Crypto - Nieuws en algemene discussie


Hier voor de fans van die sluwe vos... Ongelooflijk...
 
Een aanbieder van cursussen maakt cursussen. Wat is daar sluw aan?

Of zijn bedrijven die gebruik maken van de KMO-portefeuille (en dus door de overheid betaald worden) ook sluw?
 
Misschien interessant voor sommige onder ons - vooral als je een curve kaart hebt


Geven een 5% cashback op alle aankopen via de kaart. Hiervoor dien je silver tier te hebben, daarvoor moet je voor ongeveer 250 euro aan HI staken. Daarnaast ook nog recht op 3 perks (heb zelf Spotify, Curve en Apple Cloud). Hierdoor krijg je de kosten van deze diensten terugbetaald (Max 12$ per maand per perk).

Oprichter was de CMO van Crypto.com
Tov alternatieven (Binance card, Crypto.com of Plutus) is de cashback veel significanter.

Via de “go back in time” feature van Curve heb ik al mijn aankopen van de laatste 60 dagen al laten overzetten naar deze kaart en heb ik al een mooie cashback opgebouwd (wordt in real-time uitgekeerd)

Opzetten van account (incl verifiëren, aanvragen, …) duurt ongeveer 1-2 dagen (aangezien het daar wat druk is momenteel). Eenmaal je een IBAN hebt bij hen dan kan je geld naar je kaart in real-time overschrijven (toch van KBC).

Indien iemand interesse moest hebben, ik kan altijd een referral aanleveren!
Zet dat eens hier: https://www.beyondgaming.be/threads/crypto-debit-credit-cards.9495/ ;)
 
Een aanbieder van cursussen maakt cursussen. Wat is daar sluw aan?

Of zijn bedrijven die gebruik maken van de KMO-portefeuille (en dus door de overheid betaald worden) ook sluw?
Nja, ook wel een fout van de Nederlandse overheid natuurlijk om zulke dubieuze opleidingen te financieren... Eerst koste haar opleiding 300€, maar heeft dan via subsidies dit "gratis" gemaakt, waardoor ze het volledige gesubsidieerde bedrag kon vragen...

Bij mijn weten is de kmo portefeuille die hier gebruikt wordt, wel gecontroleerd door de Belgische overheid of de opleiding "nuttig" kan zijn.
 
Een aanbieder van cursussen maakt cursussen. Wat is daar sluw aan?

Of zijn bedrijven die gebruik maken van de KMO-portefeuille (en dus door de overheid betaald worden) ook sluw?
het doel van die STAP-subsidies is je beter voorbereiden op de arbeidsmarkt: zou er werkelijk 1 cursist werk hebben gevonden dankzij zo’n crypto-opleiding??
 
het doel van die STAP-subsidies is je beter voorbereiden op de arbeidsmarkt: zou er werkelijk 1 cursist werk hebben gevonden dankzij zo’n crypto-opleiding??
Ik heb de cursus zelf niet gevolgd, maar ze maakte er regelmatig reclame over op haar channel. Als ik het goed begreep ging het over alle ins en outs van technische analyse, waarmee je dus in principe een full-time trader kan worden.
 
Ik heb de cursus zelf niet gevolgd, maar ze maakte er regelmatig reclame over op haar channel. Als ik het goed begreep ging het over alle ins en outs van technische analyse, waarmee je dus in principe een full-time trader kan worden.
Bij mij leer je ook alle ins and outs van boekhouding voor slechts 300 euro. Ik maak er ook regelmatig reclame over, dus zo kan je zeker een ervaren boekhouder worden. Gegarandeerd, want het staat op sociale media!
 
Bij mij leer je ook alle ins and outs van boekhouding voor slechts 300 euro. Ik maak er ook regelmatig reclame over, dus zo kan je zeker een ervaren boekhouder worden. Gegarandeerd, want het staat op sociale media!
Een cursus wordt ook gecontroleerd op kwaliteit voordat deze goedgekeurd wordt voor het STAP budget. Ik heb werkelijk geen idee wat jij van Nederlandse boekhouding kent, maar als je denkt een kwalitatieve cursus boekhouden te kunnen opzetten en aan alle andere voorwaarden voldoet, feel free to do so en de procedure te doorlopen.
 
Ik zie niet in wat er daar zo verkeerd aan is, als ge zelf een zaak hebt wilt ge toch ook optimaal profiteren van overheidssteun. Ik denk niet dat je meteen een goede trader wordt door zo'n cursusje te volgen. Het kan wel helpen om bepaalde patronen te zien in een grafiek.
Het vraagt ook risk management en controle over je emoties en een dosis geluk als je een goede trader wilt worden. De prijs trekt zich niet altijd iets aan van TA, het is statistisch gezien wel zo in 70% van de gevallen ofzo.
 
Een cursus wordt ook gecontroleerd op kwaliteit voordat deze goedgekeurd wordt voor het STAP budget. Ik heb werkelijk geen idee wat jij van Nederlandse boekhouding kent, maar als je denkt een kwalitatieve cursus boekhouden te kunnen opzetten en aan alle andere voorwaarden voldoet, feel free to do so en de procedure te doorlopen.
 
Blijkbaar voldoen die cursussen allemaal aan de selectiecriteria. Ik blijf erbij dat Madelon niets fout gedaan heeft.
Ze gebruikt gewoon de legale mogelijkheden die er zijn om haar cursus aan de man te brengen.
 
Blijkbaar voldoen die cursussen allemaal aan de selectiecriteria. Ik blijf erbij dat Madelon niets fout gedaan heeft.
Ze gebruikt gewoon de legale mogelijkheden die er zijn om haar cursus aan de man te brengen.
Meer dan waarschijnlijk wordt de VORM van de cursus wel gecontroleerd, maar niet de inhoud.

En ja, ze gebruikt de legale mogelijkheden, niemand die claimt dat het illegaal is. Maar het feit dat die mogelijkheid nu afgesloten zal worden, zegt genoeg hoe de overheid er over denkt: mis-gebruik van de wetgeving.
 
Meer dan waarschijnlijk wordt de VORM van de cursus wel gecontroleerd, maar niet de inhoud.

En ja, ze gebruikt de legale mogelijkheden, niemand die claimt dat het illegaal is. Maar het feit dat die mogelijkheid nu afgesloten zal worden, zegt genoeg hoe de overheid er over denkt: mis-gebruik van de wetgeving.

Behalve de inhoud en of die effectief het beoogde doel bereikt, is het feit dat de prijs van die cursus continu opgedreven werd tot nu bijna €900 ook twijfelachtig omdat dat rechtstreeks winst is die betaald werd door de belastingbetaler. Niemand die zich inschreef voor die cursus voelde die prijs(stijging), typische situatie waarbij de gebruiker niet betaalt en het beginsel van prijselasticiteit omzeild wordt.
 
Meer dan waarschijnlijk wordt de VORM van de cursus wel gecontroleerd, maar niet de inhoud.

En ja, ze gebruikt de legale mogelijkheden, niemand die claimt dat het illegaal is. Maar het feit dat die mogelijkheid nu afgesloten zal worden, zegt genoeg hoe de overheid er over denkt: mis-gebruik van de wetgeving.

De wetgeving wordt exact toegepast zoals die neergeschreven is. Door het "misbruik van de wetgeving" te noemen, stel je de wetgevers vrij van enige schuld, of nalatigheid . Wat iemand als Vos doet valt misschien buiten de intentie van de wetgeving, maar de oorzaak ligt bij de auteur, niet de lezer.
 
De wetgeving wordt exact toegepast zoals die neergeschreven is. Door het "misbruik van de wetgeving" te noemen, stel je de wetgevers vrij van enige schuld, of nalatigheid . Wat iemand als Vos doet valt misschien buiten de intentie van de wetgeving, maar de oorzaak ligt bij de auteur, niet de lezer.
Laat me weten op welke manier ik de wetgevers hier zonder schuld of nalatigheid zet. Het is niet omdat persoon B misbruik pleegt dat iemand anders geen slechte wet kan geschreven hebben.
 
Je leek de schuld van de uitwassen louter bij personen zoals Vos te leggen. Je kan ook argumenteren dat de wetgever publieke fondsen misbruikt heeft (door bedenkelijke wetgeving in te voeren), bevestigd door het feit dat zulke uitwassen bestaan. Het feit dat die mogelijkheid nu afgesloten zal worden, zegt genoeg hoe de burger er over denkt: mis-gebruik van de wetgever.

Maar ik kan er dat ook foutief geïnterpreteerd hebben.
 
Terug
Bovenaan