Crypto - Nieuws en algemene discussie

Een ledger van 80 euro. Da's ongeveer wat ik de laatste 20 jaar aan bankkosten heb uitgegeven (prive-gebruik). En dat leek me nog altijd een stuk veiliger dan zo'n ledger, waarvan je er al meerdere moet kopen om niet in de miserie te kunnen komen bij brand, diefstal,...

Ik snap het toch nog altijd niet. De voordelen die vermeend worden, is men in de praktijk wel aan het tegenspreken.

Principe is dat je zelf "je rekening in handen" hebt.
Als je veel cash geld hebt liggen thuis, koop je een kluis.

Ook "wat dat je hebt uitgegeven aan bankkosten". Het is niet omdat het gratis is, dat het in werkelijk niets kost. Degene die lenen, verzekeren, investeren, kredietkaarten willen met hogere limieten en extra verzekeringen... , dragen die kosten voor iedereen bij meeste banken.


Dat het niet gebruikersvriendelijk is en dat zoiets niet aan de grote massa zal verkocht worden. Daar ben ik het mee eens.


Ben wel curieus hoeveel ledgers in het totaal al verkocht zijn.
 
Ngrave zou nog veiliger zijn dan ledger, omdat het niet werkt met bluetooth, wifi of usb, het toestel werkt uitsluitend met QR-codes zodat het 100% offline is. 't Is wel duur, 400€ :)
 
NGrave is zelfs een Belgisch product als ik het goed heb, maar 400 euro is best veel...
Hangt ervanaf, als het dient om een equivalent van 500€ crypto op te zetten is het heel duur.
Als het dient om ÷50k€ crypto op te zetten is het peanuts voor uw gemoedsrust.
 
Hangt ervanaf, als het dient om een equivalent van 500€ crypto op te zetten is het heel duur.
Als het dient om ÷50k€ crypto op te zetten is het peanuts voor uw gemoedsrust.
Ik vergelijk het gewoon t.o.v. een Ledger of Trezor. Al gaat het over een miljoen euro, ik ga echt niet een veelvoud uitgeven voor een wallet die niet echt grote voordelen heeft t.o.v. een andere wallet en een veelvoud kost. :p Dan koop ik liever verschillende Ledgers om het vermogen wat te spreiden.
 
Hangt ervanaf, als het dient om een equivalent van 500€ crypto op te zetten is het heel duur.
Als het dient om ÷50k€ crypto op te zetten is het peanuts voor uw gemoedsrust.
Voor 500 euro crypto op te slaan is een ledger ook al heel duur :) Tenzij je lange termijn plan is om bij te kopen en te DCA'en
Dan mss beter Trust wallet o.i.d. Gaat het om 5000€+ is het iets anders.
 
Voor 500 euro crypto op te slaan is een ledger ook al heel duur :) Tenzij je lange termijn plan is om bij te kopen en te DCA'en
Dan mss beter Trust wallet o.i.d. Gaat het om 5000€+ is het iets anders.
Iets wat nu 500 euro waard is, kan binnen enkele jaren 5.000 euro waard zijn he :D Dan houd ik mijn halve ETH en mijn 0.02 BTC precies liever zelf bij ipv aan een exchange toe te vertrouwen.
 
Ik was net een video aan het bekijken hoe zo een cold wallet (Ledger) werkt. Snap het principe nog niet 100%.

Blijkbaar als je uw ledger verliest of kwijtraakt in een brand. Het enigste wat je nodig hebt is die 24 woordjes. Bij aankoop nieuwe ledger of via metamask kan je dat dan zo uw crypto restoren.

Dan vraag ik me af waar wordt uwe crypto dan bewaard. Alleszinds zit het niet op het usb apparaaat van Ledger. Iemand die dit simpel kan uitleggen? :D Als het offline is dan staat het toch op het internet ergens? :LOL:

EDIT:
Ok kameraad legt net uit dat uw ledger of de 24 woordjes enkel de sleutel is om toegang te krijgen tot uw "brievenbus" of digitale asset of blockchain portfolio'ke. Het begint me allemaal meer duidelijk te worden als leek :unsure: :p
 
Laatst bewerkt:
Ik was net een video aan het bekijken hoe zo een cold wallet (Ledger) werkt. Snap het principe nog niet 100%.

Blijkbaar als je uw ledger verliest of kwijtraakt in een brand. Het enigste wat je nodig hebt is die 24 woordjes. Bij aankoop nieuwe ledger of via metamask kan je dat dan zo uw crypto restoren.

Dan vraag ik me af waar wordt uwe crypto dan bewaard. Alleszinds zit het niet op het usb apparaaat van Ledger. Iemand die dit simpel kan uitleggen? :D Als het offline is dan staat het toch op het internet ergens? :LOL:

EDIT:
Ok kameraad legt net uit dat uw ledger of de 24 woordjes enkel de sleutel is om toegang te krijgen tot uw "brievenbus" of digitale asset of blockchain portfolio'ke. Het begint me allemaal meer duidelijk te worden als leek :unsure: :p

De blockchain is een gigantisch aantal transparantie kluisjes, elk met een unieke publieke sleutel, en privésleutel. Een ledger dient om jouw unieke privésleutel veilig op te slaan (die 24 woorden), zodat enkel jij in het kluisje kan, hoewel iedereen kan zien wat erin zit en welke transacties uitgevoerd werden.
 
