Crypto - Nieuws en algemene discussie

Of anticiperen op een mini altseason komende weken.
Als BTC nu rond 20k blijft rangen is dat mogelijk.

't is tegen mijn eigen speelboek, maar heb toch al enkele kleine aankopen gedaan (low cap, < 5 miljoen marketcap)
 
Of anticiperen op een mini altseason komende weken.
Als BTC nu rond 20k blijft rangen is dat mogelijk.

't is tegen mijn eigen speelboek, maar heb toch al enkele kleine aankopen gedaan (low cap, < 5 miljoen marketcap)
Een mooie summer relieve bounce zou niet verrassend zijn. Crypto is nu eenmaal volatiel en straks trekt iedereen zijn vakantiegeld. Deze 20k kan in een V recovery volgende week of de week nadien zo terug op 25k of 29k staan. En nadien misschien zelfs terug 45k (dan verkoop ik terug)

Maar dat we nadien nog lager zakken evenmin.
Iedere keer als SP500 een duik neemt, dondert bitcoin mee een stap lager.
Intussen zitten we bijna in die 14k-20k droomrange om bij te tanken. 20k voelt nu echt wel aan als de 6k uit 2018. -65% van de top en dat kan nog -15% verder tuimelen naar -80% En met de onzekerheid op de markt voor een nakende recessie blijft de druk op macro niveau aanhouden.
Als het lager dan 10k gaat begin ik mijn spaarboek leeg te maken. Enjoy.
 
20k voelt nu echt wel aan als de 6k uit 2018
Ik denk, zonder overdreven sentimenteel te willen doen, dat we zelfs de 8k range gaan testen als deze bearmarket zich zoals in het verleden een jaar of 3 lang doorzet. Op dit forum werd het als onzin afgedaan, maar dat de 20k range opnieuw getest zou worden nu die immense bullrun is niet extreem verwonderlijk. Er wordt nog gepraat over Bitcoin: dit topic leeft nog, er wordt nog over bitcoin bericht alsof het een beleggingsinstrument is en geen waardeloze scam, maw bitcoin is nog niet ten dode opgeschreven. Ik wed dat we de bodem nog lang niet gezien hebben. Mij zie je wel terug als BTC onder de 10k duikt en ETH rond 300-400 aangekocht kan worden. Ondertussen bekijk ik het vanaf de zijnlijn, zoals de laatste maanden.
 
Ik denk, zonder overdreven sentimenteel te willen doen, dat we zelfs de 8k range gaan testen als deze bearmarket zich zoals in het verleden een jaar of 3 lang doorzet. Op dit forum werd het als onzin afgedaan, maar dat de 20k range opnieuw getest zou worden nu die immense bullrun is niet extreem verwonderlijk. Er wordt nog gepraat over Bitcoin: dit topic leeft nog, er wordt nog over bitcoin bericht alsof het een beleggingsinstrument is en geen waardeloze scam, maw bitcoin is nog niet ten dode opgeschreven. Ik wed dat we de bodem nog lang niet gezien hebben. Mij zie je wel terug als BTC onder de 10k duikt en ETH rond 300-400 aangekocht kan worden. Ondertussen bekijk ik het vanaf de zijnlijn, zoals de laatste maanden.
Had gij midden januari 2021 al niet de helft van al uw munten verkocht? Rond dezelfde koerswaarde dat BTC en ETH nu 1,5 jaar later staan?
⬇️
Ondetrussen toch wat ethereum verkocht aan 950$ en 1250$. Mijn positie met de helft verkocht, de andere helft hou ik bij voor de lange termijn of voor de mogelijkheid dat ETH toch nog een serieuze 2de rally begint naar nieuwe ATHs.

Verder sell orders voor LTC en DOT open staan op dit moment. DOT destijds aan 5$ aangekocht dus ook daar wil ik mijn positie wat beginnen verlagen. Tijdens de dip een aantal dagen geleden nog het geluk gehad om THETA bij te kopen. Mooi project met een sterk team. Ook een munt om een langere tijd vast te houden.

Deze cyclus is het moeilijker om in te schatten wat de bodemprijs juist zal zijn, omdat we geen mooie blow-off top gezien hebben die daarvoor als baseline gebruikt wordt. Toch was er wel een algemene consensus dat dit rond 20-25k zou liggen, net zoals dat in 2017 voor 2018 voorspeld werd rond 6k.

Dat die verwachtingen naar omlaag bijgesteld worden nadat de koerswaarde naar dat punt gezakt is, is normaal. Mensen denken 'what's next?'
Vorige maand was een drop naar 14k nog extreem optimistisch (of pessimistisch afhankelijk van je positie) en nu is dat opeens de verwachte bodem en wordt er zelfs al over 8k gesproken.
Toen het in 2018 op 3k stond, waren er ook een hoop mensen die nog niet kochten 'want het kan nog tot 2k of <1k zakken'. Door altijd maar te blijven wachten op een nóg betere prijs, ga je de trein ook missen. Want er zal nooit een aanprijs zijn die comfortabel aanvoelt in een bear markt.
Dat dit topic nog leeft is ook normaal. Als iets beweegt, dan leeft het. Was in 2018 ook niet anders toen het naar 3-6k kelderde.

Al bij al blijf ik 20k dus aanschouwen als de 6k van 2022 en 10-14k, dat is voor mij de nieuwe 3k. Aan die prijzen steek ik het merendeel van mijn geld er terug in.

Het zwaarste molensteen die momenteel rond de nek hangt van bitcoin is de dreiging op een recessie in de andere markten. Bitcoin zijn succes is post-2008. Het heeft zich altijd bevonden in een groei groei groei klimaat. Dat is de enige factor waardoor ik bitcoin niet kortelings zie dippen <10k maar daar echt een supportline zie vormen (wat een breuk in een 10+ jaar lange trend zou betekenen).
 
We zitten op 20K ondertussen, houden we de 20K of is't ineens naar 16K, dat is de vraag nu.
20K is de oude all time high, als je wacht tot 16K of 10K dan moet je er ook vrede mee nemen wanneer je niks kan kopen en de boot mist. Want de kans bestaat dat er zich een support gaat vormen op 20K en van daar een bounce, maar als we door de 20K zakken kan het direct fors zijn.

@M°°nblade volgens jouw theorie zou BTC dan nog enkele bounces kunnen doen op 20K (relief rallies) om dan een descending triangle formatie te vormen en dan tot 10-14K verder te zakken. Zo is het in 2018 gegaan, tijdelijke bodem op 6K, descending triangle formatie en dan drop naar 3K.

Ethereum zit trouwens al op 1K, je kan voor 1000 euro al een volledige ETH kopen. Maar bijkopen zou ik pas doen op 400-800$ denk ik. Want nu staat het nog altijd op 0,05 BTC terwijl het vorige bullrun op 0,02 stond, dan is't ne nobrainer
 
Laatst bewerkt:
Ethereum zit trouwens al op 1K, je kan voor 1000 euro al een volledige ETH kopen. Maar bijkopen zou ik pas doen op 400-800$ denk ik. Want nu staat het nog altijd op 0,05 BTC terwijl het vorige bullrun op 0,02 stond, dan is't ne nobrainer
Een zo goed als zekere 10x binnen enkele jaren en bijna even veilig als Btc (zou ik denken?).
't Is al bijna een no-brainer om er nu één te kopen (maar ik wacht toch ook nog even af... Een zo goed als zekere 20x klinkt toch nog altijd beter :tongue: )
 
We zitten op 20K ondertussen, houden we de 20K of is't ineens naar 16K, dat is de vraag nu.
20K is de oude all time high, als je wacht tot 16K of 10K dan moet je er ook vrede mee nemen wanneer je niks kan kopen en de boot mist. Want de kans bestaat dat er zich een support gaat vormen op 20K en van daar een bounce, maar als we door de 20K zakken kan het direct fors zijn.

@M°°nblade volgens jouw theorie zou BTC dan nog enkele bounces kunnen doen op 20K (relief rallies) om dan een descending triangle formatie te vormen en dan tot 10-14K verder te zakken. Zo is het in 2018 gegaan, tijdelijke bodem op 6K, descending triangle formatie en dan drop naar 3K.

Ethereum zit trouwens al op 1K, je kan voor 1000 euro al een volledige ETH kopen. Maar bijkopen zou ik pas doen op 400-800$ denk ik. Want nu staat het nog altijd op 0,05 BTC terwijl het vorige bullrun op 0,02 stond, dan is't ne nobrainer
Precies. Ik probeer deze crash ook vooral niet te hard of enkel en alleen aan die van 2018 te spiegelen. De scenario's die zich voordeden in de crashes van 2011, 2013, 2014, waren anders maar zijn even relevant. Ze zijn ook tekenend voor hoe traders zich in de daarop volgende crash telkens misgrepen.

- In 2011 kelderde het -90%. Max pain.
- In 2013 zagen we een snelle V shape recovery. Wie toen de bodem niet snel gekocht had 'want 2011 all over again', was snel genoodzaakt om aan 2x hogere prijzen in te kopen.
- In 2014 zagen we een serieuze relief rally en daarna een tweede crash tot -80%. Double fucked voor wie dacht dat dit een exacte 2013 crash kopie was en twee keer zijn inleg capituleerde.
- In 2018 zagen we een schijnbodem (6k) die later verder afbrokkelde naar de echte bodem op 3k.

In het huidige macro klimaat vind ik het meest waarschijnlijke dat we in de periode juli - december 2022 verder op en af gaan zullen gaan tussen 14k-28k. Maar ik zie geen redenen waarom we een exacte herhaling van 2018 zullen zien met een schijnbodem op 20k die 8 maanden later zakt naar 10-14k. Deze bear markt zal de prijsschommeling imo voornamelijk correleren met SP500.

