De Afspraak / Terzake / De Zevende Dag / Pano

De podcast van de laatste Afspraak beluisterd... tenenkrullend, triest, bedroevend... een hoop woke gepreek zonder enig weerwoord terwijl het zou moeten gaan over een film... Ja, als je niet mee wilt doen met 'die/hun'/whatever_pronouns ben je vooral een oude zak en niet iemand die met een kritische geest en een gezonde blik op biologie naar de realiteit kijkt.

Ik zou vooral zeggen aan Jan Verheyen: als je je een dochter nodig hebt om je nieuwste iPhone in te stellen als prille 60'er, zou ik me toch eens laten controleren op jongdementie. Ik zou nog eerder naar elke andere film momenteel in de zalen gaan kijken dan de nieuwste Team Spirit, en ja, dat is inclusief de nieuwste Smurfen-film of whatever er nog draait.

Dat niveau van dat programma is toch diepere en diepere dalen aan het bereiken...

Het was inderdaad heel triestig, weer dat gefoceerd bashen op een 25 jaar oude film die zogezegd vrouwonvriendelijk was.

Werd er een scene getoond waar wat voetballers tegen een blonde vrouw uitleggen wat buitenspel is.

Oh nee, hoe kan het toch, hoe achterlijk en vrouwonvriendelijk waren wij allemaal toch 25 jaar geleden?? Nu zijn we moreel veel superieurder dan toen!!

Ongelofelijk tenenkrullend, ik had gehoopt dat we dat hele woke verhaal nu wel achter ons hadden, maar blijkbaar vinden ze dat bij de Afspraak niet.

Ik heb Bart Schols eigenlijk nooit een goede interviewer gevonden. Kan er mijn vinger niet goed opleggen maar hij slaagt er voor mij steeds in om een sausje over het gesprek te gieten wat niet smaakt voor mij.

De afspraak op vrijdag (over vroeger met Phara) vind ik meer een natuurlijk gesprek wat aangenamer luisteren is.

Ik heb Bart Schols eigenlijk nooit een goede interviewer gevonden. Kan er mijn vinger niet goed opleggen maar hij slaagt er voor mij steeds in om een sausje over het gesprek te gieten wat niet smaakt voor mij.

De afspraak op vrijdag (over vroeger met Phara) vind ik meer een natuurlijk gesprek wat aangenamer luisteren is.

Het ding met het nieuwe 'format' is dat Fatma Taspinar stevig met hem wedijvert voor de prijs van meest belabberde presentator/presentatrice van De Afspraak, blah... geen vaste waarde meer qua actualiteit. Het punt van Van Impe, The Rapport Van De Wetstraat, genoeg goede podcasts beschikbaar...

Enkel De Afspraak op Vrijdag staat nog garant voor enige kwaliteit met Ivan De Vadder, blij dat ze dat niet gewijzigd hebben maar ook dat het idd als podcast beschikbaar is, de visuals hebben in dat format niet per se een meerwaarde (dit is ofc geen commentaar op de look van presentator of gasten, hoewel als Isolde Van den Eynde te gast is ik misschien nog wél wil kijken 😅 , maar de meeste politieke gasten/commentators hebben niet beauty én brains).

Het ding met het nieuwe 'format' is dat Fatma Taspinar stevig met hem wedijvert voor de prijs van meest belabberde presentator/presentatrice van De Afspraak, blah... geen vaste waarde meer qua actualiteit. Het punt van Van Impe, The Rapport Van De Wetstraat, genoeg goede podcasts beschikbaar...

Enkel De Afspraak op Vrijdag staat nog garant voor enige kwaliteit met Ivan De Vadder, blij dat ze dat niet gewijzigd hebben maar ook dat het idd als podcast beschikbaar is, de visuals hebben in dat format niet per se een meerwaarde (dit is ofc geen commentaar op de look van presentator of gasten, hoewel als Isolde Van den Eynde te gast is ik misschien nog wél wil kijken 😅 , maar de meeste politieke gasten/commentators hebben niet beauty én brains).

Ik vind Fatma nog veel slechter dan Schols hoor, die doet precies niets anders dan stoken. Altijd van die geforceerde grapjes.
God wat mis ik Phara, kwam die maar terug :cry:

Eens. Ze komt bijzonder houterig over en leest precies vragen af. Bij Schols heb je toch nog iets meer spontaniteit.

Ze leest dan ook vragen af.
Het nieuwe format heeft mij gewoon nog niet bekoord. Ja Ivan De Vadder is de GOAT, maar ook alleen maar omdat hij soms toch wat persoonlijke frustratie ten toon spreidt.

Ze leest dan ook vragen af.
Het nieuwe format heeft mij gewoon nog niet bekoord. Ja Ivan De Vadder is de GOAT, maar ook alleen maar omdat hij soms toch wat persoonlijke frustratie ten toon spreidt.

IMG-2668.jpg

Dit is een voorbeeld van Ivan De Vadder die de vinger op de wonde durft te leggen. Je ziet hier een zeer kleine ergernis omdat Calvo rond de pot zit te draaien en onzin zit te verkopen. Gewoon kritisch en doelgericht vragen stellen, in een zeer duidelijke richting.
Dit zou een interviewer/ moderator altijd moeten doen, maar dit zie je een Bart Schols en Fatma Taspinar zelden of nooit doen.

