Crypto - Nieuws en algemene discussie

Awel zeg.

Vandaag moest ik toch eens denken aan mezelf.
Dat ik niet dezelfde fout ging maken zoals vorige x, ondertussen al paar jaar terug toen alles de dieperik in ging.

Uiteindelijk in de run van het laatste jaar en half wel wat uigecashed, maar toch weer onvoldoende.

Hebzucht doet toch wat met een mens hé :D

Al is het grootste probleem de nieuwsberichten over hoe slecht het gaat, dan komt mijn vriendin vragen "hoeveel geld hebben we nog" en als ik dan moet zeggen 5k terwijl dat 4 maand geleden nog 20k was.

Dan krijg ik te horen "zie je wel hé ik heb gezegd dat je moest afhalen". :sleep:

Verder voor mezelf trek ik me daar weinig van aan het is toch pure winst allemaal die er nog op staat.
Dat zei mijn man ook op 8.5k. En ik zei ik wacht op 10k dan pas.
Nu ja ik heb geen glazen bol :wallbash:

Release the 'Bitcoin is dead' artikels.
Kwestie van iedereen die veel te hoog gekocht hebben nu in paniek alles te laten verkopen.
Het schip zinkt, redden wat er te redden valt!

Om in 2025 weer af te komen met '22 jarige TEW student heeft met crypto een rendement van 3000% gehaald' artikels.

De beurs is eigenlijk toch net hetzelfde? Investeren is altijd een risico.
Iemand die alles in bitcoin steekt is naar mijn mening slecht bezig.
Maar iemand die alles in 1 bedrijf steekt op de beurs, is naar mijn mening ook slecht bezig.

Geld dat je op de beurs of in cryptomunten belegt, moet gewoon geld zijn dat je kan missen / niet meteen nodig hebt.
You win some, you loose some. It is part of the game.

Kwestie van iedereen die veel te hoog gekocht hebben nu in paniek alles te laten verkopen.
Het schip zinkt, redden wat er te redden valt!
Ja nu verkopen zou ik niet doen. Dan nog eerder een beetje extra aankopen ..

Je kan nu 2 dingen doen:
- Wachten op een lagere bodem (met het risico dat we de bodem al gehad hebben)
- Kopen ( met het risico dat BTC naar 10K zal gaan , als we van de bull market piek van 68-69k -85% aftrekken dan komen we uit op 10K - maar waar de bodem ligt weet niemand)
Je kan ook nu een stuk van je voorziene budget er ingooien en een deel houden voor als het nog lager gaat.

Het bijschrift onder de foto:
"Pascal Paepen, links, en een bitcoin, rechts"

:rofl:

Hey iedereen,

Ik ben aan het twijfelen om me wat te verdiepen in de Cryptowereld om dan nadien te beslissen of ik er aan wil beginnen of niet.
Mijn doelstelling is eigenlijk om met kleine bedragen wat te spelen en om op lange termijn iets te verdienen.
Als is het voor men kinderen :)

Maar ne weet ik niet goed hoe te beginnen en wat te lezen en of te geloven op internet.
Zijn er websites die mij het hele plaatje op een realistische manier kunnen weergeven of een goed boek ?
Ik geloof nog steeds niet echt in het concept "geld verdienen en er weinig voor moeten doen" maar mss ben ik verkeerd he :-).

Ik las nu ook veel over de BitiQ software van Tesla en artikels die beweren dat ze op 2 weken met 250 € een winst hebben gemaakt van 7.000 € en er zelfs niets voor moesten doen.
Ik heb echt problemen met dergelijke dingen te geloven.

Vandaar dat ik hier dus wat advies, sites, titels van boeken zoek om te kunnen starten.

Alavst bedankt.

Greetz
Hunt

Ik geloof nog steeds niet echt in het concept "geld verdienen en er weinig voor moeten doen" maar mss ben ik verkeerd he :).

Ik las nu ook veel over de BitiQ software van Tesla en artikels die beweren dat ze op 2 weken met 250 € een winst hebben gemaakt van 7.000 € en er zelfs niets voor moesten doen.
Ik heb echt problemen met dergelijke dingen te geloven.
Niet klakkeloos geloven wat je leest is een goede ingesteldheid.

