Crypto - Nieuws en algemene discussie

Idem hier.
Ik heb al vrij veel ervaring in reguliere aandelen die ik verhandel via Keytrade bank. Ik beperk mij tot individuele aandelen en haal een rendement op jaarbasis van ongeveer 10 à15 %, waar ik zelf best tevreden mee ben (maar er zit waarschijnlijk meer in, maar goed…)

Zou graag wat crypto willen aankopen, maar ik vind niet zo meteen ergens betrouwbare basic info.
Ik neem aan dat het aankopen en verkopen hetzelfde is zoals bij Keytrade, maar ik weet totaal niet welke brooker betrouwbaar is voor crypto en hoe ik een startkapitaal naar daar krijg…

Dat is vrij eenvoudig via Coinbase (Pro). Account maken, KYC doen (dus identiteit en adres verifiëren), bankrekening koppelen, overschrijven.
 
Als je een referral gebruikt om je account aan te maken, sponsor je ook nog eens een forumlid (en afhankelijk van de referral ook jezelf).
Ik geef het maar mee 😉

Indien interesse in een Binance-account, dan kan ik je wel een link sturen :cool:
Coinbase heb ik ook, maar kwam al ter sprake. Dus daarvoor kan Mr. Rager je wel iets bezorgen.
 
Als je een referral gebruikt om je account aan te maken, sponsor je ook nog eens een forumlid (en afhankelijk van de referral ook jezelf).
Ik geef het maar mee 😉

Indien interesse in een Binance-account, dan kan ik je wel een link sturen :cool:
Coinbase heb ik ook, maar kwam al ter sprake. Dus daarvoor kan Mr. Rager je wel iets bezorgen.

Coinbase lijkt voor beginners de betere keuze, dus ik denk dat ik deze ga uitproberen.
Wil gerust opstarten via een referral link… ik zie het dan wel binnenkomen via PM… 😉
 
Laatst bewerkt:
Oh absoluut, can't argue with that.

Het is gewoon dat ze hier zelfs geen moeite meer doen om het te verbergen.
Ze hebben erover 'gestemd'.
Die whale moet dat in een rechtzaak toch zo kunnen winnen?
 
Ik ben geen jurist, noch ken ik de fine print waar Solend gebruikers mee akkoord moeten gaan dus ik kan daar niet over oordelen.

Ik stel enkel vast dat:
- Een dermate grote hoeveelheid Sol (5.7mln) in dat contract op het punt stond on chain geliquideerd te worden;
- Er niet genoeg liquiditeit was in de Solana blockchain om dergelijk market-sell order op te vangen (wat betekent prijs >> 0);
- Deze liquiditeitscascade gigantische gevolgen zou hebben voor de Solana blockchain zelf;
- Het protocol daarop besloot de fondsen van deze gebruiker in beslag te nemen om dit te voorkomen;

Solend (waarvan Solana Labs de grootste aandeelhouder is) laat dan uitschijnen dat dit een goverance beslissing is geweest die gedecentraliseerd via hun DAO is verlopen. Maar gegeven wat er op het spel stond en de manier waarop die stemming is verlopen (cfr. post hierboven), doet anders vermoeden.
 
Ik maak hier al een voorspelling voor 2024: 100-200k. Die crypto “influencers” zullen afkomen met 250-500k maar niet geloven!
 
Horizon KBC ExpertEase Defensive Balanced Classic
Nog zo'n voorbeeld
Met aandelen van bpost ben ik zo’n 2.000 euro verloren

Ik vind het gewoon erg storend dat sommige financiele experts bij elke crash van BC of andere cryptomunten, beginnen te zeveren dat het allemaal bullshit en gebakken lucht is.

Precies of 'sommige' fondsen en aandelen van banken en oa Bpost geen verlies gemaakt hebben of kunnen maken?

Ik zie echt geen verschil met de aandelenbeurs. Je kan daarvan ook zeggen dat het bullshit is en gebakken lucht als je echt streng bent.

Als je geen risico wil nemen, zet je geld dan op een spaarboekje aan 0.11% rente hé. (inclusief getrouwheidspremie).
 
Nog zo'n voorbeeld
Met aandelen van bpost ben ik zo’n 2.000 euro verloren

Ik vind het gewoon erg storend dat sommige financiele experts bij elke crash van BC of andere cryptomunten, beginnen te zeveren dat het allemaal bullshit en gebakken lucht is.

Precies of 'sommige' fondsen en aandelen van banken en oa Bpost geen verlies gemaakt hebben of kunnen maken?

