Crypto - Nieuws en algemene discussie

Wrm?
Staat op hoogste punt ooit .
Ben ik mis? Gokken op daling is toch schorten?
Is idd zeker niet "worst moment ever" (dat zal dan 2 jaar geleden rond deze tijd geweest zijn), maar hij bedoelt dat we "normaal gezien" dichtbij de parabolisch stijgende fase zouden moeten staan (als de 4-jaarlijkse cycle zich weer herhaalt).
Dalingen van 20%-30% binnen deze explosief stijgende fase zijn er altijd.
Veel lager dan $80k (wat dus een 20% daling zou betekenen) zie ik hem nu wel niet gaan en hij is al bijna 10% gecorrigeerd, dus geen idee of het nog de moeite is (risk/reward) om nu short te gaan.

Hangt er vanaf wat je wil doen natuurlijk, het kan soms echt enorm ingewikkeld zijn als je héél ver wil gaan.
Gewoon basic, inkopen en wat laten staan voor paar jaar xD

Ik weet gewoon niet of er bv veel verschil zit op platformen rond % dat zij afnemen bij aankoop/verkoop, het gebruik van hun app over time etc etc. Hoe makkelijk is het om op te volgen wat je hebt of om te verkopen als je wel etc etc. Hoe betrouwbaar zijn ze en zo verder, gewoon general ervaring.

Niks zot om te gaan shorten, traden of gekke statistieken of zo.

Ik gebruik Coinbase om aan te kopen (account aangeven aan het CAB voor je belastingen)
en dan doorsturen naar een Ledger (hardware wallet) voor storage
Moet je voor privé met eigen middelen ook belastingen aangeven/betalen hier voor?
Sorry voor al de vragen, wil er graag wat over bij leren, maar online opzoeken en lezen dan ben je weken bezig xD

Moet je voor privé met eigen middelen ook belastingen aangeven/betalen hier voor?
Sorry voor al de vragen, wil er graag wat over bij leren, maar online opzoeken en lezen dan ben je weken bezig xD
Als je onder het 'goede huisvader' principe valt dan niet, maar dat is en blijft een term met veel interpretatie.
Het is ook niet mijn sterkte dus daar kan ik niet teveel over zeggen.

Wat ik wel weet is dat je in je belastingen en aan het CAB sowieso altijd je buitenlandse (bank)rekeningen moet aangeven.
Wil je dit vermijden dan zoek je een Belgische site waar je btc kan kopen (die ken ik wel niet)

Als je onder het 'goede huisvader' principe valt dan niet, maar dat is en blijft een term met veel interpretatie.
Het is ook niet mijn sterkte dus daar kan ik niet teveel over zeggen.

Wat ik wel weet is dat je in je belastingen en aan het CAB sowieso altijd je buitenlandse (bank)rekeningen moet aangeven.
Wil je dit vermijden dan zoek je een Belgische site waar je btc kan kopen (die ken ik wel niet)
Komt precies toch nog meer bij kijken dan ik dacht :)

Ja ik vraag me af wat er gaat gebeuren met al die jongeren en hun wallets. Precies of die ooit dat gaan aangeven ergens 😬
Erg duidelijk is het ook allemaal wel niet vind ik, ik geef toe ik ken er zelf weinig van daarom dat ik er ook wat wil van leren, al was het maar gewoon voor de ervaring. Geen plannen om hier gek mee te gaan doen, altijd al een interesse in gehad en nu wel al paar keer gedacht dju xD

En enige online/mobiele apps, platformen die makkelijk te beheren en leren zijn voor Bitcoin?

Bekijk Bitvavo eens. Is een heel eenvoudig platform (in NL) en heeft een goede bijhorende app + je vindt er sowieso de meest gekende coins.
Je coins kan je dan op het platform laten staan (niet aan te raden) of een cold storage kopen (bv Ledger).

Zolang je niet uitcasht, moet je niets aangeven. Als je nu aankoopt en het gewoon jaren laat staan, zal je ook onder "goede huisvader" vallen, in de wetenschap de je er natuurlijk niet al je spaargeld hebt ingestoken. :)

Bekijk Bitvavo eens. Is een heel eenvoudig platform (in NL) en heeft een goede bijhorende app + je vindt er sowieso de meest gekende coins.
Je coins kan je dan op het platform laten staan (niet aan te raden) of een cold storage kopen (bv Ledger).

Zolang je niet uitcasht, moet je niets aangeven. Als je nu aankoopt en het gewoon jaren laat staan, zal je ook onder "goede huisvader" vallen, in de wetenschap de je er natuurlijk niet al je spaargeld hebt ingestoken. :)
Als de rekening in NL is moet je die ook aangeven toch in je belastingen en bij het CAB?

Zolang je niet uitcasht moet je niets aangeven. Als je nu aankoopt en het gewoon jaren laat staan, zal je ook onder "goede huisvader" vallen, in de wetenschap de je er natuurlijk niet al je spaargeld hebt ingestoken. :)
Die stond hier al open ondertussen.

Niet online laten staan is gewoon puur als reden hacking ofzo, of nog bijkomende redenen?
Is een Nederlands bedrijf inderdaad zag ik, moet ik daar dan ook iets van melden ergens omdat het niet Belgisch is, of echt enkel als ik ze ooit verkoop?

Terug
Bovenaan