Crypto - Nieuws en algemene discussie

Natuurlijk mag bitcoin bekritiseerd worden, maar het telkens bestempelen als ponzi of het gaat allemaal naar 0 is wel heel kort door de bocht. Bitcoin is al vele keren dood en begraven verklaard, maar telkens veert het terug op waarbij de piek altijd hoger ligt als de vorige.
Ik zien bitcoin niet als een betaalmiddel, in de huidige vorm zal het ook nooit worden, hoeveel adoptie er ook zal zijn. Het is eerder een store of value, vergelijkbaar met goud, edelstenen of een zeldzame collectie postzegels. Het zal waard zijn wat de markt er voor wil geven.
 
Laatst bewerkt:

:rofl:

"Similarly, 93 obituaries were reported when the market bottomed in 2018. In 2020 various reports claimed Bitcoin was worthless, dead, and rat poison. The exception to this was in 2017 when over 124 articles were written declaring crypto dead due to multiple bans on crypto exchanges, Initial Coin Offering (ICOs) in China."
 
Degene die vertrok om 20:18 net voor je de "telenot trein" nam om 20:21 😉
Gelukkig zat ik dollars te tellen op corporate stock trein en de trein met andere stock.

Ik weet niet wat er zo grappig is aan telenet die 2% of zo van mijn portefeuille is (waarschijnlijk je jaarloon) terwijl je zelf hier maanden zat te stoefen dat x y z 50% van je portefeuille was en ondertussen een pak meer gezakt is dan telenet....
 
Gelukkig zat ik dollars te tellen op corporate stock trein en de trein met andere stock.

Ik weet niet wat er zo grappig is aan telenet die 2% of zo van mijn portefeuille is (waarschijnlijk je jaarloon) terwijl je zelf hier maanden zat te stoefen dat x y z 50% van je portefeuille was en ondertussen een pak meer gezakt is dan telenet....

Jaaaat al veeeeeel meer gezakt dan Telenet in 2021.

Maar jij vergeet wel dat crypto rendementen van +1000% hebben gehad. 🤣
 
Dit is geen fantopic van crypto, maar een algemene topic over crypto en crypto-nieuws. Daar past kritiek ook in zolang het met argumenten is.
Dit topic bestaat de laatste pagina's uit niets anders dan gebash op btc en crypto. Als ik zo zou blijven bashen op EVs in het EV topic omdat ik elektrische auto's BS vind zou er ingegrepen worden, maar hier is dat blijkbaar oké... Je bedenkingen een keer posten is iets anders dan een heel topic kapen om te bashen en dit aanhoudend te blijven doen. Dat verziekt gewoon de boel.

Vervals mij eens een KBC betaling zoals @cege die hierboven deed?
Valse betaal- en bankingapps komen evengoed voor bij transacties van tweedehands artikels. Dan heb ik nog liever cash.
 
Maar nu reduceer je het enkel tot een ponzischeme :p

Ik bekijk het ietsje anders.

Goud is uiteindelijk ook maar blinkend metaal, diamant een groot uitgevallen glitter, pokemonkaarten/postzegels een stuk papier, homeopatie is water, Lourdes een grot, managers vaak gebakken lucht en een Van Gogh een beschilderd doek.

Moraal van het verhaal, zelf de grootste nutteloze zever kan geld op brengen of blijven bestaan, zolang er maar genoeg mensen zijn die er geld willen insteken of er in geloven

De mentaliteit van het "het heeft geen nut", dus "er kan niks mee verdiend worden" en "het zal wel verdwijnen" is gewoon naïef.

🤷‍♂️
 
Ik weet niet wat er zo grappig is aan telenet die 2% of zo van mijn portefeuille is (waarschijnlijk je jaarloon) terwijl je zelf hier maanden zat te stoefen dat x y z 50% van je portefeuille was en ondertussen een pak meer gezakt is dan telenet....
De modus operandi van Lulplayer in de laatse maanden is iets posten naar een user waarvan hij denkt dat het snijdend raak sarcasme is, terwijl het werkelijk op geen bal slaat.
 
Met dat verschil dat… EV’s objectief gezien geen BS zijn.

Stiller, sneller, efficiënter.
Niet noodzakelijk. Ze zijn duurder, hebben minder rijbereik, en je moet ze continu opladen thuis wat minder comfortabel is.
Maar zie, we kunnen er fundamenteel over discussiëren :)

Over crypto inhoudelijk discussiëren? Onmogelijk.
Geen enkele praktische toepassing in de laatste 10 jaar die beter blijkt en waardoor de tokens stijgende waarde zouden hebben, maar toch is de enige inhoudelijke reactie "je gelooft er niet in, je bent onwetend".

Of gewauwel over "de volgende bullrun" (uitgedrukt in fiat uiteraard of wat had je gedacht).

Waardoor het duidelijk wordt dat het puur speculatief is.
Net als goud trouwens, maar dat heeft tenminste nog een monetaire historiek van 5000 jaar en niche industriële toepassing.
 
Het 'I told you so' gehalte ligt gewoon veel te hoog in dit topic en ieder ander topic dat met financiën/beurs/economie/crypto te maken heeft en dat komt door een paar users die enorm uit de hoogte doen. Dat is spijtig.

Los daarvan bezit ik BTC sinds 2015-2016 en heeft mij dat geen windeieren gelegd.

De enige reden voor mij om dat te holden (ik heb er mijn inleg al 50x uitgehaald ofzo) is omdat ik geloof in nog minstens één hypecycle, het zit gewoon te hard verweven in de social media/YouTube/twitter/Reddit/... community dat ik niet kan geloven dat het deze keer echt gedaan is.

Dát is voor mij momenteel het enige argument waarom ik BTC bezit. Al de riedeltjes van hard money en weet-ik-veel: ken er te weinig van en lijkt me ook niet nuttig in een welvarende maatschappij. In een totalitaire staat zie ik er wel nut van in om aan het systeem te kunnen ontsnappen ofzo.. maar boeit me momenteel niet.

Ik wil gewoon nog eens langs de kassa passeren gvd :p
 
Ik wil gewoon nog eens langs de kassa passeren gvd :p
Dat is tenminste een valabel argument.

Maar anderen hebben het hier over een bepaalde intrinsieke waarde op basis van 'hard money', 'projecten' etc. die hun geloof moeten staven, en het is daarop dat de kritiek komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Het 'I told you so' gehalte ligt gewoon veel te hoog in dit topic en ieder ander topic dat met financiën/beurs/economie/crypto te maken heeft en dat komt door een paar users die enorm uit de hoogte doen. Dat is spijtig.

Los daarvan bezit ik BTC sinds 2015-2016 en heeft mij dat geen windeieren gelegd.

De enige reden voor mij om dat te holden (ik heb er mijn inleg al 50x uitgehaald ofzo) is omdat ik geloof in nog minstens één hypecycle, het zit gewoon te hard verweven in de social media/YouTube/twitter/Reddit/... community dat ik niet kan geloven dat het deze keer echt gedaan is.

Dát is voor mij momenteel het enige argument waarom ik BTC bezit. Al de riedeltjes van hard money en weet-ik-veel: ken er te weinig van en lijkt me ook niet nuttig in een welvarende maatschappij. In een totalitaire staat zie ik er wel nut van in om aan het systeem te kunnen ontsnappen ofzo.. maar boeit me momenteel niet.

Ik wil gewoon nog eens langs de kassa passeren gvd :p
Ben zeker dat 95% van alle holders dezelfde denkwijze hebben. Ieder ander die denkt dat iemand bitcoin koopt om er mee te kunnen betalen of omdat deze er heilig in gelooft dat dit volgende wereldmunt wordt zit er gewoon naast. Het is een investering als een ander, laag kopen en dan het geschikte moment afwachten om te cashen, alleen is dit in de praktijk door de hoge volaliteit gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Maar telkens komen verkondigen van 'het heeft geen waarde' of 'het is gebakken lucht'..yeah en dan ? Degene die hun bankrekening mee hebben kunnen vullen met fiat geld zal het worst wezen.
 
Ik zie geen aanwijzingen waarom het deze keer anders zou zijn dan in 2018-2019. Toen werd BTC ook massaal dood verklaard.
Inflatie in 2019-2019: quasi 0
rente op spaarboekjes: quasi 0

Ik ben echt van oordeel dat de daling van BTC nu voor een groot stuk daarmee te maken heeft.
 
Het 'I told you so' gehalte ligt gewoon veel te hoog in dit topic en ieder ander topic dat met financiën/beurs/economie/crypto te maken heeft en dat komt door een paar users die enorm uit de hoogte doen. Dat is spijtig.

Los daarvan bezit ik BTC sinds 2015-2016 en heeft mij dat geen windeieren gelegd.

De enige reden voor mij om dat te holden (ik heb er mijn inleg al 50x uitgehaald ofzo) is omdat ik geloof in nog minstens één hypecycle, het zit gewoon te hard verweven in de social media/YouTube/twitter/Reddit/... community dat ik niet kan geloven dat het deze keer echt gedaan is.

Dát is voor mij momenteel het enige argument waarom ik BTC bezit. Al de riedeltjes van hard money en weet-ik-veel: ken er te weinig van en lijkt me ook niet nuttig in een welvarende maatschappij. In een totalitaire staat zie ik er wel nut van in om aan het systeem te kunnen ontsnappen ofzo.. maar boeit me momenteel niet.

Ik wil gewoon nog eens langs de kassa passeren gvd :p
Wat is BTC?

Een tulpenbol die blijft geven 😍
 
Inflatie in 2019-2019: quasi 0
rente op spaarboekjes: quasi 0

Ik ben echt van oordeel dat de daling van BTC nu voor een groot stuk daarmee te maken heeft.
Zal het ermee te maken hebben? Tuurlijk. Toch, als ge kijkt naar vorige runs en bottoms. Zitten we net zoals bij vorige cycles on track:


Zal BTC dieper gaan? Hoogstwaarschijnlijk.
Zal de bear market langer duren? Hoogstwaarschijnlijk.
Dat maakt BTC of de argumentatie ervoor dat het dood is niet zwaarder doorwegen.
 
Zal het ermee te maken hebben? Tuurlijk. Toch, als ge kijkt naar vorige runs en bottoms. Zitten we net zoals bij vorige cycles on track:

Zal BTC dieper gaan? Hoogstwaarschijnlijk.
Zal de bear market langer duren? Hoogstwaarschijnlijk.
Dat maakt BTC of de argumentatie ervoor dat het dood is niet zwaarder doorwegen.
Wederom geen enkel fundamenteel argument waarom bitcoin iets waard zou zijn, of de evolutie in bruikbaarheid of toepassingen die intrinsieke waarde zouden moeten geven aan de tokens.

Het argument komt neer op: vroeger is het gestegen, gedaald, en weer gestegen. Dus nu zal het na een daling ook weer stijgen.

En altijd in 'slechte centrale bank fiat' harde dollars gemeten uiteraard :)

Geen probleem, maar zeg dat dan gewoon in de plaats van er veel gewichtigheid over het financieel systeem of waardevolle pseudo-projecten aan vast te kleven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan