Crypto - Nieuws en algemene discussie

Het is waar dat ge geen maandelijkse kost betaalt, maar als je crypto transacties doet ga je wel transactiekosten betalen. En dat hangt dikwijls af van de belasting van het gebruikte netwerk op het moment van de transactie (er zijn tijden geweest dat die kosten bijvoorbeeld opliepen tot 200$ en meer bij een transactie op Uniswap)

Was er maar een alternatief wat je niks kost, je effectief mee kon betalen, een gewaarborgde veiligheid heeft en een stabiele store of value is.

Oh wait...
 
Binnen 20y gaan die crypto boys nog zitten toeteren dat het financieel systeem gaat instorten.

Terwijl enkel crypto het ene naar het andere fiasco meemaakt en 0 relevance use cases heeft (behalve zak vullen van shady exchanges en ICO sjacheraars).
 
Doe ik.

In tegenstelling tot de ene na de andere crypto nachtmerrie.
Jij hebt het over gecentralizeerde exchanges, heeft dus niets met de veiligheid van crypto te maken en de mensen die de basisprincipes van crypto begrijpen, zullen hier amper tot geen hinder van ondervonden hebben. Tuurlijk is de prijs van crypto gezakt, maar we zaten sowieso in een bear market met dalende prijzen. De mensen die crypto begrijpen zien dit als iets positief om goedkoop te kunnen bijkopen. The bigger picture van de waarde van bitcoin en de totale cryptomarkt toont nog altijd een stijgende trend, in tegenstelling tot de huidige wereldmunt.

QKKajllURVqLmXPDuliJ_Purchasing-Power-of-the-US-Dollar_1_.jpeg

Geld + bank = dromen?

Kost letterlijk niks, is gewaarborgd tot 100k per zichtrekening, kan je mee betalen en is toch bijzonder stabiel vgl met crypto
Banken zijn nooit gratis. Als ze gratis waren, zouden het liefdadigheidsinstellingen zijn. Je betaalt als je leent, vele zichtrekeningen kosten tegenwoordig geld, je betaalt wisselkoerscommissies, fees om geld af te halen, ... Elke bank haalt altijd wel ergens geld vandaan. Die waarborg is ook je reinste onzin, want als alles in elkaar stort is er geen enkele overheid die je garanties kan geven. Betalen kan ook met crypto en wordt steeds op meer plaatsen geaccepteerd. Een andere optie is een debit card van bvb Binance die je dan gebruikt als zichtrekening. Zo loop je weinig risico met je vermogen (want je loopt enkel risico met hetgeen je op je "zichtrekening" zet) en kan je wel gewoon overal betalen. Crypto dient bij mij in de eerste plaats om mij tegen overheden en banken te beschermen, niet per se om rechtstreeks in crypto te betalen. En fiat is verre van stabiel, maar dat is hier eerder al aangehaald en aangetoond en ga ik verder ook niet meer op in.
 
Laatst bewerkt:
Geld + bank = dromen?

Kost letterlijk niks, is gewaarborgd tot 100k per zichtrekening, kan je mee betalen en is toch bijzonder stabiel vgl met crypto
En die 100k komt van? Die gaan we als puntje bij paaltje komt allemaal betalen op onze belastingsbrief omdat we de bank mogen redden. En de corrupte bankier die het zo ver heeft laten komen? Die lacht in zijn vuistje. Alles gedaan volgens het boekje maar toch blut. Zo iemand lacht iedereen vierkant uit, maar eet geen boterhammetje minder.

Waar haalt de bank zijn geld hé? Iemand betaalt al die gratis rekening. (En dan nog bezien banken die gratis rekeningen de dag van vandaag als een Lepra patiënt)

FTX was zo corrupt als de pest, maar deel van zijn probleem was ook dat die aan het fractioneel bankieren geslagen was. (+ Die mens kon geen nee zeggen tegen zijn lelijke vriendin die geen basis wiskunde kon en leefde op 'mount stupid').

Er zijn stabiele cryptos, genaamd stablecoins.

Ik gebruik trouwens veel chains tegenwoordig waar de transactie kosten in centen uit te drukken zijn.

Crypto is een wereld van vallen en opstaan, maar als je je kop in het zand blijft steken als een struisvogel ga je nooit de services en financiële producten zien die er uit voorts komen. Of totdat je ze ooit onbewust aan het gebruiken bent en totaal geen weet hebt dat er onderliggend een crypto motor onder zit.

Want aan het einde van de rit, als consument zijnde, I don't care of het crypto, knikkers of pannenkoeken zijn.

Je ziet dat platformen zoals Nexo e.d. de dag van vandaag al louche loan sharks richting de afgrond duwen. Deze financiële producten nemen stilaan hun plaats in daar waar ze nodig zijn. Hebben ze geen nut dan groeien ze niet en gaat er geen vraag zijn.
 
Laatst bewerkt:
Een bank haalt zijn geld (voornamelijk) uit het verstrekken van kredieten aan een hogere rente dan ze zelf betalen aan spaarders. Klaar als pompwater. Dus als spaarder, de casus waar het hier over gaat, is een bank gratis.

Dat ze dat enkel kunnen aanbieden omdat ze ook nog andere betalende services aanbieden is een vanzelfsprekendheid. Net zoals Degiro ook gratis kan zijn (voor een bepaald product) omdat ze dat niet zijn voor andere producten.
 
De cynici komen weer boven water. Het moet zijn dat we diep in de bear zitten.
Het is weer doom en gloom en alles gaat naar 0.

De positivo's (mezelf incl.), die zijn rustig op zoek naar de volgende x100 of meer.

Volgende bull kunnen jullie weer komen neuten hoe wij 'geluk hebben gehad'.
Laat me weten als je het gevonden hebt.

Rustig op zoek naar de gratis zak geld. Ik kijk elke dag achter elke hoek, nog nooit iets gevonden
 
De tip die ik meekreeg. 3 maandlonen opzij houden op spaarboekje. De rest gaat volop in aandelen/crypto. Deze markt is toch echt een no brainer. Volgend jaar nog een recessie'ke erboven op :love: Once in a lifetime opportunities.

Note1: this is not financial advise :p

Maar kom seg. YOLO.

Note2: Ik heb een app, auto, niet getrouwd, geen kinderen. Enkel hopen dat het bedrijf waar ik werk niet ten onder gaat en "i am safe". Jammer dat ik moet wachten in mei op mijn vakantiegeld :headshake:
 
Laatst bewerkt:
De tip die ik meekreeg. 3 maandlonen opzij houden op spaarboekje. De rest gaat volop in aandelen/crypto. Deze markt is toch echt een no brainer. Volgend jaar nog een recessie'ke erboven op :love: Once in a lifetime opportunities.

Note1: this is not financial advise :p

Maar kom seg. YOLO.

Note2: Ik heb een app, auto, niet getrouwd, geen kinderen. Enkel hopen dat het bedrijf waar ik werk niet ten onder gaat en "i am safe". Jammer dat ik moet wachten in mei op mijn vakantiegeld :headshake:
Ik ben niet zo Yolo ingesteld :p
Meerdere maandlonen op spaarboekje. Crypto portefeuille op basis van airdrops samengesprokkeld. Beurs wacht ik inderdaad op nog een recessieke om daar toch eens in te yolo-en.
 
Ik ben niet zo Yolo ingesteld :p
Meerdere maandlonen op spaarboekje. Crypto portefeuille op basis van airdrops samengesprokkeld. Beurs wacht ik inderdaad op nog een recessieke om daar toch eens in te yolo-en.
De beurs loopt toch voor op de markt? De beurs heeft normaal gezien z'n low al gezet wanneer de recessie officieel start.
 
De beurs loopt toch voor op de markt? De beurs heeft normaal gezien z'n low al gezet wanneer de recessie officieel start.
De recessie is nog niet gestart volgens de standaarddefinitie (2 kwartalen negatieve evolutie GDP). Tenzij je de Corona crisis als de start van de recessie beschouwt, maar dan moet je 2021 maar verklaren als onderdeel van die recessie.
 
De recessie is nog niet gestart volgens de standaarddefinitie (2 kwartalen negatieve evolutie GDP). Tenzij je de Corona crisis als de start van de recessie beschouwt, maar dan moet je 2021 maar verklaren als onderdeel van die recessie.
Maar het kan dus wel al zijn dat de low reeds gezet is, gezien de beurs voorloopt. Ben benieuwd wanneer de recessie officieel van start zal gaan.
 
Maar het kan dus wel al zijn dat de low reeds gezet is, gezien de beurs voorloopt. Ben benieuwd wanneer de recessie officieel van start zal gaan.
Er is nog geen kwartaal met een negatieve reële groei en bijna iedereen voorspelt voor België een groei volgend jaar (https://www.plan.be/indicators/indicators_det.php?lang=nl&i_code=forecasts_bel). Ik zou mijn hoop niet teveel op een recessie zetten.

De meeste scherpe dalingen van de beurs in de laatste jaren kwamen overigens pas tijdens een evenement, niet meer vooraf. Beurs is steeds slechter in het 'voorspellen' van schokken omdat die ook steeds onvoorspelbaarder zijn van nature (Corona, oorlog in Oekraïne, ...)
 
Terug
Bovenaan