Crypto - Nieuws en algemene discussie

Stablecoins zou je daar eigenlijk moeten aftrekken, dat geeft een vertekend beeld vind ik.
De crypto marketcap is gedaald sinds eind 2022 doordat we in een bear market zitten
Het valt mij nu wel op dat BTC dominance nog altijd laag staat, dat zou in feite nog omhoog kunnen (en alts nog verder naar beneden dan)
 
Ben benieuwd wanneer de recessie officieel van start zal gaan.
Aangezien de definitie van een recessie een puur menselijk construct is (waarover zelfs geen consensus is), maakt dat niet uit.

Alsof het verschil maakt voor de economie of die nu 0,05% groeit of krimpt.

Of een kwartaal -1% gevolgd door een kwartaal +0,5% is ok, maar 2 kwartalen -0,1% is een 'echte' recessie...
 

Kunt u wel de vraag stellen hoe decentraal Binance smart chain wel is, aangezien Binance gewoon adressen kan blacklisten. In dit geval is het wel een goede zaak om hackers / dieven tegen te houden.
 
Tis gebeurd.. ik ben gehacked op mijn trustwallet.
Gisteren is er dus al mijn vermogen ( 13 dollar :unsure: ) verzonden. Ik heb trustwallet sinds 2021 niet meer aangeraakt. Er stond enkel nog wat dust op.
Op zich niet erg maar hoe hebben ze het kunnen flikken?
Ik heb geen verkeerde linken of attachments opengedaan. Niets gelinked met de wallets. Geen dubieuze smart contracts aangegaan sinds meer dan een jaar.
Het enigste wat ik kan bedenken is dat ik deze week per ongeluk ipv block and report een random spamchat op telegram opengeklikt heb. Direct wel gesloten. Zou het die echelon kunnen zijn? (Automatisch downloaden van media stond spijtig genoeg wel aan)

De vraag is ook.. hoe gecompromitteerd is mijn iphone nu? Hoe kan je zo iets scannen?
 

Kunt u wel de vraag stellen hoe decentraal Binance smart chain wel is, aangezien Binance gewoon adressen kan blacklisten. In dit geval is het wel een goede zaak om hackers / dieven tegen te houden.
Maar was een van de grote voordelen van crypto niet dat je zo baas was over je eigen geld? Hmm... blijkbaar niet echt ;)
 
Tis gebeurd.. ik ben gehacked op mijn trustwallet.
Gisteren is er dus al mijn vermogen ( 13 dollar :unsure: ) verzonden. Ik heb trustwallet sinds 2021 niet meer aangeraakt. Er stond enkel nog wat dust op.
Op zich niet erg maar hoe hebben ze het kunnen flikken?
Ik heb geen verkeerde linken of attachments opengedaan. Niets gelinked met de wallets. Geen dubieuze smart contracts aangegaan sinds meer dan een jaar.
Het enigste wat ik kan bedenken is dat ik deze week per ongeluk ipv block and report een random spamchat op telegram opengeklikt heb. Direct wel gesloten. Zou het die echelon kunnen zijn? (Automatisch downloaden van media stond spijtig genoeg wel aan)

De vraag is ook.. hoe gecompromitteerd is mijn iphone nu? Hoe kan je zo iets scannen?
Lijkt mij straf dat een app op iphone een andere app zijn data kan uitlezen. Dit is in theorie niet mogelijk, tenzij dat het via de browser is gegaan.
 
Lijkt mij straf dat een app op iphone een andere app zijn data kan uitlezen. Dit is in theorie niet mogelijk, tenzij dat het via de browser is gegaan.
Ik heb nu wel deze week een roborock van xiaomi geintalleerd :unsure: Zit wel op mijn apart iot netwerk maar bij originele installatie moest ik mijn gsm daar dus ook even opzetten. Ik kan het echt niet vatten. Zeker omdat ik al meer dan een jaar niet naar die wallet omgekeken heb. Heel toevallig kijk ik en zie ik dat er, nu drie dagen geleden, geld verdwenen is.
Het enigste wat ik trouwens browse in safari is beyondgaming af en toe....:eek2:
Ik heb zelfs die seedphrase nergens opgeschreven van trust wallet of zelfs een printscreen van genomen. Geen icloud ook trouwens. its just a shitty account met kleingeld op.
 
Laatst bewerkt:
Was ee maar een alternatief waar je geld kon stockeren en waar dat niet zomaar kan verdwijnen omdat iemand aan een password of key raakt...
Een bank?
Uiteindelijk heeft de bank via enkele alarmbellen op bepaalde rekeningen waarnaar hun centen waren gestort nog 30.000 euro kunnen recupereren, maar de rest zijn ze kwijt. De vrouw wil nu iedereen waarschuwen niet op dergelijke telefoontjes in te gaan.

Gelukkig kan je zo iets beveiligen met een authenticatie zoals Itsme... gelukkig maar.
Maar het geld zou intussen al naar een rekening in Duitsland overgeboekt zijn. Men verwittigde me dat de kans dat ik het geld kan recupereren heel klein is en dat men hiervoor niet verzekerd is
 
In principe als je een app data wil uitlezen op ios dat niet tot de app zelf behoort dan moet hier expliciete toegang voor worden gevraagd aan de user. Daarom krijg je ook telkens de popup te zien als een app bv jouw contacten of uw fotos wil uitlezen. Dit kan alleen omzeilt worden door onbeveiligde calls in de code, maar apps die dit gebruiken worden zowieso geweigerd uit de app store, Apple heeft hiervoor automatische checks voor ingebouwd. Nu dit is de theorie, dat tiktok dit wel voor elkaar krijgt laat blijken dat geen enkel digitale security 100% waterdicht is.
 
In principe als je een app data wil uitlezen op ios dat niet tot de app zelf behoort dan moet hier expliciete toegang voor worden gevraagd aan de user. Daarom krijg je ook telkens de popup te zien als een app bv jouw contacten of uw fotos wil uitlezen. Dit kan alleen omzeilt worden door onbeveiligde calls in de code, maar apps die dit gebruiken worden zowieso geweigerd uit de app store, Apple heeft hiervoor automatische checks voor ingebouwd. Nu dit is de theorie, dat tiktok dit wel voor elkaar krijgt laat blijken dat geen enkel digitale security 100% waterdicht is.
Dat is een nogal gunstige interpretatie van de dingen in 't documentje dat ik linkte.
 
Ik zie net dat je de nieuwe Ledger kan pre-orderen:
 
De totale marktcap van de beurs daalt toch ook. 🤷‍♂️

Een daling van market cap is niet echt tegenstrijdig, met iets als vermogencomponent zien.
Het gaat me er ook niet om dat je dat als een vermogenscomponent moet zien, het gaat me erom dat blijkbaar er geen grote stijging meer is van de interesse voor crypto, wat nochtans nodig is voor een technologie.m op door te breken.
 
Het gaat me er ook niet om dat je dat als een vermogenscomponent moet zien, het gaat me erom dat blijkbaar er geen grote stijging meer is van de interesse voor crypto, wat nochtans nodig is voor een technologie.m op door te breken.
Over welke tijdsintervallen spreek je nu? Want het is niet correct om vandaag te gaan vergelijken met vorig jaar toen we nog in een bullmarket zaten. We zitten nog steeds hoger qua marketcap dan in 2020 voor de bullrun.
 
Terug
Bovenaan