Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

• Limburg en curryworst

Stemmen: 15 2,9%
  • Antwerpen en curryworst

Stemmen: 123 24,0%
  • Brussel en curryworst

Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

Stemmen: 61 11,9%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

Stemmen: 47 9,2%
  • West-Vlaanderen en curryworst

• Limburg en frikandel

Stemmen: 49 9,6%
  • Antwerpen en frikandel

• Brussel en frikandel

Stemmen: 2 0,4%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

Stemmen: 14 2,7%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 86 16,8%
  • West-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 106 20,7%

• Totaal aantal stemmers
    512
Dit weekend alweer heel het weekend in Limburg verbleven. Zowel in het tankstation als op de festivalweide was er overal sprake van een frikandel i.p.v. een lange hamburger. Centerparcs afgelopen verlof idem.

In other news: Limburgers zijn eigenlijk echt wel toffe mensen.

Dit weekend alweer heel het weekend in Limburg verbleven. Zowel in het tankstation als op de festivalweide was er overal sprake van een frikandel i.p.v. een lange hamburger. Centerparcs afgelopen verlof idem.

Ondanks bovenstaande gebreken zijn Limburgers eigenlijk echt wel toffe mensen.

Ik heb uw post wat meer waarheidsgetrouw gecorrigeerd.
En enkel omdat ik daar familie heb wonen :unsure:

Limburgers zijn wereldburgers, wij passen ons aan en spreken verschillende talen.

Wij weten dat een lange hamburger eenmaal we onze gouw verlaten verkeerdelijk wordt uitgesproken

@Lint is ook een Limburger. Voor ik dat wist vond ik Limburgers ook toffe mensen.

De juiste verwoording ‘lange hamburger’ wordt vooral regio Hasselt en omstreken gebruikt.
Als je dan toch in die regio de term frikandel ziet (bvb op een festival), is het omdat wij, de tofste burgers van het land, de benaming tijdelijk aanpassen zodat het plebs van andere omliggende provincies niet verward raken.

De juiste verwoording ‘lange hamburger’ wordt vooral regio Hasselt en omstreken gebruikt.
Als je dan toch in die regio de term frikandel ziet (bvb op een festival), is het omdat wij, de tofste burgers van het land, de benaming tijdelijk aanpassen zodat het plebs van andere omliggende provincies niet verward raken.
Moh.

Merci hé!

Limburg en hier is het frikandel. :frikandel:
Hier heeft wat jaren terug ene gewerkt van Genk en die zei lange hamburger.
Ik had dat eerlijk gezegd nog nooit gehoord.
En ik was toch al ergens mid 20 of richting 30.

Wel al vaker 'een lange' gehoord, zonder hamburger.

Los daarvan een hamburger is ook rond. :LOL:

Hier in de contreien zegt men frut. Morgen ga ik eens zot doen en een curryworst speciaal of twee eten, lang geleden.😌

En ineens ga ik er een boulet speciaal bijpakken, ja dat ga ik doen, ja, alles speciaal.😌😌

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan