Crypto - Nieuws en algemene discussie

Over welke tijdsintervallen spreek je nu? Want het is niet correct om vandaag te gaan vergelijken met vorig jaar toen we nog in een bullmarket zaten. We zitten nog steeds hoger qua marketcap dan in 2020 voor de bullrun.
Als je in technologie niet een factor X keer hoger in gebruik en marktwaarde zit dan 2 jaar geleden, dan ben je, als je over een nieuwe technologie spreekt, slecht bezig. Een technologie moet snel de markt veroveren, anders dooft het uit. En zeker gezien nu de rentevoeten terug hoger staan, is de kans voor de cryptomarkt imho groot dat de waarde snel zal zakken, want rente is een natuurlijke concurrent van crypto imho.

Ik kan me goed vinden in wat hier staat:


En zeker het stukje over de adoptie van het internet: de reden waarom het in het begin totaal niet aansloeg, is omdat mensen de meerwaarde ervan niet zagen. Om het in die termen te zeggen is crypto momenteel een beetje zoals één van de zovele protocollen ten tijde van Arpanet die niet aansloeg bij het brede publiek, omwille van de techniciteit. Tot plots HTTP het mogelijk maakte om wereldwijd eenvoudig te communiceren met elkaar en het WWW/Internet geboren was. Vele van de oude protocols (Gopher?) bestaan nog, maar worden niet meer actief gebruikt of fungeren puur als onderlaag.

Ik ben er van overtuigd dat Bitcoin en co dezelfde weg opgaan: interessante experimenten, maar heeft niet de gebruiksvriendelijkheid die nodig is om door te breken.
 
10y later en nog altijd niet. Wanneer dan wel? Ook nog steeds 0 use cases in reguliere circuit die beter/sneller/cheaper zijn dan een credit card of maestro kaart.

Ik zat gisteren in de cinema. Een half uur reclame. Pampers besteld met Credit card, babysit betaald met app rechtstreeks, babydoekjes met maestro kaart. Alles samen 10 min werk. Telkens met vingerafdruk authentication door de kbc app. Kostprijs voor de transacties : 0.

Dus waarom heb ik huppeldepup coin nodig? Het is trager, duurder en minder gebruiksvriendelijk. Dit al 10y en het verandert niet...
 
Hoe langer ik op deze aardbol rondloop, hoe meer ik zie dat je als werkende mens genaaid word langs alle kanten door overheden en bankinstellingen.

Dat crypto maar snel geaccepteerd word. Eigen beheer, geen inflatie, gedaan met die wisselkoersen.

Trouwens de "shitcoin" van een land (euro,dollar...) :LOL: en crypto zie ik eigenlijk makkelijk naast elkaar bestaan. Ik ben er eigenlijk pas mee begonnen en 2023 wordt het jaar om zoveel mogelijk crypto te vergaren. Ik blijf het zeggen, we zitten nog altijd maar bij het begin van deze technologie :p
 
Hoe langer ik op deze aardbol rondloop, hoe meer ik zie dat je als werkende mens genaaid word langs alle kanten door overheden en bankinstellingen.

Please elaborate.

Furthermore, dat is wat ik noem een "1, 2, 3, groene fiets" redenering. Indien A (je wordt genaaid) waar is, hoe exact komt B (crypto is de oplossing) dan tevoorschijn ?

Ik kan evengoed zeggen, dat is even logisch onderbouwd.

Hoe langer ik op deze aardbol rondloop, hoe meer ik zie dat je als werkende mens genaaid word langs alle kanten door overheden en bankinstellingen. Dat anale kralen maar snel geaccepteerd worden, dan wordt ik tenminste door iets fluo genaaid.



Dat crypto maar snel geaccepteerd word. Eigen beheer, geen inflatie, gedaan met die wisselkoersen.

Eigen beheer, pwapwapwa. FTX anyone ? Of ga je alles afprinten en in je kast leggen ? Hopelijk nooit een inbraak of brand. Er is een reden waarom er geen cash bijgehouden wordt.
Geen inflatie, pwapwapwa, Zelfs btc heeft inflatie, pre-defined. Alle andere coins is pompen en printen
Gedaan met wisselkoersen, proest. Elke coin noteert in USD en je kunt er niks mee kopen. Als Europeaan, well, you get the picture

Trouwens de "shitcoin" van een land (euro,dollar...) :LOL: en crypto zie ik eigenlijk makkelijk naast elkaar bestaan.

1) En wat met je wisselkoersen? die wil je toch niet meer.
2) Wat is de use case van ze naast elkaar te hebben? Zie hieronder. First mover probleem. No added value van coins in het reguliere circuit.

Ik ben er eigenlijk pas mee begonnen en 2023 wordt het jaar om zoveel mogelijk crypto te vergaren. Ik blijf het zeggen, we zitten nog altijd maar bij het begin van deze technologie :p

Technologie, akkoord, die is zinvol. Er coins van maken, no value in de huidige constellatie. Ik zeg het al 10y en zal het blijven zeggen. Elke coin die noteert tgo EUR of USD is gedoemd om te falen. Dat is al 2000y zo en dat zal de komende 2000y zo zijn. Gresham's Law/Thier's Law (you can pick) zal er voor zorgen dat de volgende monkey die een debiele munt maakt de boel verkloot voor de bestaande coins, de boel terugduwt naar "wat is de dollarkoers" of de boel zal duwen naar regulering. End game is dat munten die in een andere currency noteren (in de eeuwige afwachting van er effectief iets mee te kunnen doen/kopen) waardeloos gaan zijn.

De enige manier om blockchain relevant te hebben/krijgen/maken is door coins te hebben die, hier komt het, GEEN MONETAIRE VALUE HEBBEN (of fixed zijn aan EUR/USD/...). De Katecoin van KBC, de digitale euro van ECB, de Facebook munt, in-game purchases, ... Beetje zoals een jetonneke op festival. maar dan digitaal.

Het helpt om in monetaire/economische termen de complexe zaken te reduceren naar iets tastbaar. Patatten, jetonnekes, ... Waarom jetons op een festival? Zodat ze het geld aan 1 kotje kunnen beheren en de drankbediening vlot loopt ipv iedereen te moeten random bedragen teruggeven en de bediening te vertragen, geld aan elke toog met jobstudenten te hebben, ... De afspraak is, de jeton is X euro waard, binnen de afgesproken perimeter: het festival.

Uiteindelijk is een coin een digitale festival jeton, een vehikel om waarde mee te transfereren. Enkel zinvol als je er iets mee kunt doen binnen een perimeter. Beeld je in dat er een limited supply van de jetons is op festival (ik ga nog even mee in het "coins hebben limited supply", niet dat het een verschil maakt, maar goed)
  • Je kunt enkel met jetons pinten drinken de controle aan de ingang is streng. Hoeveel zouden de jetons waard zijn? Waarschijnlijk veel.
  • Maar beeld je nu in dat je binnen komt, je kunt aan het frietkot met cash betalen of met jetons. Hoeveel zouden de jetons waard zijn ? Geen hol, max de cash value
  • En beeld je nu in dat je jetons kunt kopen, maar je kunt er niks mee doen op het festival. Hoeveel zijn de jetons waard? Nog minder dan geen hol.
De enige manier om coins value te geven is door een artificieel tekort te creeren in (shady) use cases. QED


Verder, probleem met coins is dat ze "non-inferiority" als argument gebruiken terwijl er een zware "first mover" probleem is. Er is een systeem dat werkt: euro's, dollars, pond, ... SHITTY FIAT. Zolang ze (coins) zich positioneren als "we zijn niet slechter", bad idea. Je moet beter zijn. Iedereen zit ook al 30y-50-100y op QWERTY en AZERTY toetsenborden. Zolang er niks fundamenteel beter passeert, dan zal het daarbij blijven. Je moet op alle gebieden beter zijn (cheaper, faster, better, stronger) om het bestaande te verdrijven.