Ik zie echt geen verschil met de aandelenbeurs. Je kan daarvan ook zeggen dat het bullshit is en gebakken lucht als je echt streng bent.

Als je geen risico wil nemen, zet je geld dan op een spaarboekje aan 0.11% rente hé. (inclusief getrouwheidspremie).
Hmmm, bedrijven genereren cash flow dus daar kan je een waardering op plakken. Welke waarde genereert een crypto munt?

Aandelen=beleggen, crypto=speculeren

Je kan met beide geld verdienen maar bij aandelen is het slechts een minderheid waar je over gebakken lucht kan spreken
 
Nog zo'n voorbeeld
Met aandelen van bpost ben ik zo’n 2.000 euro verloren

Ik vind het gewoon erg storend dat sommige financiele experts bij elke crash van BC of andere cryptomunten, beginnen te zeveren dat het allemaal bullshit en gebakken lucht is.

Precies of 'sommige' fondsen en aandelen van banken en oa Bpost geen verlies gemaakt hebben of kunnen maken?

Ik zie echt geen verschil met de aandelenbeurs. Je kan daarvan ook zeggen dat het bullshit is en gebakken lucht als je echt streng bent.

Als je geen risico wil nemen, zet je geld dan op een spaarboekje aan 0.11% rente hé. (inclusief getrouwheidspremie).

Ik heb ook een stevige som in een KBC fonds gestoken. (expertease SRI defensive tolerant)
In oktober het meeste ingekocht. Momenteel staat die shit op -12.71%

Dus dat is momenteel ook gewoon HODL bij mij 🤦‍♂️
Ok, de crypto crash is nog van een andere orde (daar heb ik gelukkig maar een klein bedrag in gestoken), maar dan nog... de ganse economie krijgt momenteel stevige klappen.

Trouwens ook nog enkele aandelen, zo goed als allemaal stevig in het rood. Enkele Elia een kleine winst, en dat is al bijna terug helemaal om zeep omdat ze een kapitaalverhoging gaan doen.
 
Je hebt pas verlies als je verkoopt. Of als je alles in Luna gestoken hebt, dat kan ook.
Kan je dat eens verder toelichten?

De huidige marktprijs is de enigste prijs die je kan krijgen. Er is geen enkele garantie dat de koers ooit hoger of lager zal gaan, enkel de prijs van vandaag is gekend. Dus verlies = verlies.

"Je hebt pas verlies als je verkoopt" is precies uitgevonden om je beter te kunnen voelen als je op zware verliezen zit.

En het resulteert ook in een groot gevaar, namelijk dat je je verliezen niet kunt nemen (omwille van emotionele bias) op bepaalde posities, ook al zijn er andere, betere opportuniteiten. De enigste vraag die je je iedere dag moet stellen is: Ik heb X euro in mijn portfolio, is mijn huidige allocatie nog steeds de beste waarbij ik denk dat ik mijn winsten kan maximaliseren? En herhaal die vraag iedere dag. Al de rest is onzin, irrationeel en een resultaat van price anchoring.

Maar laat me gerust jouw kijk weten.
 
Er zijn geen zekerheden, behalve een spaarboek, dan ben je zeker dat je aan koopkracht verliest op termijn.

Over het algemeen neem je beter winst wanneer de markt het goed doet en koop je bij als de markt het slecht doet.

Maar niet enkel crypto doet het slecht, sommige aandelen zoals Netflix bijvoorbeeld, doet het eigenlijk nog slechter dan BTC op dit moment.
 
Ik heb ook een stevige som in een KBC fonds gestoken. (expertease SRI defensive tolerant)
In oktober het meeste ingekocht. Momenteel staat die shit op -12.71%

Dus dat is momenteel ook gewoon HODL bij mij 🤦‍♂️
Ok, de crypto crash is nog van een andere orde (daar heb ik gelukkig maar een klein bedrag in gestoken), maar dan nog... de ganse economie krijgt momenteel stevige klappen.

Trouwens ook nog enkele aandelen, zo goed als allemaal stevig in het rood. Enkele Elia een kleine winst, en dat is al bijna terug helemaal om zeep omdat ze een kapitaalverhoging gaan doen.
De beurs zakt eens 20%-30% en iedereen doet alsof dit onverwacht of vreemd is. De experten de laatste jaren adviseren iedereen inderdaad om in ETF's te investeren in de plaats van het spaarboekje, maar ze hebben de mensen precies niet verwittigd dat de beurzen soms eens 25% tot zelfs 60% kunnen zakken.
 
Terug
Bovenaan