Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ale dat kan toch niet. Op 16 mei zit ik hier te posten hoe ik geld naar KBC kan versluizen. Ik wou toen al mijn ETH verkopen omdat ik problemen had met de 2FA op mijn gsm en even wou uitcashen en tijdelijk de cash op de bank zetten tot ik een aparte gsm had voor de 2FA, om zo zeker te zijn dat ik de toegang tot de broker niet ging verliezen. En ik wou ook eens de reactie van KBC zien. Nu heb ik een aparte gsm, ik wil de cash terug op de broker storten en me terug inkopen en wat zie ik??? De dag erna is het met 30% gestegen??????? Dit was de slechtst mogelijke timing ooit :scream:

Wat nu? Terug inkopen aan hetzelfde bedrag als vorige week maar dan eindigen met 30% minder ETH of extra cash bijpassen? Hoe kut is dat.
 
Ale dat kan toch niet. Op 16 mei zit ik hier te posten hoe ik geld naar KBC kan versluizen. Ik wou toen al mijn ETH verkopen omdat ik problemen had met de 2FA op mijn gsm en even wou uitcashen en tijdelijk de cash op de bank zetten tot ik een aparte gsm had voor de 2FA, om zo zeker te zijn dat ik de toegang tot de broker niet ging verliezen. En ik wou ook eens de reactie van KBC zien. Nu heb ik een aparte gsm, ik wil de cash terug op de broker storten en me terug inkopen en wat zie ik??? De dag erna is het met 30% gestegen??????? Dit was de slechtst mogelijke timing ooit :scream:

Wat nu? Terug inkopen aan hetzelfde bedrag als vorige week maar dan eindigen met 30% minder ETH of extra cash bijpassen? Hoe kut is dat.
Bij crypto is het altijd riskant om uit de markt te gaan in een bull market. Persoonlijk denk ik dat we terug gaan corrigeren, of de ETF nu approved wordt of niet. Buy the rumor, sell the news. Maar met crypto weet je nooit, dus je zal zelf moeten beslissen of je het risico zal nemen om nog langer te wachten.
 
Ik was aan het nadenken om ETH bij te kopen en dan zie ik ineens dat het >20% gestegen is. Ik ga nu ook aan deze prijzen niet kopen.
 
Ale dat kan toch niet. Op 16 mei zit ik hier te posten hoe ik geld naar KBC kan versluizen. Ik wou toen al mijn ETH verkopen omdat ik problemen had met de 2FA op mijn gsm en even wou uitcashen en tijdelijk de cash op de bank zetten tot ik een aparte gsm had voor de 2FA, om zo zeker te zijn dat ik de toegang tot de broker niet ging verliezen. En ik wou ook eens de reactie van KBC zien. Nu heb ik een aparte gsm, ik wil de cash terug op de broker storten en me terug inkopen en wat zie ik??? De dag erna is het met 30% gestegen??????? Dit was de slechtst mogelijke timing ooit :scream:

Wat nu? Terug inkopen aan hetzelfde bedrag als vorige week maar dan eindigen met 30% minder ETH of extra cash bijpassen? Hoe kut is dat.

Vreemde uitleg. Waarom moest je daarvoor uw ETH verkopen?
Dan had je toch ook gewoon de ETH van uw exchange/broker naar uw eigen wallet (zoals metamask) kunnen versluizen?
 
Ethereum Spot ETF approval day! :cheer:

Mini altseason incoming?! De Bitcoin dominance zit in een "rising wedge" dus zou heel goed kunnen. :)

Dan Bitcoin terug tegen de 74K USD resistance stampen om daarna terug naar beneden te komen, consoliderend voor weken/maanden. En dan het cup and handle pattern dat uitspeelt voor Bitcoin en eindelijk richting 100K+ USD (na de zomer)?!
 
Vreemde uitleg. Waarom moest je daarvoor uw ETH verkopen?
Dan had je toch ook gewoon de ETH van uw exchange/broker naar uw eigen wallet (zoals metamask) kunnen versluizen?
Geloof je me niet misschien :p ik doe geen metamask en consoorten. Ken er te weinig van en kwil daar ook geen risico's rond lopen.
 
Geloof je me niet misschien :p ik doe geen metamask en consoorten. Ken er te weinig van en kwil daar ook geen risico's rond lopen.

Jawel hoor, daar niet van. Maar 't is gewoon zo drastisch om het dan van uw exchange naar de bank te willen zetten i.p.v. uw eigen wallet.
Qua timing heb je inderdaad zéér veel pech gehad. Het gebeurt niet elke dag dat ETH een 30% candle print :p

Nu goed, als je niet bekend bent met dat soort wallets begrijp ik het nog wel.
Al heb je daar in de long run minder risico van dan uw geld op exchanges te parkeren. Not your keys, not your coins.
Het is wel de moeite om u daar eens in te verdiepen imo.
Zie: https://www.techopedia.com/how-to/how-to-set-up-a-metamask-wallet
 
Update:
  • 4300 €
  • ook 300 € bijgestort
  • betaald ook 8 €/dag voor een cursus die hij aan het volgen is momenteel
Dus ondertussen heeft hij (rap gerekend) 576 euro betaald aan die cursus (8€/dag vanaf 12 maart gerekend) + 300 € + 100€ inleg, dus x4.3 tov zijn investering. Nog altijd een mooie winst natuurlijk, maar de vraag is of hij gaat blijven winst maken of het eens gaat mis gaan op een gegeven moment.
 