Voor mezelf hou ik de strategie simpel:

- Ik heb me voor 30% ingekocht bij 20k
- Ik koop me voor 30% extra in moest het zakken naar 15k
- De overige 40% hou ik voor het geval dat het naar 10k zakt.
- <10k begin ik met extra deposits.

Als het nooit naar 10-15k zakt (V recovery a la 2013), gebruik ik die 40-70% om aan-het-even-welke-prijs in te kopen in december 2022.
Als het in de zomer terug naar 45k stijgt, verkoop ik terug wat ik gekocht had.

Een zo goed als zekere 10x binnen enkele jaren en bijna even veilig als Btc (zou ik denken?).
't Is al bijna een no-brainer om er nu één te kopen (maar ik wacht toch ook nog even af... Een zo goed als zekere 20x klinkt toch nog altijd beter :tongue: )
Hopla ETH net <1000€.
ETH/BTC is nog in vrije val.
Laat ETH/BTC eerst maar terug zakken 0,03 vooral ethereum inkopen een goed idee is. Die pumpt toch pas terug in een volgende bull markt. In tussentijd kan je beter op BTC rijden dan EUR.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tron is next.
Tether. En dan denk ik aan stront en waaier. :unsure:
Precies. Ik probeer deze crash ook vooral niet te hard of enkel en alleen aan die van 2018 te spiegelen. De scenario's die zich voordeden in de crashes van 2011, 2013, 2014, waren anders maar zijn even relevant. Ze zijn ook tekenend voor hoe traders zich in de daarop volgende crash telkens misgrepen.

- In 2011 kelderde het -90%. Max pain.
- In 2013 zagen we een snelle V shape recovery. Wie toen de bodem niet snel gekocht had 'want 2011 all over again', was snel genoodzaakt om aan 2x hogere prijzen in te kopen.
- In 2014 zagen we een serieuze relief rally en daarna een tweede crash tot -80%. Double fucked voor wie dacht dat dit een exacte 2013 crash kopie was en twee keer zijn inleg capituleerde.
- In 2018 zagen we een schijnbodem (6k) die later verder afbrokkelde naar de echte bodem op 3k.

In het huidige macro klimaat vind ik het meest waarschijnlijke dat we in de periode juli - december 2022 verder op en af gaan zullen gaan tussen 14k-28k. Maar ik zie geen redenen waarom we een exacte herhaling van 2018 zullen zien met een schijnbodem op 20k die 8 maanden later zakt naar 10-14k. Deze bear markt zal de prijsschommeling imo voornamelijk correleren met SP500.

Voor mezelf hou ik de strategie simpel:

- Ik heb me voor 30% ingekocht bij 20k
- Ik koop me voor 30% extra in moest het zakken naar 15k
- De overige 40% hou ik voor het geval dat het naar 10k zakt.
- <10k begin ik met extra deposits.

Als het nooit naar 10-15k zakt (V recovery a la 2013), gebruik ik die 40-70% om aan-het-even-welke-prijs in te kopen in december 2022.


Hopla ETH net <1000€.
ETH/BTC is nog in vrije val.
Laat ETH/BTC eerst maar terug zakken 0,03 vooral ethereum inkopen een goed idee is. Die pumpt toch pas terug in een volgende bull markt. In tussentijd kan je beter op BTC rijden dan EUR.
satgewijs is het mss wel interessant om in alts te zitten. ADA en sol tikken +21% in satwaarde aan.
Nu ja ik ben satman en reken niet echt in euro :p
 

Wendy gaat verkopen. Trut.
Dat heel gedoe was één grote reclameactie voor dat Exchange platform van België.
 
Men was een tijd geleden aan het lachen met mijn 280 euro aan crypto (ETH en BTC). Ondertussen staat mijn wallet op 128 euro. Deze morgen zelfs 117 euro :)
 
Vandaag is rood, de kleur van jouw .... portefeuille.


Wacht, die is aangeklaagd voor #Metoo-zaken zekers.


Alles is gewoon in verval :p
 
Tron is next.
FVQvoM1X0AE5fJb
 
Awel zeg.

Vandaag moest ik toch eens denken aan mezelf.
Dat ik niet dezelfde fout ging maken zoals vorige x, ondertussen al paar jaar terug toen alles de dieperik in ging.

Uiteindelijk in de run van het laatste jaar en half wel wat uigecashed, maar toch weer onvoldoende.

Hebzucht doet toch wat met een mens hé :D

Al is het grootste probleem de nieuwsberichten over hoe slecht het gaat, dan komt mijn vriendin vragen "hoeveel geld hebben we nog" en als ik dan moet zeggen 5k terwijl dat 4 maand geleden nog 20k was.

Dan krijg ik te horen "zie je wel hé ik heb gezegd dat je moest afhalen". :sleep:

Verder voor mezelf trek ik me daar weinig van aan het is toch pure winst allemaal die er nog op staat.
 
Terug
Bovenaan