Dit is een voorbeeld van Ivan De Vadder die de vinger op de wonde durft te leggen. Je ziet hier een zeer kleine ergernis omdat Calvo rond de pot zit te draaien en onzin zit te verkopen. Gewoon kritisch en doelgericht vragen stellen, in een zeer duidelijke richting.
Dit zou een interviewer/ moderator altijd moeten doen, maar dit zie je een Bart Schols en Fatma Taspinar zelden of nooit doen.

Het is een fijne lijn. Als interviewer kan je je gast zo eenmaal te kakken zetten maar die zie je daarna nooit meer terug in je studio. Doe je dat te vaak dan geraakt je vijver redelijk snel uitgevist in België.

Daarom dus dat niemand echt lijkt door te pakken. Het blijft geven en nemen. Ik hou er dus van wanneer een andere gast die rol opneemt. Dat zijn meestal de meest interessante afleveringen

Pieterjan Desmedt is ook een goeie interviewer. Durft de vraag ook 2 of 3 keer te stellen als ze telkens rond de pot draaien. Het gaat zover dat ik al jaren niet meer naar de afspraak of ter zake kijk behoudens uitzonderlijk als pieterjan de smedt of ivan de vadder es presenteert (dus basically enkel af en toe es de afspraak op vrijdag).

De meesten zitten daar al zo lang en zjn daar al zo vastgeroest da ge gewoon voelt da die geen moeite meer doen in de interviews en gewoon puur hun job doen om dan zo snel mogelijk naar huis te kunnen gaan. Ik kan ook gewoon het partijprogramma lezen van de persoon in kwestie lezen als er toch geen kritische vragen gesteld worden. Dus nee, al lang gestopt met kijken.

Ik vind Fatma nog veel slechter dan Schols hoor, die doet precies niets anders dan stoken. Altijd van die geforceerde grapjes.
God wat mis ik Phara, kwam die maar terug :cry:

Wat is het verschil met wedijveren? De ene aflevering is de ene flauwer dan de andere.

Ik vind dit nu toevallig wel één van zijn (Ivan De Vadder's) mindere momenten. Afhankelijk van je perspectief op salariswagens natuurlijk, Ivan De Vadder rijdt er mogelijks zelf met ene rond... Kristof Calvo heeft nooit een hoog niveau bereikt als politicus maar dat doet geen afbreuk aan dat het systeem van salariswagens in ons land pervers is, waarbij één groep werknemers blijkbaar tot het einde der tijden recht moet blijven hebben op een voordeligere bruto/netto verhouding... maar dat is een ander debat.

Pieterjan Desmedt is ook een goeie interviewer. Durft de vraag ook 2 of 3 keer te stellen als ze telkens rond de pot draaien. Het gaat zover dat ik al jaren niet meer naar de afspraak of ter zake kijk behoudens uitzonderlijk als pieterjan de smedt of ivan de vadder es presenteert (dus basically enkel af en toe es de afspraak op vrijdag).

De meesten zitten daar al zo lang en zjn daar al zo vastgeroest da ge gewoon voelt da die geen moeite meer doen in de interviews en gewoon puur hun job doen om dan zo snel mogelijk naar huis te kunnen gaan. Ik kan ook gewoon het partijprogramma lezen van de persoon in kwestie lezen als er toch geen kritische vragen gesteld worden. Dus nee, al lang gestopt met kijken.

Mee eens, Pieterjan Desmedt geeft Terzake merkbaar een hoger niveau.
Ik vind Annelies Beck ook niet slecht.
Maar De Afspraak wanneer die niet op vrijdag valt, is nog minder de moeite dan vroeger.

Wat is het verschil met wedijveren? De ene aflevering is de ene flauwer dan de andere.

Ik vind dit nu toevallig wel één van zijn (Ivan De Vadder's) mindere momenten. Afhankelijk van je perspectief op salariswagens natuurlijk, Ivan De Vadder rijdt er mogelijks zelf met ene rond... Kristof Calvo heeft nooit een hoog niveau bereikt als politicus maar dat doet geen afbreuk aan dat het systeem van salariswagens in ons land pervers is, waarbij één groep werknemers blijkbaar tot het einde der tijden recht moet blijven hebben op een voordeligere bruto/netto verhouding... maar dat is een ander debat.
Het probleem was dat Groen er een goed nieuws show van aan het maken was en bleef volhouden dat werknemers niet gingen verliezen of het toch niet over zijn lippen kreeg dat ze gingen verliezen, terwijl mensen met een bedrijfswagen uiteraard wel gingen verliezen. Calvo had gewoon het antwoord moeten geven dat jij nu geeft.

Helemaal off topic maar ik snap dus niet waarom de miljardensubsidies aan bedrijfswagens niet aan bod komt tijdens de begrotingsgesprekken

Helemaal off topic maar ik snap dus niet waarom de miljardensubsidies aan bedrijfswagens niet aan bod komt tijdens de begrotingsgesprekken
Nogal moeilijk
1) is geen cash-out voor de overheid en potentiële opbrengsten gaan bijlange niet zo hoog zijn dan wat ze nu projecteren. Precies of mensen gaan dezelfde wagen privé aankopen die gaan massaal kleiner/tweedehands/langer mee rijden/... gaan shoppen.
2) afschaffen zonder een alternatief is een belastingverhoging voor diegene met een bedrijfswagen (ongeveer de hoogste die er ooit zal geweest zijn). Dit is nu al groep - de sterkste schouders zoals Vooruit het altijd mooi zegt - die nu al de grunt van de maatregelen mag slikken. Voor MR en NV-A is dit politieke zelfmoord.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan