Crypto - Nieuws en algemene discussie

Via bitvavo kunde euros direct storten met bancontact. Daarna Crypto veilig bewaren op wallets en niet op het platform zelf
Zo al veel slechte gebeurt op zo een platform misschien dat ik zou moeten vrezen voor zotte dingen?

Ik snap wel waarom je dat niet zou willen, maar het klinkt soms alsof je binnen het half uur gaat gehacked zijn in eens :p

Even inlezen over FTX 😆

Als een handelsplatform opdoekt ben je al je geld kwijt
Ja ok, maar dat gaat nu toch niet vandaag op morgen gebeuren denk ik dan xD

Hiermee bedoel ik, ik ga nu niet vrezen dat als ik ze er nu nog even laat op staan dat ik alles ga kwijt zijn in eens, kan nog gerust eens kijken nadien voor een wallet.

Ik kan trouwens echt niks storten hoor nu tot mijn 1 euro verificatie afgerond is...

En enige online/mobiele apps, platformen die makkelijk te beheren en leren zijn voor Bitcoin?

Verus wallet heeft een lite wallet voor btc. Werkt makkelijk. Kan je gewoon downloaden in de app store.
Edit: SafePal heeft ook lite wallet voor btc. Zullen er nog 10-tallen anderen zijn ook.

Laat nooit iets op exchanges staan aub.
Zie ook Scifo zijn comment over FTX. Geen enkele exchange is too big to fail.

Ja ik vraag me af wat er gaat gebeuren met al die jongeren en hun wallets. Precies of die ooit dat gaan aangeven ergens 😬

Binnen 10 jaar kunnen die daar alles mee betalen zonder ooit een cent op een rekening te hebben staan.
Overheden gaan niet anders kunnen dan crypto te omarmen.

Het is ook al niet echt duidelijk of je dat moet aangeven. Een exchange is toch geen rekening maar een uitwisselplatform. Moet je dan je bitcoin adres ook gaan aangeven bij de belastingsdienst?

Mijn boekhouder zegt van alle exchanges aan te geven.
Persoonlijke adressen hoeven niet.

Meanwhile print Verus all time high na all time high. Wat een tijden :)

Enige alt coin tips voor deze periodes? Tip kan ook zijn niks kopen en gewoon wachten...

Altijd mee oppassen. Iedereen gaat uiteraard zijn eigen bags shillen.

Wat is uw doel met crypto? Nu beetje gamblen in deze bull markt?
Dan kan je zowat alles kopen nu. Fundamentals maken namelijk geen reet uit.

Geloof je longterm in crypto? Als in: "Hier zit toekomst in, ik zie dat niet meer verdwijnen"
Dan koop je BTC, en als je het aan mij vraag ook Verus (= shill, NFA). Klaar als een klontje.
Ik persoonlijk heb ook veel 'bucht' in portfolio, maar ik weet ook min of meer wat ik doe en volg dat heel kort op.
99.99% van crypto token/coins zijn gecentraliseerde bucht en/of kunnen ook zonder crypto gemaakt worden.

Je hebt gelijk, maar voor €1000 inleg begin ik daar niet aan. Zelfs al stijgt de bitcoin van 100k naar 150k, wat echt veel is, dan heb ik slechts €500 winst. Dat is mij het risico niet waard. No offence.
Ik weet niet of dat de ingesteldheid zou moeten zijn, hopen dat je er in eens stinkend rijk van zou worden. Ik denk eerder 100 euro op de bank is volgend jaar 100,05 en met inflatie meegerekend 98 euro... Als je 100 in een coin hebt en die stijgt over dat jaar 15% ej dan heb je toch meer dan wat er op de bank staat. ( Dom voorbeeld I know.)

Geloof je longterm in crypto? Als in: "Hier zit toekomst in, ik zie dat niet meer verdwijnen"
Dan koop je BTC, en als je het aan mij vraag ook Verus (= shill, NFA). Klaar als een klontje.
Ik persoonlijk heb ook veel 'bucht' in portfolio, maar ik weet ook min of meer wat ik doe en volg dat heel kort op.
99.99% van crypto token/coins zijn gecentraliseerde bucht en/of kunnen ook zonder crypto gemaakt worden.
Beetje combo van de twee denk ik.

BTC was iets waarvan ik eerder aan dacht om wat in te steken met doel het te laten staan en te zien of dit binnen x aantal jaar meer heeft opgeleverd dan mijn Bank. De andere coins was dan inderdaad iets meer met het gedacht zo wat te leren hoe alles werkt en misschien op kortere termijn eens iets op terug te pakken en dan wrs er terug in te steken elders, of even houden tot er een goeie instap is ergens.

