De Afspraak / Terzake / De Zevende Dag / Pano

We moeten de patenten afschaffen zodat we eindelijk van de mutanten afraken.

Eventjes 20 bochten afsnijden en die redenering ook gewoon poneren als feit

Gisteren De Afspraak op Vrijdag. Almaci is echt een van de politici die het meest intellectueel oneerlijk debatteert. Alleen meent ze volgens mij wel alles wat ze zegt :rofl:
Almaci debatteert vaak met een soort 'verhevenheid' alsof ze wil uitstijgen boven alle laagwaardige discussies en discours. Maar dan doet ze vaak wat ze andere partijen verwijt. Voor mij persoonlijk getuigt dat van schijnheiligheid. Feit dat ze vaak ook rond de pot draait en niet rechtuit wil antwoorden is volgens mij een reden voor de slechte resultaten van Groen. Moest men daar bij Groen nu iemand anders op de voorgrond zetten die wel recht-toe-recht-aan is en afstappen van bepaalde dogma's, denk dat Groen het dan veel beter zou doen in Vlaanderen want nu kan het voor hen niet anders zijn dan teleurstellend.

Exact. Het patent --> corona variant riedeltje is typisch almaci. Ik weet niet of dat een strategie is of bepaalde zaken zelf niet goed snappen en gewoon de shortcut onthouden. En dat wordt dan gewoon geponeerd als een simpel objectief feit.

Overigens kregen we geen antwoord op leveringszekerheid en prijzen. Enkel dat we niet snel een daling moeten verwachten en "dat het in Frankrijk nog duurder is". Altijd een sterk argument. Het begint een beetje als Calvo met zijn bedrijfswagens te klinken.

Groen wordt in de puree gedraaid als de gasprijzen/electric prijzen in 2023/2024 nog maar in de buurt van nu staan. Nva, MR, pvda, belang zie je al komen "groen kiest bewust voor verarming", "uitstap jaagt prijzen de lucht in". En het enige wat groen kan repliceren is dat een kernuitstap er finally doorgeduwd hebben als fetish op het worst moment ever. De CO2 krijg je er gratis bij als argument.

Die woordvoerder van Engie in De Zevende Dag was vandaag toch echt een wandelend cliché. Zo het typetje van mooi & afgemeten praten zonder veel te zeggen. Even twijfelde ik of dit de sketch van De Ideale Wereld was, of nog het origineel.

Die woordvoerder van Engie in De Zevende Dag was vandaag toch echt een wandelend cliché. Zo het typetje van mooi & afgemeten praten zonder veel te zeggen. Even twijfelde ik of dit de sketch van De Ideale Wereld was, of nog het origineel.
Het was de CEO van Engie België die daar zat hè. Hij vertelde toch maar gewoon hoe de vork in de steel zit vanuit hun perspectief? De regering heeft zo lang getalmd met het aansnijden van dit topic dat er nog maar 1 mogelijke uitkomst is.

Als je dan Lachaert deze week hoort zeggen dat het lijk dood is en niet meer gereanimeerd kan worden... Maar ze hebben dan eerst wel een uur naast het lijk gestaan voor ze de hulpdiensten belden bij wijze van spreken. Dan moet je niet verschieten dat alle hulp te laat komt. :sarcastic:

Hallucinant.

Is een computer spelletje waar af en toe nog gevoetbald wordt.

Hie krijgen die gasten dat allemaal wit??

Zulke bedragen cash afhalen? Je moet als kleine garnaal eens 5k bestellen, ze vragen u al het ei uit het gat.

Belgische voetbalbond speelt gewoon spelletje mee cfr constructie rond Lemmens.
Eigenlijk zouden al die clubs moeten degraderen.

En dan zielig doen om die RSZ die ze zouden moeten betalen.
Pff.

Gaat mij ook niet wijsmaken dat voetbaljournalisten dat niet wisten. Beetje zoals de wielerjournalisten niks wisten over doping.
Scheidsrechters die zonder gêne op restaurant met makelaars afspreken.
Mens zou toch denken dat zulke transacties thuis plaatsvinden of ergens in een garage, Nope, open en bloot.
Dagelijkse kost dus.

Zulke bedragen cash afhalen? Je moet als kleine garnaal eens 5k bestellen, ze vragen u al het ei uit het gat.

Belgische voetbalbond speelt gewoon spelletje mee cfr constructie rond Lemmens.
Eigenlijk zouden al die clubs moeten degraderen.

En dan zielig doen om die RSZ die ze zouden moeten betalen.
Pff.

Gaat mij ook niet wijsmaken dat voetbaljournalisten dat niet wisten. Beetje zoals de wielerjournalisten niks wisten over doping.
Is Keyngaert ter sprake gekomen? Die is destijds ook tijdelijk op non-actief gezet wegens zijn rol in die affaire maar andere mediakanalen hebben daar (bijna) geen enkele aandacht aan besteed uiteraard. Vandenbempt zal zijn collega's wel uit de wind zetten.

Laatst bewerkt:
Voetbal. Waar zwart geld al welig tiert van in de laagste provinciale klasses tot in de hoogste. Verbaast iemand dat? Neen, alleen de omvang verbaast de mensen nog.
En maar gunstregimes blijven krijgen als beloning voor hun fraude.

