Crypto - Nieuws en algemene discussie

Euh, dat is dan toch niet op Binance
Volgens mij is coinmarketcap gewoon aan het falen.
NirYZEDh.jpg

Er circuleert een foto van Elon Musk met een raket in zijn hand met cumrocket op. Weet iemand of die foto legit is?
Indien ja, kan het wel eens ontploffen.

Edit: lijkt me gefotoshopt :(

Klopt, zolang je je private key/seed phrase niet ergens te grabbel gooit, ben je safe met je hardware wallet.
Exchanges zijn enkel goed om wat te spelen, maar ik laat er zelf toch nooit veel geld opstaan.
Om een verhandeling te doen met crypto die op een software wallet staat moet je altijd de seed phrase of private key ingeven ?
Is dit hoe de beveiliging werkt ?

Er circuleert een foto van Elon Musk met een raket in zijn hand met cumrocket op. Weet iemand of die foto legit is?
Indien ja, kan het wel eens ontploffen.

Edit: lijkt me gefotoshopt :(
Ie heeft wel weer een twitter gepost 9 uur geleden waar hij zelf waarschuwt om voorzichtig te zijn met crypto aankopen...
Kweet niet of dat is omdat hij teveel negatieve respons krijgt op zijn vorige twitter berichten waardoor doge begon uit te breken, of weet hij meer... :D

Ik weet niet of er een bug is op CMC, maar dat is hier vrij zwaar aan het springen.

Misschien effe snel 10 euro opgooien met zo'n percentages :D
Was ik ook al aan het denken, maar ik vind niet echt een manier om het aan te kopen.
Geen exchanges die ik gebruik in elk geval: https://rapidsnetwork.io/get-rapids/

De CUMtrein is vandaag anders ook weer goed aan't doordenderen. Terug op een deftig winstniveau.
Na mijn meest slecht getimede instap ooit, sta ik nog maar op -40% verlies. Ik kom van -60%. Komop!
Klopt, zolang je je private key/seed phrase niet ergens te grabbel gooit, ben je safe met je hardware wallet.
Exchanges zijn enkel goed om wat te spelen, maar ik laat er zelf toch nooit veel geld opstaan.
Ik vind het vooral vervelend dat ik redelijk gespreid zit. Alles op een wallet zetten, dan betaal ik teveel fees.

Ik ga mij straks een hardware wallet kopen voor mijn grootste munt.
Edit: alhoewel ik twijfel om gewoon met TrustWallet te werken.

Om een verhandeling te doen met crypto die op een software wallet staat moet je altijd de seed phrase of private key ingeven ?
Die seed phrase dient om je wallet te restoren. Dus als iemand deze te pakken krijgt, kan deze persoon aan je geld door deze te herstellen in zijn eigen wallet. Je ledger zal beveiligd zijn met een pin en eventueel nog een spending password als je dit activeert.

Na mijn meest slecht getimede instap ooit, sta ik nog maar op -40% verlies. Ik kom van -60%. Komop!

Ik vind het vooral vervelend dat ik redelijk gespreid zit. Alles op een wallet zetten, dan betaal ik teveel fees.

Ik ga mij straks een hardware wallet kopen voor mijn grootste munt.
Edit: alhoewel ik twijfel om gewoon met TrustWallet te werken.
Dan wil je niet weten hoe hier alles verspreid staat over verschillende wallets en exchanges. 😅
Zelfs als je met een wallet werkt is het sowieso veiliger om met meerdere wallets te werken.

Zo'n Ledger lijkt op een USB stick met een schermpje en wat knopjes. Wanneer je de wallet op je PC wil unlocken dan hang je de Ledger aan je PC en geef je een PIN in op de Ledger met de fysieke knoppen. Dus tenzij iemand fysieke toegang heeft tot dat toestel én de PIN weet kan niemand je funds stelen.

Wanneer je je Ledger voor de eerste maal instelt, zal je ook een lijst van 24 woorden te zien krijgen. Die moet je noteren. Liefst wel gewoon met pen en papier. Moest je Ledger stuk gaan kan je met behulp van de lijst woorden in de juiste volgorde je funds recoveren met eender welke BIP39 compatibele wallet (zoals bv een nieuwe Ledger). Dat papier met die woorden dus wel niet laten rondslingeren. Best ook niet op je PC bewaren want dan doe je eigenlijk het concept van de hardware wallet teniet.

Ik denk dat we dit weekend nog een alt pump gaan zien en daarna is het terug aan bitcoin. Na zo'n lange periode van consolidation gaat de breakouk hevig zijn. En die breakout zal opwaarts zijn.

Terug
Bovenaan