Film Cult films

Bernie.be

Well-known member
Zou het niet fijn zijn om trailers of reviews van cult films te delen hier?
Films die zo slecht zijn, dat ze puur entertainment worden

Bij deze;
The story of Ricky
Het geweld is gewoon over the top, en van acteren kennen ze ook niet veel precies. 😀

 
Kung Fury


 
Laatst bewerkt:
Zou het niet fijn zijn om trailers of reviews van cult films te delen hier?
Films die zo slecht zijn, dat ze puur entertainment worden
Is dat dan per se de definitie van een cultfilm natuurlijk :p .

Maar leuk topic daar niet van :) .
 
Ik heb die alle3 gezien en vond dat oprecht redelijk toffe films. Ik moet mezelf corrigeren... ik heb die alle3 zelfs al MEERMAALS gezien :unsure:.
 
Hoe?

Ik dacht dat cultfilms ook gewoon films waren die je gezien moest hebben.
 
Denk dat je een fout beeld hebt van cultfilms hoor. :)
Cult movies zijn zeker niet 'zo slecht dat ze goed zijn'. Er zitten er enkele zo tussen maar volgende films zijn niets minder dan cultfilm en zo goed dat ze goed zijn.

Pi
Irréversible
Naked
The Cook, The Thief His Wife & Her Lover
Kids
Funny Games

Laat me zelf verder gaan:

A Clockwork Orange & 2001 zijn even goed voorbeelden van cultfilms.
 
Denk dat je een fout beeld hebt van cultfilms hoor. :)
Cult movies zijn zeker niet 'zo slecht dat ze goed zijn'. Er zitten er enkele zo tussen maar volgende films zijn niets minder dan cultfilm en zo goed dat ze goed zijn.

Pi
Irréversible
Naked
The Cook, The Thief His Wife & Her Lover
Kids
Funny Games

Laat me zelf verder gaan:

A Clockwork Orange & 2001 zijn even goed voorbeelden van cultfilms.
Mmmja. Ik had het eerder op de andere kant van cult 😅
 
Waar is de tijd dat er nog videotheken waren en elke weekend horrorfilms gaan huren die we nog niet hadden gezien. Er zaten toch wel memorabele tussen die ik nog wel is ga terug zien :)



 
Killer tomatoes; Birdemic (master of romantic thrillers); Flesh Gordon;... Hoe verzinnen ze het allemaal :rofl:?
'70's en '80's moest fun geweest zijn in de cinema.

Persoonlijk favorietje:
 
Moet ik mij zorgen maken dat ik, met uitzondering van Flesh Gordon, letterlijk ELKE film in deze thread heb gezien? :thinking:

@Bernie.be, voor wat gij zoekt: Luister de podcast How Did This Get Made, en bekijk die films. Mijn voorkeur is eerst de film zien, dan de podcast. Ik raad aan te testen met de aflevering van Hard Ticket to Hawaii.

 
Denk dat je een fout beeld hebt van cultfilms hoor. :)
Cult movies zijn zeker niet 'zo slecht dat ze goed zijn'. Er zitten er enkele zo tussen maar volgende films zijn niets minder dan cultfilm en zo goed dat ze goed zijn.

Pi
Irréversible
Naked
The Cook, The Thief His Wife & Her Lover
Kids
Funny Games

Laat me zelf verder gaan:

A Clockwork Orange & 2001 zijn even goed voorbeelden van cultfilms.
The Cook, The thief his wife & her lover...wat maakt dit eigenlijk tot een cultfilm ?
De groezelige decors, de dialogen, het verhaal, de blote kont van Helen Mirren, de..??
 
The Cook, The thief his wife & her lover...wat maakt dit eigenlijk tot een cultfilm ?
De groezelige decors, de dialogen, het verhaal, de blote kont van Helen Mirren, de..??
Ik quoteer even: Peter Greenaway’s legendarische cultklassieker schokte bij zijn release de goegemeente en werd in de VS zelfs verboden. Ondertussen wordt hij algemeen beschouwd als Greenaway’s belangrijkste film. Zwarte komedie, gruwelijk sprookje, politiek statement, bizar liefdesdrama… de film laat zich niet in één hokje stoppen, maar één ding is zeker: het is een visueel meesterwerk met weelderige referenties naar de schilderkunst en ongemeen sterke acteerprestaties.


Om als cultfilm beschouwd te worden vinkt hij dus genoeg af:
- shockerend
- Verboden
- na x aantal jaren beschouwd als belangrijke film
 
  • Leuk
Waarderingen: nTFs
Terug
Bovenaan