Brood en Spelen anno 2021. Voetbal is een goede manier om een hele bevolkingslaag marginalen bezig te houden zodat ze intussen geen andere dommere dingen doen.

Los van deze case wordt parallel gecommuniceerd door de regering: "Fiscale fraude is geen prioriteit meer voor ons". *zucht*

Die Verlinden vakkundig gelijk met de grond gemaakt daar bij de afspraak. Nog een kwartier langer en hadden de eerste tranen gezien volgens mij. Ze draait veel teveel rond de pot in mijn ogen, kan op weinig met de nodige diepgang antwoorden. Het was ergerlijk bij momenten.

Als je daarover dan een gewiekste Van Impe hebt en ernaast zit een columnist die ook feitelijk wel op de hoogte is. Dat vlot het debat wel maar ze heeft dezelfde stijl als die Almaci. Nooit op de vraag zelf antwoorden en dat is jammer...

Ook wel beetje naive vraagstelling.

Verwacht je nu echt dat die op die vragen gaat antwoorden?

"Ja, Coens is een pipo"
"Nee, fiscale fraud is voor mij niet Belangrijk"
"Mijn coalitiepartners zijn niet loyaal"

Niet iedereen is een Bouchez die gewoon alles en iedereen onder de bus smijt...

Ik vond het ergerlijker dat 5x dezelfde vraag gesteld werd.

Ook wel beetje naive vraagstelling.

Verwacht je nu echt dat die op die vragen gaat antwoorden?

"Ja, Coens is een pipo"
"Nee, fiscale fraud is voor mij niet Belangrijk"
"Mijn coalitiepartners zijn niet loyaal"

Niet iedereen is een Bouchez die gewoon alles en iedereen onder de bus smijt...

Ik vond het ergerlijker dat 5x dezelfde vraag gesteld werd.
Ja, de antwoorden leken mij de gekende diplomatische antwoorden.

Je kunt toch niet verwachten dat zij op een zodanige manier gaat antwoorden dat zij aantoont dat ze binnen CD&V niet op dezelfde lijn zitten. Allez kom... het is niet omdat je minister wordt, dat je daardoor al uw hersencellen verliest.

Ja, de antwoorden leken mij de gekende diplomatische antwoorden.

Je kunt toch niet verwachten dat zij op een zodanige manier gaat antwoorden dat zij aantoont dat ze binnen CD&V niet op dezelfde lijn zitten. Allez kom... het is niet omdat je minister wordt, dat je daardoor al uw hersencellen verliest.

En dus kan je heel dat toneel gewoon beter afvoeren. Ik zie absoluut de meerwaarde niet (meer) in van politici nog een platform te geven in praatprogramma's. Het enigste wat je te horen krijgt zijn de talking points op hun debatfiches.

En dus kan je heel dat toneel gewoon beter afvoeren. Ik zie absoluut de meerwaarde niet (meer) in van politici nog een platform te geven in praatprogramma's. Het enigste wat je te horen krijgt zijn de talking points op hun debatfiches.
Niet per se akkoord.

Ik vind ook dat De Vadder zijn vraagstelling wat aant verglijden is met de tijd. Is al vaker voorgevallen dat iemand bezig is met toch een bepaald genuanceerd punt te maken dat nog niet echt is uitgegraven in de media, en ipv dan es echt wat verder door te gaan, moet daar dan eerder weer een non-argument dat ze op de redactie op Facebook hebben zien passeren voorgelegd worden, vaak vergezeld van nog een half verwijt ook. Daarmee zorg je automatisch dat uw gasten geen goesting meer hebben om een beetje serieus te antwoorden en dan krijg je de standaard talking points

Edit: ik moet wel zeggen dat ik Fouad Gandoul een meerwaarde vind aan het min of meer vaste commentatorpanel bij de Afspraak. Die mens vind ik vaak wel goeie punten maken, en ook op een deftige serene manier.

Laatst bewerkt:
De Afspraak op Vrijdag zonet ingehaald... Quelle tristesse. Annelies Verlinden werd daar inderdaad net niet afgemaakt, met dank aan een zeer scherpe Liesbeth Van Impe. Ook de aanwezigheid van Fouad Gandoul stelt nooit teleur, eigenlijk had de CD&V er beter aan gedaan zo iemand aan boord te hijsen (want hij heeft uiteindelijk een ACV-signatuur).

Maar neen, ruggengraatloze Coens kist voor een uiterlijk knap maar inhoudelijk mager wit konijn als Annelies Verlinden die daar zit voor het ARCO-dossier te vrijwaren - alsof dat ooit nog goedkomt, die kiezers zijn ze al lang (terecht) kwijt - maar op elk ander vlak gewoon zwak presteert: van de koninklijke besluiten rond corona, tot even de coronaregels aan haar laars lappen voor een foto-opportunity, tot de gefaalde loononderhandelingen met en de stakingen van de politie.

Ik wil haar intelligentie niet in vraag stellen, gegeven haar cv zal ze die wel hebben, maar een politiek talent is het niet en ook op ander vlakken heeft ze blijkbaar niet altijd het beste inschattingsvermogen vertoond. Zo iemand moet je eigenlijk ook geen platform meer geven in een programma als De Afspraak: inhoudelijke bijdrage 0, standaard debat-fiche antwoorden en dan nog op een ongeïnspireerde manier gebracht.

Terug
Bovenaan