Crypto - Nieuws en algemene discussie

Er zijn er hier precies wel enkelen die hopen om op de top van deze bull markt te verkopen. Gaan jullie de volgende bull market dan terug instappen? Als je deze bull market nog niet verkoopt, heb je sowieso geen last van de fiscus als je volgende bull market niet meer koopt.
 
Is het eigenlijk niet beter om het fiscale eens uit deze topic te halen en in een aparte topic te plaatsen? Dat is bijna iedere 4 pagina's een herhaling over hetzelfde :p.
 
Er zijn er hier precies wel enkelen die hopen om op de top van deze bull markt te verkopen. Gaan jullie de volgende bull market dan terug instappen? Als je deze bull market nog niet verkoopt, heb je sowieso geen last van de fiscus als je volgende bull market niet meer koopt.
Ik overweeg het. Het is een interessant gegeven, op zich heb ik dat geld nu niet meteen nodig en kan ik gerust nog eens vijf jaar wachten - wie weet waar we dan staan. Ik zal alleszins nooit in paniek alles verkopen, dat heb ik in 2017 over mijzelf geleerd. Maar ik wil nu ook niet zitten holden tot ik 70 ben, dus vroeg of laat moet je toch eieren voor je geld kiezen. :p
 
Ik overweeg het. Het is een interessant gegeven, op zich heb ik dat geld nu niet meteen nodig en kan ik gerust nog eens vijf jaar wachten - wie weet waar we dan staan. Ik zal alleszins nooit in paniek alles verkopen, dat heb ik in 2017 over mijzelf geleerd. Maar ik wil nu ook niet zitten holden tot ik 70 ben, dus vroeg of laat moet je toch eieren voor je geld kiezen. :p
De vraag is: wat zien we nu als "geld" en wat zien we binnen enkele jaren als geld?

Wanneer de financial reset gebeurt, heb ik op dat moment liever bitcoins dan euro's.
Alles in crypto is natuurlijk ook niet slim, maar toch zoveel mogelijk spreiden en niet te veel fiat aanhouden.
 
Er zijn er hier precies wel enkelen die hopen om op de top van deze bull markt te verkopen. Gaan jullie de volgende bull market dan terug instappen? Als je deze bull market nog niet verkoopt, heb je sowieso geen last van de fiscus als je volgende bull market niet meer koopt.
Waarom zou je een crash van -70 tot -80% uitzitten om een taks van 'misschien' 33% te vermijden? Sadomasochisme?
 
De vraag is: wat zien we nu als "geld" en wat zien we binnen enkele jaren als geld?

Wanneer de financial reset gebeurt, heb ik op dat moment liever bitcoins dan euro's.
Alles in crypto is natuurlijk ook niet slim, maar toch zoveel mogelijk spreiden en niet te veel fiat aanhouden.
Mja kom, geloven in crypto is één ding, de financial reset is toch nog iets totaal anders me dunkt.

Waarom zou je een crash van -70 tot -80% uitzitten om een taks van 'misschien' 33% te vermijden? Sadomasochisme?
Omdat die -70 tot -80% een bijna zuivere gok is en die 33% een spijkerharde garantie?
 
Mja kom, geloven in crypto is één ding, de financial reset is toch nog iets totaal anders me dunkt.
Waarom denk je dat bitcoin zo populair is? Niet omdat de euro en de dollar het zo goed doen hoor. ;)
Het financieel systeem staat op instorten. Er zijn in 2020 even veel dollars geprint als in de 10 jaar daarvoor tezamen. Dan weet je toch genoeg?
 
Waarom denk je dat bitcoin zo populair is? Niet omdat de euro en de dollar het zo goed doen hoor. ;)
Het financieel systeem staat op instorten. Er zijn in 2020 even veel dollars geprint als in de 10 jaar daarvoor tezamen. Dan weet je toch genoeg?
2020 was dan ook geen gewoon jaar he. Kun je iets uitgebreider toelichten waarom het financieel systeem volgens jou op instorten staat (en wat je bedoelt met instorten)?
 
Omdat die -70 tot -80% een bijna zuivere gok is en die 33% een spijkerharde garantie?
Bitcoin heeft nog nooit een parabolische trend gezien zonder dat het daarna stevig gecrashed is. Waarom zou het deze keer anders zijn? Een eeuwigdurende bulltrend is een eutopie. Dit is gewoon hoe markt cycli werken:

Cover.jpg


Verkopen op de top is geen spijkharde garantie. Zeker niet als dat munten zijn die je langer dan 6 maanden vasthield.
 
Wanneer denk je te verkopen Moonblade? En cash je dan werkelijk uit (naar bankrekening) of zet je over naar Exchange of zelfs omzetting naar Tether.
 
2020 was dan ook geen gewoon jaar he. Kun je iets uitgebreider toelichten waarom het financieel systeem volgens jou op instorten staat (en wat je bedoelt met instorten)?
De hele uitleg ga ik niet doen. Dat gaat ons veel te ver leiden en daar is al genoeg informatie over te vinden. Dollars en euro's blijven printen, houdt in dat de waarde ervan daalt (zie naar het one hundred trillion dollar biljet van Zimbabwe dat minder waard is dan een stukje wc papier). De limited supply van bitcoin is één van de fundamentals die ervoor zorgt dat bitcoin in waarde stijgt en het bijprinten van dollars en euro's zorgt ervoor dat de waarde van deze currency's daalt (en zeker op dit tempo). Dat heeft niets met geloof te maken, dat is gewoon zo. Ze leggen de volledige economie stil, maar de aandelenmarkt blijft maar stijgen door het printen van geld (dat daarrna in de markt gepompt wordt om de aandelenmarkt maar kunstmatig hoog te houden). Of 2020 nu een normaal jaar was of niet, verandert niets aan het feit dat het printen gebeurd is en gewoon doorgaat.

Er zijn al verschillende landen ons voorgegaan met hyperinflatie. Ik begrijp niet waarom er mensen zijn die denken dat zoiets bij ons nooit kan gebeuren.
 
Wanneer denk je te verkopen Moonblade? En cash je dan werkelijk uit (naar bankrekening) of zet je over naar Exchange of zelfs omzetting naar Tether.
Ik voel op dit moment vrij weinig 'pressure of profit' om te verkopen. De thesis blijft 100 - 300k tegen Q3 2021 terwijl we momenteel niet eens aan 50k zitten. We hebben zelfs niet eens de eerste -30% dip gezien. Misschien beetje bij beetje vanaf 80 - 150k?

Ik cash op het einde van deze bullrun alleen maar het gedeelte uit dat ik ga gebruiken om mijn hypothecaire lening af te betalen. De rest laat ik mooi op de exchange of in tether geparkeerd staan om in 2022 - 2023 terug in te kopen.

Wie een uurtje de tijd heeft om zich in te lezen over de huidige positie in de marktcyclus, price targets, exit strategies, etc ... neemt best de video door die Bob Loukas gisteren nog gratis beschikbaar gesteld heeft.
 
Ik cash op het einde van deze bullrun alleen maar het gedeelte uit dat ik ga gebruiken om mijn hypothecaire lening af te betalen. De rest laat ik mooi op de exchange of in tether geparkeerd staan om in 2022 - 2023 terug in te kopen.
Is het niet beter om je lening gewoon te laten lopen, zodat je de woonbonus niet kwijt geraakt (of had je geen woonbonus meer?).
Lenen is sowieso al heel goedkoop (zonder woonbonus), dus je kan je geld beter investeren dan je lening afbetalen (puur financieel bekeken dan).
 
Ik denk nu wel dat een investering van amper een paar duizend euro waar ik vervolgens 4 jaar niet aangekomen ben zonder enige twijfel onder goed huisvaderschap valt en totaal niet onder speculatie.

Ik noem die mens gemakshalve mijn boekhouder maar het zou eigenlijk ook kunnen dat het een fiscaal jurist is. :unsure:

Even hierop terugkomen met het antwoord van mijn "boekhouder" (die en effet een fiscaal jurist is en niet de eerste de beste blijkbaar :p):

Het al dan niet belasten als divers inkomen is een feitenkwestie. Je geeft terecht een aantal feiten weer waarom het idd niet belastbaar zou kunnen zijn, maar dan neemt niet weg dat “crypto-munten” de perceptie hebben als risico-volle investeringen (wat een “goede huisvader” mogelijks niet zou doen)..

Een ruling aanvragen kan uiteraard maar de vraag is of je dan geen slapende honden wakker maakt en vooral of dit de moeite is.
Een ruling kost al gauw 5.000 EUR…

De vraag is voor mij eerder wil je het (in mijn ogen beperkt) risico lopen of niet, want tenzij de fiscale administratie daarop een specifieke controle zou uitvoeren is mi de kans klein dat dit opgemerkt zal worden én zelfs als opgemerkt wordt, hebben we dus nog argumenten waarom niet belastbaar is.

Als je liever geen risico loopt dan geef je ze best aan.

Nota bene dit is natuurlijk vooral van toepassing op mijn specifieke situatie (winst van "slechts" 5 cijfers, geen transacties buiten initiële aankoop) maar ik deel het toch graag met jullie.
 
Het voordeel van er sinds 2016 in te zitten en m'n initiële som er al lang terug uitgehaald te hebben: ik zie m'n 'nettowaarde' dagelijks met ettelijke duizenden euro's stijgen en dalen en het doet me absoluut NIKS.

Pas als het nog een x4 zou gaan dan zit ik stilaan wel met een 'levensveranderend' bedrag en zal ik eens goed moeten nadenken.
 
Ik heb net gemerkt dat ik ETH had aangekocht toen het nog op 200 euro stond, maand erna was het dubbel en had ik het verkocht :rolleyes: Had ik toen beter geweten, had ik nu iets meer, maar het was wat drinkgeld hoogstens aangezien het wat fun geld was
 
Terug
Bovenaan