Elk voorbeeld is uniek en past in het geheel als een onderdeel daarvan. Ik ga iets heel simpel geven: wat ik 'de late sunday pump (of dump) noem'. Dit gebeurt slechts af en toe, misschien 1 zondag op 4-5 zondagen.
Vorige week zondag hadden we er één. De market makers hadden ook vorige week een bearish bias. Je zag duidelijk dat de kudde telkens bleef jumpen op elke dump 'yay its a discount'. Not lol. Anyway het was duidelijk dat ook deze week relatief bearish ging zijn.
Nu de late sunday pump: tijdens het weekend blijft de market maker tijdens deze bull run grotendeels afwezig (sudden news uitgezonderd). Buiten de late sunday. Dan zie je soms een relatief grote, plotse beweging. Wanneer je zo een beweging ziet EN wanneer je heel goed weet wat de market makers van plan zijn voor de volgende week (ik wist dat deze week bearish ging worden) dan weet je ook wat de plotse late sunday pump betekent. En dat het een perfecte mogelijkheid is om te shorten. Wat deed de pump vorige zondag rond 23u? Nieuwe shorts ontmoedigen of zelfs liquideren. Nog meer nieuwe greens aantrekken. Om later de trend (naar onder te hervatten).
Waarom 'late sunday fake move'? In het weekend is het vooral jan met de pet die aan het traden is. Dus voor verwarring zorgen is alleen maar logisch, net als de nieuwe overleveraged shorts uit te schudden en nog meer greens aantrekken.
= dit is slechts een heel kleine 'tell' en zijn veel meer voorwaarden aan verbonden dan ik verteld heb. Niet elke zondag eindigt met een fake move, niet elke move op zondagavobd is faje, het moet in het geheel passen. Maar ik heb het, for the sake of the argument simpel gehouden.