Een ledger van 80 euro. Da's ongeveer wat ik de laatste 20 jaar aan bankkosten heb uitgegeven (prive-gebruik). En dat leek me nog altijd een stuk veiliger dan zo'n ledger, waarvan je er al meerdere moet kopen om niet in de miserie te kunnen komen bij brand, diefstal,...

Ik snap het toch nog altijd niet. De voordelen die vermeend worden, is men in de praktijk wel aan het tegenspreken.

Appels met appels vergelijken. Je geeft wel elke x jaar honderden tot duizenden euro's uit aan een smartphone met Touch en/of Face ID beveiliging (en andere hardware- en softwarematige beveiligingen), waar pakweg KBC (via itsme of andere diensten) ook gebruik van maakt.

Je hoeft geen Ledger te kopen, je kan perfect social recovery wallets zoals Argent opzetten. Die zijn even veilig tot zelfs veiliger (ivm herstelbaarheid van fondsen) dan Ledgers, en zijn "gratis" in de zin dat ze de hardwarematige beveiliging outsourcen naar de FaceID en andere gelijkaardige technologieën van je smartphone. Die kost minstens €80 per jaar.

Ten slotte is een blockchain wallet ("rekening") volledig gratis, itt je bankrekening. Hier heb je er eentje: pottery rotate hybrid sphere journey glow axis pupil skull deposit another hair
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eentje om te kopen voor de volgende Bull.
Layer one solution. Pools team met Phd's.
Had ik ook al in de mot. Azero is enkel op Kucoin en enkele andere kleinere exchanges te koop.
Nog geen zin gehad om een account te maken. Lazy bitch mode on.
 
1. Appels met appels vergelijken. Je geeft wel elke x jaar honderden tot duizenden euro's uit aan een smartphone met Touch en/of Face ID beveiliging (en andere hardware- en softwarematige beveiligingen), waar pakweg KBC (via itsme of andere diensten) ook gebruik van maakt.

2. Je hoeft geen Ledger te kopen, je kan perfect social recovery wallets zoals Argent opzetten. Die zijn even veilig tot zelfs veiliger (ivm herstelbaarheid van fondsen) dan Ledgers, en zijn "gratis" in de zin dat ze de hardwarematige beveiliging outsourcen naar de FaceID en andere gelijkaardige technologieën van je smartphone. Die kost minstens €80 per jaar.

3. Ten slotte is een blockchain wallet ("rekening") volledig gratis, itt je bankrekening. Hier heb je er eentje: pottery rotate hybrid sphere journey glow axis pupil skull deposit another hair
1. Nog nooit betaald voor een GSM met Touch/Face ID beveiliging.
2. Vele diefstallen gebeuren door kennissen. Slecht idee om te werken met social recovery wallets.
3. Opnieuw, mijn bankrekening kost me nauwelijks iets. Vroeger 5 euro per jaar ongeveer, maar al een héle tijd niets. De diensten waar ik wél voor betaal bij een bank zijn verzekeringen (niet relevant hier) + een mastercard, omdat die goedkoper is in combinatie met een verzekering dan de verzekering alleen.

Principe is dat je zelf "je rekening in handen" hebt.
Als je veel cash geld hebt liggen thuis, koop je een kluis.
Ik zie geen reden om een kluis te kopen, want ik heb nauwelijks cash geld. Als het in handen houden van geld je dierbaar is, dan zou ik geen instrument gebruiken waarvoor je internet nodig hebt. Lastig in geval van oorlog, dan is cash nog beter (alheowel je dan beter "belegt" in suiker ofzo.
DogFacedGod zei:
Ook "wat dat je hebt uitgegeven aan bankkosten". Het is niet omdat het gratis is, dat het in werkelijk niets kost. Degene die lenen, verzekeren, investeren, kredietkaarten willen met hogere limieten en extra verzekeringen... , dragen die kosten voor iedereen bij meeste banken.
als je al mijn bankproducten samenneemt, verdien ik geld aan mijn bank, zélfs inclusief de verzekeringen. Leningen zijn geldkoeien voor mij.
 
De blockchain is een gigantisch aantal transparantie kluisjes, elk met een unieke publieke sleutel, en privésleutel. Een ledger dient om jouw unieke privésleutel veilig op te slaan (die 24 woorden), zodat enkel jij in het kluisje kan, hoewel iedereen kan zien wat erin zit en welke transacties uitgevoerd werden.
Metamask doet eigenlijk niets anders dan dit. Een stukje software die toegang verleent dmv uw privé sleutel tot een kluisje op de blockchain. Enige reden waarom je een cold wallet zou moeten verkiezen is omdat deze offline werkt.
 
Solana is dood zeker? Van $259,96 op de piek 1 jaar geleden (6 november 2021) naar vandaag $12,91. -95%!
In de vorige bear daalde pakweg Ada met -98%. De bull nadien bewees dat Ada niet dood was.
Ik zie Solana nu wel niet meer zo snel naar $1k gaan volgende bull (waar velen eerst vanuit gingen), maar dood zou ik de coin (nog) niet noemen.
 
Heeft er iemand nog DOT? Vind dat het er ook niet zo goed uitziet nu Gavin Wood daar weg is.
Zit mij af te vragen of ik niet mijn DOT zou gedeeltelijk heralloceren naar ICP, volgens mij zit daar meer upside in. FTX zou achter de pump & dump van ICP gezeten hebben, is gelaunched aan 400+$ en staat nu 4$.
 
Terug
Bovenaan