/end of rant
 
Ik ga niet op alle sceptici blijven reageren hier. Ik vind dat dit topic nogal verziekt wordt door deze mensen, want er is geen ruimte meer om een aangenaam gesprek tussen crypto enthusiasts te hebben zonder dat er weer criticasters langskomen om allerlei dingen te roepen die alleen maar aantonen dat ze zich totaal niet ingelezen hebben over crypto. Als jullie bereid zijn om bij te leren, ca va, maar kritiek blijven uiten om kritiek te kunnen uiten heeft echt geen zin hier. Wij hebben ons echt wel voldoende ingelezen om te weten waar we mee bezig zijn, dus je hoeft ons echt niet proberen te overtuigen dat crypto waardeloos is.

Ik ben bij bitcoin terechtgekomen, omdat ik ben betaald met een hoop vals geld toen ik iets tweedehands verkocht. Ik ben dan op internet op zoek gegaan naar geld dat niet te vervalsen is en kwam bij bitcoin terecht. Toen ik me verder ging inlezen werd voor mij duidelijk dat bitcoin het hardste geld is dat er bestaat. Dat sommigen daar nog niet van overtuigd zijn is oké en bewijst imo alleen maar dat we nog steeds in de vroege adoptiefase zitten.

Ik vind het helemaal niet erg dat er mensen zien die kritisch zijn t.o.v. crypto, maar open dan een topic "crypto critici" ofzo en heb dan ook het respect voor crypto enthusiasts om niet de topics waar ze informatie en nieuws willen delen constant te verzieken.
 
Toch allemaal gewoon jaloezie/frustratie omdat ze de moneytrain gemist hebben. 🤷‍♂️

Uiteindelijk maakt het niet uit of je al dan niet crypto zever vindt, zolang er anderen maar belang aan hechten en er willen voor betalen.
 
Ik ga niet op alle sceptici blijven reageren hier. Ik vind dat dit topic nogal verziekt wordt door deze mensen, want er is geen ruimte meer om een aangenaam gesprek tussen crypto enthusiasts te hebben zonder dat er weer criticasters langskomen om allerlei dingen te roepen die alleen maar aantonen dat ze zich totaal niet ingelezen hebben over crypto. Als jullie bereid zijn om bij te leren, ca va, maar kritiek blijven uiten om kritiek te kunnen uiten heeft echt geen zin hier. Wij hebben ons echt wel voldoende ingelezen om te weten waar we mee bezig zijn, dus je hoeft ons echt niet proberen te overtuigen dat crypto waardeloos is.

Ik ben bij bitcoin terechtgekomen, omdat ik ben betaald met een hoop vals geld toen ik iets tweedehands verkocht. Ik ben dan op internet op zoek gegaan naar geld dat niet te vervalsen is en kwam bij bitcoin terecht. Toen ik me verder ging inlezen werd voor mij duidelijk dat bitcoin het hardste geld is dat er bestaat. Dat sommigen daar nog niet van overtuigd zijn is oké en bewijst imo alleen maar dat we nog steeds in de vroege adoptiefase zitten.

Ik vind het helemaal niet erg dat er mensen zien die kritisch zijn t.o.v. crypto, maar open dan een topic "crypto critici" ofzo en heb dan ook het respect voor crypto enthusiasts om niet de topics waar ze informatie en nieuws willen delen constant te verzieken.
Dat verdwijnt wel bij de volgende bullmarkt en dat komt terug in de daaropvolgende bearmarket.
Nu ja niemand kan in de toekomst kijken maar naar het verleden wel. En toen zag je net hetzelfde gebeuren.
 
Dat verdwijnt wel bij de volgende bullmarkt en dat komt terug in de daaropvolgende bearmarket.
Nu ja niemand kan in de toekomst kijken maar naar het verleden wel. En toen zag je net hetzelfde gebeuren.
Wat er vooral zal gebeuren vanaf die crypto bullshit de afgrond inzakt en blijft, is dat alle enthousiasten van de aardbol verdwenen zullen zijn en dit topic dood.

Een beetje zoals @Laskii compleet van de aardbol verdwenen is nadat hij iedereen die zijn geld niet in Celsius liet 'renderen', "onwetend" noemde.
Of zoals @Legatus in het Amerika topic.
Of zoals @Straddle in het beurstopic.

