Crypto - Nieuws en algemene discussie

Via mijn werk heb ik ook zoiets (onlangs ontdekt) maar nog nooit van gebruik gemaakt. Vouchers van coolblue zijn max 250 euro per voucher via die bitrefill, maar de vraag is, hoeveel vouchers kan je maximaal spenderen per order.

Update: collega is nu officieel onderdeel van het piramidespel - eerste voordracht gegeven en 15 mensen kunnen overtuigen in te stappen voor abonnement van 250 €/maand, als beloning 600 € gekregen.

Ik ken de wetgeving niet maar volgens mij zijn dit weldegelijk strafbare praktijken, maar goed - wie ben ik in deze.

Is inderdaad strafbaar, met mogelijk een boete tot 100000 euro en/of een gevangenisstraf tot 5 jaar.

Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring met bitrefill? Je zou daarmee kunnen vouchers kopen van onder andere amazon, coolblue en bol.com. Zou je dan ook meerdere vouchers kunnen combineren?

Dus stel ik koop een tv van 2000 euro dan 8 coolblue vouchers via bitrefill :)
Geen ervaring, maar thanks voor de tip. Dat kende ik nog niet en is wel een interessant alternatief tot "uitcashen" naar fiat.

Update: collega is nu officieel onderdeel van het piramidespel - eerste voordracht gegeven en 15 mensen kunnen overtuigen in te stappen voor abonnement van 250 €/maand, als beloning 600 € gekregen.

Ik ken de wetgeving niet maar volgens mij zijn dit weldegelijk strafbare praktijken, maar goed - wie ben ik in deze.
Ongelooflijk dat de mensen die zich ermee bezig houden niet snappen hoe hard ze anderen in het zak zetten. Ik trek mijn ogen zelf open dat 15 mensen instappen uit 1 zo'n voordracht.

Die heeft een carrière in de sales gemist!

Heeft er iemand ervaring met bitrefill? Je zou daarmee kunnen vouchers kopen van onder andere amazon, coolblue en bol.com. Zou je dan ook meerdere vouchers kunnen combineren?

Dus stel ik koop een tv van 2000 euro dan 8 coolblue vouchers via bitrefill :)
Jep, al gebruikt icm coolblue. Je kan idd meerdere vouchers combineren

Ongelooflijk dat de mensen die zich ermee bezig houden niet snappen hoe hard ze anderen in het zak zetten. Ik trek mijn ogen zelf open dat 15 mensen instappen uit 1 zo'n voordracht.
Die heeft een carrière in de sales gemist!
Let op - dat is een voordracht voor reeds bestaande niet betalende leden, maar die dus wel al vertrouwd zijn met de gang van zaken- er zijn geen woorden voor om te beschrijven hoe mijn collega daardoor begeesterd is - ik herinner mij een aflevering van de familie Backeljau met een sekte - daar lijkt het echt op.

De passie en drive waarmee hij verteld over de voordrachten, de events ... het is zoals een concert van Taylor Swift bezoeken: iedereen daar aanwezig voelt zich in de 7de hemel en loopt over van euforie.

Dat klinkt toch echt gelijk een Ponzi scheme zoals Bitconnect.

Zou daar toch mee oppassen , want als ze daar achter komen dat hij actief leden ronselt voor zijn "investeringsschema" kan hij in de gevangenis vliegen.

Ik ben een goede trader en verhoog mijn bankroll consistent met 200-400% per maand.

Ik moet wel zeggen: 98% van iedereen die ermee 'bezig' is suckt. Die 98% hebben geen flauw idee wat traden is en kramen onzin uit. My god!!

Aan iedereen die mij uitlacht: traden gaat niet over TA, maar eerder over de mening van de massa's (funding rate, liquidatiezones, hype of juist angst.) maar vooral over de creativiteit van de market makers om de massa's te naaien. Dat laatste ontcijferen vereist redelijk wat.

En hoe ontcijfer je dan precies de creativiteit van de crypto market markets die de massa's nadien?

door je eigen creativiteit in te zetten. Door out of the box te denken. Door 'nooit' naar die achterlijke youtube influencers te luisteren. Door zo flexibel mogelijk naar de markt te kijken. Door te kijken naar welke richting de mening van de kudde wordt geduwd. Door de hand van de market makers te kunnen herkennen en te begrijpen waarom. En veel meer.

Traden is een creatieve kunst.

door je eigen creativiteit in te zetten. Door out of the box te denken. Door 'nooit' naar die achterlijke youtube influencers te luisteren. Door zo flexibel mogelijk naar de markt te kijken. Door te kijken naar welke richting de mening van de kudde wordt geduwd. Door de hand van de market makers te kunnen herkennen en te begrijpen waarom. En veel meer.

