat. Hij tracht met zijn kennis van de toekomst die periode 'beter' te ervaren en zodanig te manipuleren maar ondanks al zijn kennis draaien de dingen toch niet uit zoals hij gehoopt had.

Pageturner. Dikke aanrader. Sterk uitgewerkt. Alhoewel ik durf toe te geven dat ik biased ben aangezien zo een melancholisch onderwerp en de romantisering van de jeugdjaren me altijd heeft aangesproken.
Net gelezen en het is zo'n aanrader!!!!
Heb je nog gelijkaardige aanraders? Liefst wel met de Engelstalige titel (het was even wat zoeken ;-) )
 
Ik ben volledig in de ban van de 'isekai' of 'other world' genre.
Idem, hoewel ik even lijk te zijn stilgevallen

Solo levelling is nog steeds mijn favoriet van het moment (deze maand komt de eerste vertaalde manga en light novel uit). Daarnaast volg ik ook nog steeds 'the legendary moonlight sculptor' (webnovel)
 
Net gelezen en het is zo'n aanrader!!!!
Heb je nog gelijkaardige aanraders? Liefst wel met de Engelstalige titel (het was even wat zoeken ;-) )
Fijn dat het je evenveel kon bekoren als mij. Ik heb tevens De tedere jaren geprobeerd van Taniguchi maar heb ik opgegeven. Ik kon me totaal niet inleven.

Veel tips heb ik niet. Het ironische is dat ik die in de bibliotheek gewoon puur willekeurig uit het rek heb genomen. Ik zou het mijn read of the year willen noemen wat betreft fictie. Alhoewel dat niet veel zegt aangezien ik niet zoveel verzet als sommige andere posters van het literatuurtopic.
 
Niet gedacht dat dit ooit zou gebeuren, maar cult klassieker YKK krijgt een Franse licentie!
Was nog aan het twijfelen om deze zelf uit te printen maar dan opteer ik toch liever voor een mooie officiële print, het Frans nemen we er dan met plezier bij!


Ot: Yotsuba aan het herlezen, zoveelste keer
 
Laatst bewerkt:
Niet gedacht dat dit ooit zou gebeuren, maar cult klassieker YKK krijgt een Franse licentie!
Was nog aan het twijfelen om deze zelf uit te printen maar dan opteer ik toch liever voor een mooie officiële print, het Frans nemen we dan met plezier bij!


Ot: Yotsuba aan het herlezen, zoveelste keer
Kan je toelichten waaorm je die goed vindt? Heb de synops snel eens gelezen en ik werd er niet bepaald warm van. So... feel free to convince me. :)
 
Tgoh 't is zeker geen toegankelijke titel. Of zelfs enorm diep qua verhaal en personages. Gewoon een "zachte post apocalyptic slice of life" zoals enkel een strip vorm kan brengen.

Ik verkocht het vroeger als de "anti Berserk" aan eenieder dat wou luisteren naar mijn lofzang.
Verwacht dus zeker geen actie of spanning. De vertelstijl en het ritme van de hele manga word in volume 1 gelegd en wijkt eigenlijk zogoed als nooit af.

Je hebt nog wel een overkoepelend mysterie dat gaande is maar daar kan je moeilijk de manga op verkopen. Was 1 van de laatste scans die ik heb gelezen eer ik volledig ben overgestapt op print versies.
 
Ik beleef momenteel plezier aan het herlezen van wat reeksen. Iets waar ik de afgelopen dertig jaar nauwelijks tijds voor heb genomen... Nu Berserk aan het herlezen en dan merk je toch meer details op in één strakke leesbeurt, dan als je één volume per jaar onder ogen krijgt...
 
Was al een tijdje van plan om Flowers of Evil opnieuw te lezen, maar gezien het sombere verhaal, was ik aan het wachten op een beter moment.
Nu is helaas mijn relatie afgesprongen, dus aangezien ik toch al verdrietig was, kon dit er ook wel bij :unsure:
Blijft imho een goed verhaal. Coming of age van jongeren die mentaal niet zo sterk zijn, het willen ontsnappen en gevangen zijn, etc.
 
The Way of the Househusband vol 1 t/m 4 gekocht
Een voormalige top yakuza die getrouwd is met een carièrevrouw, nu huisman is geworden en alledaagse problemen yakuza style tacklet.
Best wel entertainend, maar het zijn gewoon telkens heel korte episodes, zonder rode draad doorheen het verhaal. Dat werkt soms heel goed (zoals bij Yotsuba of Azumanga daioh), maar hier schiet het net iets te kort om me geïnteresseerd te houden.
Na vol 2 had ik het wel gezien eerlijk gezegd. Jammer, want uit het concept is echt veel meer te halen dan wat ze er mee doen.
 
Laatst bewerkt:
Net terug into manga geraakt en voorlopig lees ik:

One Piece (zit aan issue 71) echt sterke serie
Yu-Gi-Oh!: Millenium World (jeugdsentiment)
Liar Game -> nooit uitgebracht in het Engels (wel in het Duits en eerste 3 issues in het Nederlands). Deze nu laten drukken (ik lees niet graag digitaal) via PDF's met Engelse vertaling ^^
 
Yu-Gi-Oh!: Millenium World (jeugdsentiment)

-> Uitgelezen en wow, echt leuk om een serie die ik als kind mee heb gevolgd te zien afsluiten op een mooie manier.

One Piece krijgt trouwens in september eindelijk een nieuwe box (nummer 4) met daarin volumes 71-90, scheelt in de portemonnee.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan