Crypto - Nieuws en algemene discussie

Solana is dood zeker? Van $259,96 op de piek 1 jaar geleden (6 november 2021) naar vandaag $12,91. -95%!

Wie laat er de viability van een crypto nu afhangen van de koers in waardeloos Fiat. Het is de use case die de waarde geeft... /sarcasm

Het probleem van crypto is telkens en telkens hetzelfde. G.r.e.e.d en naiviteit.

Een technology die wereldschokkend is gaat echt niet de value uitdelen aan elke gebruiker. Wie harkt de dollars binnen? Google of wie de zoekopdracht uitvoert?
 
SBF was de grootste backer van Solana. Vandaar dat SOL het meest gecrasht is van alle grote coins. Wat op zich niks wilt zeggen over de kwaliteit van Solana.

Of ze de bear gaan overleven of ooit nog hoger zullen gaan dan hun ATH, geen idee. Moeilijk te voorspellen welke crypto's er binnen 2-3 jaar gaan hot zijn.
 
Misschien gewoon omdat het te risicovol is om de prijs in bitcoins uit te drukken, wegens de grote prijsschommelingen.
Minder volatiele betaalmiddelen zijn soms ook te moeilijk, zoals goud. Weinig mensen kunnen 20 USD meteen in gram uitdrukken. Ik geloof in ieder geval niet dat we ooit prijzen in goud of bitcoin zullen uitdrukken. Daar heb je iets stabiels voor nodig, inderdaad. Zie USDC of USD of hoe je het wil zeggen.

Er zijn ook plekken waar ze koopkracht in sigaretten uitdrukken, maar weinig mensen willen in een gevangenis (onder)handelen. :p
 
Minder volatiele betaalmiddelen zijn soms ook te moeilijk, zoals goud. Weinig mensen kunnen 20 USD meteen in gram uitdrukken. Ik geloof in ieder geval niet dat we ooit prijzen in goud of bitcoin zullen uitdrukken. Daar heb je iets stabiels voor nodig, inderdaad. Zie USDC of USD of hoe je het wil zeggen.

Er zijn ook plekken waar ze koopkracht in sigaretten uitdrukken, maar weinig mensen willen in een gevangenis (onder)handelen. :p
goud minder volatiel? tov bitcoin mss, maar da's geen referentie.


1669211141157.png
 
goud minder volatiel? tov bitcoin mss, maar da's geen referentie.


Bekijk bijlage 15393
Dat kunnen we evengoed over de euro zeggen dan, niet?
 
Dat kunnen we evengoed over de euro zeggen dan, niet?
Nee.

EUR/USD: van een min van 0.53 naar een max van net geen 1.6 . Factor 3 op 50 jaar tijd.
goudprijs (in nominale dollar): ergens rond de 40 dollar tov 2200 dollar. Factor 55 op 50 jaar tijd en de factor 3 is nog geen 20 jaar geleden.

Een grafiek lees je niet door enkel te kijken naar de lijn die veel fluctueert, je moet ook naar de schaalverdeling kijken.
 
Nee.

EUR/USD: van een min van 0.53 naar een max van net geen 1.6 . Factor 3 op 50 jaar tijd.
goudprijs (in nominale dollar): ergens rond de 40 dollar tov 2200 dollar. Factor 55 op 50 jaar tijd en de factor 3 is nog geen 20 jaar geleden.

Een grafiek lees je niet door enkel te kijken naar de lijn die veel fluctueert, je moet ook naar de schaalverdeling kijken.
Ik zeg gewoon net wat jij zei over goud hoor...

goud minder volatiel? tov bitcoin mss, maar da's geen referentie.

EUR is stabieler t.o.v. USD dan goud, maar is verre van stabiel.
Euro wordt niet gebruikt omdat het stabiel is in waarde, maar omdat iedereen de waarde kent/begrijpt. Dat is niet zo bij bitcoin en goud.
 
Ik zeg gewoon net wat jij zei over goud hoor...
nee. Jij zei iets anders.
utolor zei:
EUR is stabieler t.o.v. USD dan goud, maar is verre van stabiel.
Euro wordt niet gebruikt omdat het stabiel is in waarde, maar omdat iedereen de waarde kent/begrijpt. Dat is niet zo bij bitcoin en goud.
Het feit dat iedereen de waarde kent/begrijpt, wil net insinueren dat die stabiel is. Als men over lange termijn de waarde leert (kent), moet die eerder (relatief) gelijk blijven.
 
nee. Jij zei iets anders.
Oké :rolleyes:

Het feit dat iedereen de waarde kent/begrijpt, wil net insinueren dat die stabiel is. Als men over lange termijn de waarde leert (kent), moet die eerder (relatief) gelijk blijven.
De inflatie en de waardefluctuatie t.o.v. de wereldmunt zeggen iets anders. :thinking: Het is enkel en alleen omdat mensen de munteenheid dagelijks gebruiken, dat ze weten wat de waarde van die munt is. Mensen verschieten regelmatig hoe duur een volle winkelkar geworden is en daarmee weten ze dat de waarde van de euro verminderd is.
 
goud minder volatiel? tov bitcoin mss, maar da's geen referentie.


We zijn over twee verschillende dingen aan het praten. De discussie begon bij de opmerking dat (en ik parafraseer), "als bitcoin zo geweldig is, waarom drukken ze prijzen dan in USD ipv XBT uit?"

Je zou het al in een cryptomunt kunnen uitdrukken (USDC of USDT). Daarnaast impliceert de afwezigheid van meeteenheid (unit of account) niet automatisch dat monetaire waarde afwezig is, ergo goud, bitcoin, olie, sigaretten, staatspapier, oude Italiaanse lira .. of dat nu vanwege volatiliteit is, of praktisch onnut (sigaretten) is.

Apple zou cashbacks in aandelen kunnen aanbieden (equivalent van airdrops) maar het is gewoon véél eenvoudiger om €100 inruilkorting te geven.
 
De inflatie en de waardefluctuatie t.o.v. de wereldmunt zeggen iets anders. :thinking: Het is enkel en alleen omdat mensen de munteenheid dagelijks gebruiken, dat ze weten wat de waarde van die munt is. Mensen verschieten regelmatig hoe duur een volle winkelkar geworden is en daarmee weten ze dat de waarde van de euro verminderd is.
Ik gebruik de dollar of de pond quasi nooit, de waarde van de dollar/pond ken ik echter. In Euro's. De waarde van een bitcoin moet ik elke keer opzoeken als ik deze topic hier lees :)
 
Ik gebruik de dollar of de pond quasi nooit, de waarde van de dollar/pond ken ik echter. In Euro's. De waarde van een bitcoin moet ik elke keer opzoeken als ik deze topic hier lees :)
1 bitcoin is toch 1 bitcoin? :unsure:
Als je de pond de afgelopen jaren volgt heeft dat toch ook serieuze swings gekend tov de euro. Op 2.5 jaar tijd (2006-2009) van 1.5 euro naar 1 euro gegaan.
De dollar tov euro is ook getanked in 1988. Van 1.5 naar 0.80 op 3 jaar.
De turkse lira :unsure: van 2007 0.59euro tot nu 0.051 euro.... Dat trekt al heel hard op crypto.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan