Crypto - Nieuws en algemene discussie

Volgens mij zuigt gij het gewoon uit uw duim en hebt ge tot dusver veel geluk met uw trades. Maar zelfs een goede trader gaat wel eens een slechte maand hebben.
En een goede trader die volgt een vooropgestelde strategie , als ge op gevoel of "creativiteit" begint te traden dan gaat het meestal mis. Het heeft te maken met risk management, zien dat ge rap uit uwen trade zijt met minimaal verlies als de koers van BTC de verkeerde kant opschiet.

Ik neem aan dat ge elke maand met een nieuwe bankroll begint vanaf 0, want anders kunt ge wel eens een maand hebben waar ge -100% gaat en alles kwijtspeelt ook, of een groot deel. +200-400% kan nooit zonder risico te nemen.
fotor-1719135217525.jpg

16 van mijn laatste trades waren winstgevend. De laatste mindere trade was toen Iran raketten afvuurde op Israel. Had toen alles met de bounce terugverdiend. Meestal gebruik ik 5-7% van de bankroll per trade.
Vaak heb ik 0 trades per week. Gewoon omdat ik geen mening heb.

Traden doe je niet wanneer je er zin in hebt, (zoals de meeste 'traders'), maar wel wanneer de markt 'nu' zegt. Iemand die altijd meerdere trades open heeft staan is a moron en een gokker.

Laatst bewerkt:
fotor-1719135217525.jpg

16 van mijn laatste trades waren winstgevend. De laatste mindere trade was toen Iran raketten afvuurde op Israel. Had toen alles met de bounce terugverdiend. Meestal gebruik ik 5-7% van de bankroll per trade.
Vaak heb ik 0 trades per week. Gewoon omdat ik geen mening heb.

Traden doe je niet wanneer je er zin in hebt, (zoals de meeste 'traders'), maar wel wanneer de markt 'nu' zegt. Iemand die altijd meerdere trades open heeft staan is a moron en een gokker.
Je moet in feite dus constant achter je PC (of smartphone) zitten en opvolgen wanneer je een trade doet. Je moet niet zeggen, ik stap vandaag in een trade en ik zie morgen of binnen een paar dagen wel. Allez zo zie ik het toch. Zeker aan 20x leverage.

Je moet in feite dus constant achter je PC (of smartphone) zitten en opvolgen wanneer je een trade doet. Je moet niet zeggen, ik stap vandaag in een trade en ik zie morgen of binnen een paar dagen wel. Allez zo zie ik het toch. Zeker aan 20x leverage.

So what? Er zijn dagen of zelfs weken wanneer ik het niet weet, dan kijk ik 1-2 keer per dag. Ook las ik soms een langere pauze in om mijn hoofd leeg te maken van de markt, om later oonieuw te beginnen. Mijn methode is: kijken vanaf afstand, naar 'the big picture'.
'The prob' van de massa's is dat ze verloren zijn geraakt in details en emotioneel betrokken zijn. Vaak, kiezen ze een paar 'details' en dit wordt dan hun 'waarheid'. Waar ze telang op blijven kleven. Its sad.

Voor de rest: een vrije onafhankelijke geest zijn met zo een 'job' is mijn natuur en ik vind het helemaal niet erg om op sommige dagen 6-12u btc op te volgen. Liever dit dan de band opvolgen of één of andere narcistische eikel van de baas..

Ik ben geen trader, maar was benieuwd of jouw creativiteit een idee kon geven over de volgende top.

Deze vraag is meer dan verkeerd hoor.

Iedereen die een sterke mening heeft over de rest van 24 en vooral 25 is charlatan of een newbie.

If I had a very very rough guess, dan zou ik zeggen dat indien er in de vs geen recessie komt, indien de rally van de AI door kan gaan; in dat geval kan btc nog een pak hoger en is btc nu bezig een een gigantische bull flag. Met mogelijk een hallucinante blowoff top.
Ideal zou zijn is dat we eerst een mini crashke krijgen (I dunno, onder 50k?), want jan met de pet is te bullish aan het worden wat zeer zorgwekkend is voor hodlers.

Waarschijnlijk zal BTC crashen op een moment dat niemand nog een crash verwacht. Ik had al langer een drop richting 50k verwacht die er niet is gekomen.

Waarschijnlijk zal BTC crashen op een moment dat niemand nog een crash verwacht. Ik had al langer een drop richting 50k verwacht die er niet is gekomen.

Alles kan. Ook dat btc al redelijk snel die liquiditeit biven 70k aanvalt. We'll c.

Volgende week is er een grote $6.75b opex. De max pain is 55k. Ik betwijfel het dat btc volgende week veel hoger kan. En ik zeg in geen geval dat we volgende week 55k zien. Wel dat het moeilijk (niet onmogelijk) kan stijgen.

Terug
Bovenaan