Allemaal meningen vol zelfzekerheid waar het forum tegen in gaat, met als enige inhoudelijke tegenreactie "je zal wel zien".
En als na een tijd blijkt dat de complete onwetendheid in feite aan hun eigen kant zat, gewoon verdwijnen.
 
Ik ga niet op alle sceptici blijven reageren hier. Ik vind dat dit topic nogal verziekt wordt door deze mensen, want er is geen ruimte meer om een aangenaam gesprek tussen crypto enthusiasts te hebben zonder dat er weer criticasters langskomen om allerlei dingen te roepen die alleen maar aantonen dat ze zich totaal niet ingelezen hebben over crypto. Als jullie bereid zijn om bij te leren, ca va, maar kritiek blijven uiten om kritiek te kunnen uiten heeft echt geen zin hier. Wij hebben ons echt wel voldoende ingelezen om te weten waar we mee bezig zijn, dus je hoeft ons echt niet proberen te overtuigen dat crypto waardeloos is.
Dit is geen fantopic van crypto, maar een algemene topic over crypto en crypto-nieuws. Daar past kritiek ook in zolang het met argumenten is.
 
Dit is geen fantopic van crypto, maar een algemene topic over crypto en crypto-nieuws. Daar past kritiek ook in zolang het met argumenten is.
akkoord maar de usual suspects hun postcount is omgekeerd evenredig met de bitcoinkoers. (ja ik heb het net even uitgezet, search member, vergelijk actieve periodes... Hoog wanneer btc crasht. laag wanneer BTC stijgt. :unsure: )
 
die alleen maar aantonen dat ze zich totaal niet ingelezen hebben over crypto.
Als jullie bereid zijn om bij te leren, ca va,
Wij hebben ons echt wel voldoende ingelezen om te weten waar we mee bezig zijn, dus je hoeft ons echt niet proberen te overtuigen dat crypto waardeloos is.
Maar ik heb mij enorm ingelezen, en normaal gezien heb ik veel meer tijd dan jou.
Dus dat argument van te weinig 'ingelezen' klopt niet.

We verschillen gewoon van conclusie, dat is iets anders.

Kan je eens inhoudelijk reageren op de post van @cege hierboven?
Ik ben bij bitcoin terechtgekomen, omdat ik ben betaald met een hoop vals geld toen ik iets tweedehands verkocht. Ik ben dan op internet op zoek gegaan naar geld dat niet te vervalsen is en kwam bij bitcoin terecht.
Vervals mij eens een KBC betaling zoals @cege die hierboven deed?
 
akkoord maar de usual suspects hun postcount is omgekeerd evenredig met de bitcoinkoers. (ja ik heb het net even uitgezet, search member, vergelijk actieve periodes... Hoog wanneer btc crasht. laag wanneer BTC stijgt. :unsure: )
Klopt niet, ik heb het hier nochtans nog pas vorige week of zo vermeld.

De eerste keer dat ik hier kwam, was pal op de bitcoinpiek in februari 2021, om newbies te waarschuwen dat het 0 euro waard was.

Moeilijk discussiëren wel over een speculatieve asset die net x5 gegaan is.
 
Wat er vooral zal gebeuren vanaf die crypto bullshit de afgrond inzakt en blijft, is dat alle enthousiasten van de aardbol verdwenen zullen zijn en dit topic dood.

Een beetje zoals @Laskii compleet van de aardbol verdwenen is nadat hij iedereen die zijn geld niet in Celsius liet 'renderen', "onwetend" noemde.
Of zoals @Legatus in het Amerika topic.
Of zoals @Straddle in het beurstopic.

Allemaal meningen vol zelfzekerheid waar het forum tegen in gaat, met als enige inhoudelijke tegenreactie "je zal wel zien".
En als na een tijd blijkt dat de complete onwetendheid in feite aan hun eigen kant zat, gewoon verdwijnen.
Stop nu eens met mij constant te taggen. Uw obsessie begint wat extreem te worden. En btw ik kan niet meer reageren op pol & actua want mijn rechten daarop zijn weggenomen omdat ik Biden 'half-seniel' heb genoemd.
 
Terug
Bovenaan