Datum rekenen in Word

Muscleduck

Well-known member
Dag allen,


Ik heb een Word document waarin ik een attest heb gemaakt. Nu is dit attest 1 jaar geldig. Bovenaan heb ik al de tekst "datum controle" en een datumpicker toegevoegd waarop automatisch de dag van vandaag ingesteld staat. De datum controle is natuurlijk niet altijd de dag waarop het attest wordt gemaakt, daarop de picker.

Nu slaag ik er NIET in om onderaan de geldigheidsdatum toe te voegen. Ik wil iets zetten als "geldig tem" met daarna de vervaldag. Dit moet dat de dag 1 jaar later zijn. Bv vandaag is het 5 maart, een jaar er bij is tem 4 maart. Ik slaag er niet in om ook maar 1 berekening te maken met mijn datum, laat staan deze berekening. Ik heb al dingen gevonden op Google met o.a. VBA maar ik krijg het gewoon niet aan de praat. Ik had ook een 'voorbeeld' gevonden dat ik kon downloaden, maar geen enkel veld in het voorbeeld marcheert. mogelijks omdat het bestand van 2009 is. Kan iemand van jullie misschien helpen? Thx.
 
ik heb even meegegoogled en dat gaat dus niet.
Maar kunt ge niet gewoon een excel-spreadsheet importeren en deze verkleinen tot 1 cel
Untitled.png
 
Dag allen,


Ik heb een Word document waarin ik een attest heb gemaakt. Nu is dit attest 1 jaar geldig. Bovenaan heb ik al de tekst "datum controle" en een datumpicker toegevoegd waarop automatisch de dag van vandaag ingesteld staat. De datum controle is natuurlijk niet altijd de dag waarop het attest wordt gemaakt, daarop de picker.

Nu slaag ik er NIET in om onderaan de geldigheidsdatum toe te voegen. Ik wil iets zetten als "geldig tem" met daarna de vervaldag. Dit moet dat de dag 1 jaar later zijn. Bv vandaag is het 5 maart, een jaar er bij is tem 4 maart. Ik slaag er niet in om ook maar 1 berekening te maken met mijn datum, laat staan deze berekening. Ik heb al dingen gevonden op Google met o.a. VBA maar ik krijg het gewoon niet aan de praat. Ik had ook een 'voorbeeld' gevonden dat ik kon downloaden, maar geen enkel veld in het voorbeeld marcheert. mogelijks omdat het bestand van 2009 is. Kan iemand van jullie misschien helpen? Thx.

Heb al jaren geen VBA gezien maar probeer deze eens in Word:

Code:
Sub AddYearToDatumPicker()
'
' Neem de geselecteerde datum vanuit de datum picker en voeg 1 jaar (365 dagen) toe.

Dim geldigheidDate As Date
Dim strDate As String
Dim doc As Word.Document
Dim ccs As Word.ContentControl

Set doc = ActiveDocument
Set ccs = doc.SelectContentControlsByTag("datumpicker").Item(1)
strDate = ccs.Range.Text
geldigheidDate = CDate(strDate)

Selection.TypeText Text:=Format(geldigheidDate + 365, "dd/mm/yyyy")

End Sub

Je dient wel vóór je de bovenstaande macro uitvoert dit eenmalig te doen:
- Selecteer je date picker en ga dan naar de "Ontwikkelaars" tab en dan op "Eigenschappen" klikken.
Onder "Label:" zet je "datumpicker". Opslaan.

Normaal als je dan een datum selecteert en vervolgens de bovenstaande macro uitvoert, voegt het automatisch 365 dagen aan de geselecteerde datum (houdt dus geen rekening met schrikkeljaren).
Kan jij een pizza voor mij bestellen als het werkt? K, thx bye.
 
Laatst bewerkt:
Heb al jaren geen VBA gezien maar probeer deze eens in Word:

Code:
Sub AddYearToDatumPicker()
'
' Neem de geselecteerde datum vanuit de datum picker en voeg 1 jaar (365 dagen) toe.

Dim geldigheidDate As Date
Dim strDate As String
Dim doc As Word.Document
Dim ccs As Word.ContentControl

Set doc = ActiveDocument
Set ccs = doc.SelectContentControlsByTag("datumpicker").Item(1)
strDate = ccs.Range.Text
geldigheidDate = CDate(strDate)

Selection.TypeText Text:=Format(geldigheidDate + 365, "dd/mm/yyyy")

End Sub

Je dient wel vóór je de bovenstaande macro uitvoert dit eenmalig te doen:
- Selecteer je date picker en ga dan naar de "Ontwikkelaars" tab en dan op "Eigenschappen" klikken.
Onder "Label:" zet je "datumpicker". Opslaan.

Normaal als je dan een datum selecteert en vervolgens de bovenstaande macro uitvoert, voegt het automatisch 365 dagen aan de geselecteerde datum (houdt dus geen rekening met schrikkeljaren).
Kan jij een pizza voor mij bestellen als het werkt? K, thx bye.
Dat werkt alleszins al, merci! 'k Ga het proberen aanpassen zodat het in een contentcontrol terecht komt.
 
Never mind, heb zonet een halve Big Mac met frietjes en een paar chicken niggets gevonden in de vuilbak
 
Nog niet. Al moet ik zeggen dat ik de laatste weken niet meer geprobeerd heb door de drukte op het werk. Mijn 1e poging is telkermale mislukt :(
 
Terug
Bovenaan