Traden is een creatieve kunst.
Ja goed maar heb je zo een concreet voorbeeld?

Ja goed maar heb je zo een concreet voorbeeld?

Elk voorbeeld is uniek en past in het geheel als een onderdeel daarvan. Ik ga iets heel simpel geven: wat ik 'de late sunday pump (of dump) noem'. Dit gebeurt slechts af en toe, misschien 1 zondag op 4-5 zondagen.

Vorige week zondag hadden we er één. De market makers hadden ook vorige week een bearish bias. Je zag duidelijk dat de kudde telkens bleef jumpen op elke dump 'yay its a discount'. Not lol. Anyway het was duidelijk dat ook deze week relatief bearish ging zijn.

Nu de late sunday pump: tijdens het weekend blijft de market maker tijdens deze bull run grotendeels afwezig (sudden news uitgezonderd). Buiten de late sunday. Dan zie je soms een relatief grote, plotse beweging. Wanneer je zo een beweging ziet EN wanneer je heel goed weet wat de market makers van plan zijn voor de volgende week (ik wist dat deze week bearish ging worden) dan weet je ook wat de plotse late sunday pump betekent. En dat het een perfecte mogelijkheid is om te shorten. Wat deed de pump vorige zondag rond 23u? Nieuwe shorts ontmoedigen of zelfs liquideren. Nog meer nieuwe greens aantrekken. Om later de trend (naar onder te hervatten).

Waarom 'late sunday fake move'? In het weekend is het vooral jan met de pet die aan het traden is. Dus voor verwarring zorgen is alleen maar logisch, net als de nieuwe overleveraged shorts uit te schudden en nog meer greens aantrekken.

= dit is slechts een heel kleine 'tell' en zijn veel meer voorwaarden aan verbonden dan ik verteld heb. Niet elke zondag eindigt met een fake move, niet elke move op zondagavobd is faje, het moet in het geheel passen. Maar ik heb het, for the sake of the argument simpel gehouden.

Laatst bewerkt:
Elk voorbeeld is uniek en past in het geheel als een onderdeel daarvan. Ik ga iets heel simpel geven: wat ik 'de late sunday pump (of dump) noem'. Dit gebeurt slechts af en toe, misschien 1 zondag op 4-5 zondagen.

Vorige week zondag hadden we er één. De market makers hadden ook vorige week een bearish bias. Je zag duidelijk dat de kudde telkens bleef jumpen op elke dump 'yay its a discount'. Not lol. Anyway het was duidelijk dat ook deze week relatief bearish ging zijn.

Nu de late sunday pump: tijdens het weekend blijft de market maker tijdens deze bull run grotendeels afwezig (sudden news uitgezonderd). Buiten de late sunday. Dan zie je soms een relatief grote, plotse beweging. Wanneer je zo een beweging ziet EN wanneer je heel goed weet wat de market makers van plan zijn voor de volgende week (ik wist dat deze week bearish ging worden) dan weet je ook wat de plotse late sunday pump betekent. En dat het een perfecte mogelijkheid is om te shorten. Wat deed de pump vorige zondag rond 23u? Nieuwe shorts ontmoedigen of zelfs liquideren. Nog meer nieuwe greens aantrekken. Om later de trend (naar onder te hervatten).

Waarom 'late sunday fake move'? In het weekend is het vooral jan met de pet die aan het traden is. Dus voor verwarring zorgen is alleen maar logisch, net als de nieuwe overleveraged shorts uit te schudden en nog meer greens aantrekken.

= dit is slechts een heel kleine 'tell' en zijn veel meer voorwaarden aan verbonden dan ik verteld heb. Niet elke zondag eindigt met een fake move, niet elke move op zondagavobd is faje, het moet in het geheel passen. Maar ik heb het, for the sake of the argument simpel gehouden.
Wat 😨

Volgens mij zuigt gij het gewoon uit uw duim en hebt ge tot dusver veel geluk met uw trades. Maar zelfs een goede trader gaat wel eens een slechte maand hebben.
En een goede trader die volgt een vooropgestelde strategie , als ge op gevoel of "creativiteit" begint te traden dan gaat het meestal mis. Het heeft te maken met risk management, zien dat ge rap uit uwen trade zijt met minimaal verlies als de koers van BTC de verkeerde kant opschiet.

Ik neem aan dat ge elke maand met een nieuwe bankroll begint vanaf 0, want anders kunt ge wel eens een maand hebben waar ge -100% gaat en alles kwijtspeelt ook, of een groot deel. +200-400% kan nooit zonder risico te nemen.

Terug
Bovenaan