Zelfs als die succesverhalen kloppen, ze hebben weinig waarde als je niet weet hoe je die successen juist moet reproduceren. Want vaak is het dan uiteindelijk toch niet zo simpel is als het in het begin leek.
Hoeveel failures er tegenover iedere stoef staan van mensen die exact hetzelfde geprobeerd hebben, daar hoor je ook nooit iets van omdat mensen zich daarvoor schamen.
In al die ‘get rich quickly’ verhalen zit een survival bias die meestal steunt op een niet vermelde, verworven expertise of bepaalde persoonlijkheidskenmerken waarover je wel of niet beschikt om het op die manier te kunnen maken.

Ik sta met mijn portfolio momenteel op 6.452% rendement. Maar dat is het resultaat van een 5-jarig leerproces. De eerst 3 jaar was dat maar 1.000% rendement en vorig jaar op het hoogtepunt 11.361%. Wanneer crypto stijgt zoals in 2017 en 2021, dan ben je daarmee quasi dagelijks mee bezig om gesynched te blijven met de markt. Op een emotionele rollercoaster zitten en toch nog gefocusd blijven is niet niets doen.

Deze thread bevat meer dan 500 pagina’s informatie waaruit je kan leren.

Niet klakkeloos geloven wat je leest is een goede ingesteldheid.

Zelfs als die succesverhalen kloppen, ze hebben weinig waarde als je niet weet hoe je die successen juist moet reproduceren. Want vaak is het dan uiteindelijk toch niet zo simpel is als het in het begin leek.
Hoeveel failures er tegenover iedere stoef staan van mensen die exact hetzelfde geprobeerd hebben, daar hoor je ook nooit iets van omdat mensen zich daarvoor schamen.
In al die ‘get rich quickly’ verhalen zit een survival bias die meestal steunt op een niet vermelde, verworven expertise of bepaalde persoonlijkheidskenmerken waarover je wel of niet beschikt om het op die manier te kunnen maken.

Ik sta met mijn portfolio momenteel op 6.452% rendement. Maar dat is het resultaat van een 5-jarig leerproces. De eerst 3 jaar was dat maar 1.000% rendement en vorig jaar op het hoogtepunt 11.361%. Wanneer crypto stijgt zoals in 2017 en 2021, dan ben je daarmee quasi dagelijks mee bezig om gesynched te blijven met de markt. Op een emotionele rollercoaster zitten en toch nog gefocusd blijven is niet niets doen.

Deze thread bevat meer dan 500 pagina’s informatie waaruit je kan leren.
Ja, ik weet dat al die succesverhalen inderdaad voorafgaan van veel miserie bij anderen.
Dit is met alles zo uiteraard.
Ik ga me dan ook eerst zeer goed informeren en veel lezen vooraleer ik eraan begin.

Thx voor de reactie in ieder geval.

Ja, ik weet dat al die succesverhalen inderdaad voorafgaan van veel miserie bij anderen.
Dit is met alles zo uiteraard.
Ik ga me dan ook eerst zeer goed informeren en veel lezen vooraleer ik eraan begin.

Thx voor de reactie in ieder geval.
Sommige bedriegers 'wissen' dat falen ook moedwillig.

Op twitter en facebook heb je zo'n aantal accounts die paid groups met trading tips aanbieden. De voorspellingen die flagrant mislopen, worden na verloop van tijd gewist zodat je enkel nog met positieve verhalen achterblijft. Of bepaalde influencers worden betaald om coins te shillen die ze nadien op jou dumpen.

En als het helemaal misloopt en de reputatieschade compleet is, deleten ze hun twitteraccount en starten ze met een blanco blad.
Experts die zogenaamd al 'sinds 2013 xxx% winst gemaakt hebben' en dat doen met een account die pas in 2021 aangemaakt werd, daar hangt stront aan de knikker.
Dat zijn er gegarandeerd die al minstens 1x over kop gegaan zijn met hun avonturen of andere bedriegerij.

wiieieieieieieiieieieieiei.

van wanneer is mining voor de grote spelers niet profitable meer met deze bitcoinprijs en zotte energiekosten?

Terug
Bovenaan