Vooral veel leren en wat mee bezig zijn, ik ga hier ook geen massas geld in steken, maar zoals ik hierboven zei, zelf al is de winst marge na 5 jaar amper iets, op da bank is het twee keer niks, als het iets meer is, des te leuker, maar ik ga niet uit van het standpunt dat ik ooit ga rentenieren op wat ik hier doe xD

ik ben de vorige bull run ingestapt met een klein bedrag, ook met het zelfde gedacht om er een beetje mee te spelen,
was bij Binance en zit daar nog altijd, was ook praktische met die visakaart van hen toen (jammer dat ze daar mee gestopt zijn)
heb toen wat winst gepakt met die kaart en ondertussen is mijn overige inleg x3 wat op de bank nooit zou gelukt zijn

Beetje combo van de twee denk ik.

BTC was iets waarvan ik eerder aan dacht om wat in te steken met doel het te laten staan en te zien of dit binnen x aantal jaar meer heeft opgeleverd dan mijn Bank. De andere coins was dan inderdaad iets meer met het gedacht zo wat te leren hoe alles werkt en misschien op kortere termijn eens iets op terug te pakken en dan wrs er terug in te steken elders, of even houden tot er een goeie instap is ergens.

Vooral veel leren en wat mee bezig zijn, ik ga hier ook geen massas geld in steken, maar zoals ik hierboven zei, zelf al is de winst marge na 5 jaar amper iets, op da bank is het twee keer niks, als het iets meer is, des te leuker, maar ik ga niet uit van het standpunt dat ik ooit ga rentenieren op wat ik hier doe xD

Da's de juiste gedachtegang alleszins. Ik zie dat wel goedkomen (y)

ik ben de vorige bull run ingestapt met een klein bedrag, ook met het zelfde gedacht om er een beetje mee te spelen,
was bij Binance en zit daar nog altijd, was ook praktische met die visakaart van hen toen (jammer dat ze daar mee gestopt zijn)
heb toen wat winst gepakt met die kaart en ondertussen is mijn overige inleg x3 wat op de bank nooit zou gelukt zijn

ByBit kaart werkt makkelijk.
Geen zotte cashback zoals dat bij Binance was, maar prima om mee te betalen.

ByBit kaart werkt makkelijk.
Geen zotte cashback zoals dat bij Binance was, maar prima om mee te betalen.
Check deze thread als het om kaarten gaat: https://www.beyondgaming.be/threads/crypto-debit-credit-cards.9495/ ;)

Ben zelf gebruiker van de Coinbase-kaart. Geen cashback (US only, XLM), maar werkt vlot.

Van BTC ben je nog redelijk zeker dat het op termijn blijft bestaan, veel altcoins gaan niks meer waard zijn.
Misschien spreken ze over 10 jaar niet meer over SOL en ADA. BTC gaat wel nog blijven bestaan als digitaal goud.

Van BTC ben je nog redelijk zeker dat het op termijn blijft bestaan, veel altcoins gaan niks meer waard zijn.
Misschien spreken ze over 10 jaar niet meer over SOL en ADA. BTC gaat wel nog blijven bestaan als digitaal goud.

My thoughts exactly.

Die spreekt me for some reason wel aan. Dingen waar je mee moet opletten in zo een wallet?

Uw seed phrase goed noteren en niet kwijt spelen :D
Ben er zelf ook wel tevreden van, heb ook 2 fysieke wallets van Safepal (de S1 en de S1 pro).

Via SafePal kan je zelf precies ook aankopen?

Krijg het wat op men heupen dat dat zo lang moet duren voor je dat kan gebruiken xD

Ik ben van plan om mijn cryptomunten van Binance te verplaatsen naar Coinbase omdat ik geen geld meer kan uitcashen bij Binance.
Ik heb wat btc, eth en ada.
Hoe ga ik best te werk? Zet ik alles eerst over naar bvb xlm of zet ik mijn btc van binance over als btc naar coinbase? Daarna de eth van binance naar eth van coinbase, daarna ada van binance naar coinbase?

Ik ben van plan om mijn cryptomunten van Binance te verplaatsen naar Coinbase omdat ik geen geld meer kan uitcashen bij Binance.
Ik heb wat btc, eth en ada.
Hoe ga ik best te werk? Zet ik alles eerst over naar bvb xlm of zet ik mijn btc van binance over als btc naar coinbase? Daarna de eth van binance naar eth van coinbase, daarna ada van binance naar coinbase?

Het tweede. Omzetten naar XLM is nog eens een extra handeling. Ik betwijfel ten zeerste of dat goedkoper gaat uitkomen.

BTC en ETH withdrawal fees vallen heus wel mee. ADA zal het goedkoopste zijn.

Terug
Bovenaan