Update:
  • 4300 €
  • ook 300 € bijgestort
  • betaald ook 8 €/dag voor een cursus die hij aan het volgen is momenteel
Dat gaat eindigen in tranen :p heb je een link naar die cursus? Kwil wel eens de laatste nieuwe scamcursus bekijken, betalen per dag heb ik nog niet gezien; meestal is het een paar duizend lappen in 1 keer (weliswaar met NU 50% KORTING :cool:)
 
Dus ondertussen heeft hij (rap gerekend) 576 euro betaald aan die cursus (8€/dag vanaf 12 maart gerekend) + 300 € + 100€ inleg, dus x4.3 tov zijn investering. Nog altijd een mooie winst natuurlijk, maar de vraag is of hij gaat blijven winst maken of het eens gaat mis gaan op een gegeven moment.
Ik veronderstel dat die cursus slechts een paar dagen of max weken zal beslaan
Dat gaat eindigen in tranen :p heb je een link naar die cursus? Kwil wel eens de laatste nieuwe scamcursus bekijken, betalen per dag heb ik nog niet gezien; meestal is het een paar duizend lappen in 1 keer (weliswaar met NU 50% KORTING :cool:)
zal het eens vragen - maar zoals ik initieel vermelde vrees ik het ergste - persoon is jong/naïef, zo lang het bij een paar honderd euro blijft ok - goed om te leren uit fouten - maar tot dusver gaat alles gewoon prima. Ik volg het wat op en wie weet loopt het gewoon goed af.
 
Het risico is natuurlijk dat die dan gaat altijd meer inzetten, want ja, het gaat goed, en ineens al zijn geld kwijtspelen.
 
meestal is het een paar duizend lappen in 1 keer (weliswaar met NU 50% KORTING :cool:)

takemymoney.jpg
 
Misschien nog een update rond mijn KBC bezorgdheden. Ik heb gisteren iets meer dan 5K van mijn bankrekening (terug) naar de broker gestort en ik ben net gebeld geweest door KBC Security (Secure4u). Die storting heeft effectief alarmbellen doen afgaan, ze hebben mijn betaling geblokkeerd en me gebeld om te vragen of het effectief ik was die die storting deed en of ik het alleen deed (en me dus niet liet "bijstaan" door een social media influencer oid). Daar positief op geantwoord, ze waren gerustgesteld en hebben de betaling gedeblokkeerd en het is nu onderweg naar de bestemming. Kvind dat wel vrij zot :p niet verwacht dat ik effectief met iemand van security ging moeten praten. Maar misschien maar goed dat het bestaat...
 
Misschien nog een update rond mijn KBC bezorgdheden. Ik heb gisteren iets meer dan 5K van mijn bankrekening (terug) naar de broker gestort en ik ben net gebeld geweest door KBC Security (Secure4u). Die storting heeft effectief alarmbellen doen afgaan, ze hebben mijn betaling geblokkeerd en me gebeld om te vragen of het effectief ik was die die storting deed en of ik het alleen deed (en me dus niet liet "bijstaan" door een social media influencer oid). Daar positief op geantwoord, ze waren gerustgesteld en hebben de betaling gedeblokkeerd en het is nu onderweg naar de bestemming. Kvind dat wel vrij zot :p niet verwacht dat ik effectief met iemand van security ging moeten praten. Maar misschien maar goed dat het bestaat...
Zolang het in uw belang is heb ik daar idd ook geen probleem mee. Vaak is het spijtig genoeg niet in uw belang maar "in het belang van anti-witwaspraktijken". En dan wordt het al snel een controlemaatschappij waarbij je uitleg moet gaan geven voor elke grotere transactie die je maakt.
 
Als het gaat over de storting van uw zichtrekening naar uw effectenrekening (bij een andere bank/broker), dan vind het wel straf dat ze dat vragen voor 5K. Die broker rekening staat toch ook op uw naam en die rekening is ondertussen wel gekend bij de bank. Of moet zijn dat ge juist een nieuwe effectenrekening hebt geopend.
 
Misschien nog een update rond mijn KBC bezorgdheden. Ik heb gisteren iets meer dan 5K van mijn bankrekening (terug) naar de broker gestort en ik ben net gebeld geweest door KBC Security (Secure4u). Die storting heeft effectief alarmbellen doen afgaan, ze hebben mijn betaling geblokkeerd en me gebeld om te vragen of het effectief ik was die die storting deed en of ik het alleen deed (en me dus niet liet "bijstaan" door een social media influencer oid). Daar positief op geantwoord, ze waren gerustgesteld en hebben de betaling gedeblokkeerd en het is nu onderweg naar de bestemming. Kvind dat wel vrij zot :p niet verwacht dat ik effectief met iemand van security ging moeten praten. Maar misschien maar goed dat het bestaat...
Ik heb een keer telefoon gehad van mijn lokale Argenta toen ik 1500€ naar Coinbase stortte. Ze wilden gewoon zeker zijn dat het geen phising was. Onmiddellijk gedeblokkeerd toen ik zei dat het in orde was.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een keer telefoon gehad van mijn lokale Argenta toen ik 1500€ naar Coinbase storte. Ze wilden gewoon zeker zijn dat het geen phising was. Onmiddellijk gedeblokkeerd toen ik zei dat het in orde was.

Ja, want bij (lokaal) argenta waar ik ben, die had 1eth. Hebben toen wat over gebabbeld. Ma hij zei ook dat het hoofdkantoor wel even wat info kan vragen als je een hoog bedrag stort op je rekening. Maar als je kan aantonen waar het geld vandaan komt, mocht er geen probleem zijn.
 
Heeft er iemand ervaring met bitrefill? Je zou daarmee kunnen vouchers kopen van onder andere amazon, coolblue en bol.com. Zou je dan ook meerdere vouchers kunnen combineren?

Dus stel ik koop een tv van 2000 euro dan 8 coolblue vouchers via bitrefill :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan