Crypto debit/credit cards

Binnenkort ga ik naar het buitenland en daar heb ik een auto gehuurd. Ik heb een visa credit kaart van Belfius speciaal aangevraagd om de auto te kunnen huren. Nu zie ik in de kleine letters van de verhuurbedrijf dat ze enkel American Express/MasterCard/Visa/MasterCard Debit/Visa Debit kaarten aanvaarden.
Ik vermoed dat mijn visa kaart van de Belfius niet gaat aanvaardt worden?
Ik heb nog een visa debit kaart van Binance. Ik heb deze nog nooit gebruikt. Normaal gezien heb ik genoeg geld op staan. Kan ik deze gebruiken om geld te laten blokkeren voor de huur van de wagen.
Is er een code (niet de cvc code) die ik moet invoeren?
 
Binnenkort ga ik naar het buitenland en daar heb ik een auto gehuurd. Ik heb een visa credit kaart van Belfius speciaal aangevraagd om de auto te kunnen huren. Nu zie ik in de kleine letters van de verhuurbedrijf dat ze enkel American Express/MasterCard/Visa/MasterCard Debit/Visa Debit kaarten aanvaarden.

Ik vermoed dat mijn visa kaart van de Belfius niet gaat aanvaardt worden?
Je zegt het zelf. Ze gaan deze dus wel aanvaarden. Belfius is een bank, American Express, MasterCard en Visa zijn payment processors.
Deze Belfius kaart gaat dus zonder probleem geaccepteerd worden.

Ik heb nog een visa debit kaart van Binance. Ik heb deze nog nooit gebruikt. Normaal gezien heb ik genoeg geld op staan. Kan ik deze gebruiken om geld te laten blokkeren voor de huur van de wagen.
Dit kan zeker maar ik zou zeker wel effe checken in de kleine lettertjes bij je Belfius kaart of deze niet beter gedekt is dan je Binance kaart. Auto verhuur bedrijven durven italiaanse mafia praktijken erop na te houden bij het inlevering van voertuigen. Een belletje naar Belfius in plaats van naar Binance is in dat aspect toch een beetje aangenamer.

Bij de Binance debit gaat het er meteen als een sloef af, bij een echte credit kaart van Belfius hebben je feitelijk quasi een maandje om discussies op te lossen voor het er effectief af gaat.

Ook durven deze bedrijven soms een stevige en totaal onnodige hold op funds te zetten. Daar heb je met een credit kaart geen enkel effect van maar als er op de debit niet genoeg staat voor deze hold dan zegt de kaart: Peut! Doen we niet. Denied.

Is er een code (niet de cvc code) die ik moet invoeren?
Ja je pin code hebben is altijd handig. Je kan deze bij elke bank automaat aanpassen. Kan wel zijn dat je één transactie/aankoop moet uitvoeren voor je dit kan.

Ik gebruik crypto kaarten heel veel maar auto verhuur bedrijven is zo een postje waarvan ik zeg, neen danku. Ik ben op mijn credit van de bank voor deze categorie waarbij gekend misbruik tiert gewoon beter ingedekt als er problemen zijn dan met zo een crypto kaart.

Nu, een auto huren, het gaat wel ne schone cashback zijn meestal.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn Belfius kaart staat een Maestro teken en credit beats op. Daarmee dat ik niet zeker ben of deze gaat werken. Ik bel anders voor de zekerheid naar Belfius.
Ik had het over een pincode voor de Binance kaart.
 
Op mijn Belfius kaart staat een Maestro teken en credit beats op. Daarmee dat ik niet zeker ben of deze gaat werken. Ik bel anders voor de zekerheid naar Belfius.
Ik had het over een pincode voor de Binance kaart.
Ik huur verschillende auto's per jaar en heb hier altijd VISA of Mastercard kredierkaarten voor gebruikt, o.a. van Belfius. Is altijd gelukt zonder enig probleem. Wel al een keer opgelicht geweest door een car rental company, maar zoals @Enira aanhaalt is dat eigen aan die sector. Via een claim en veel papierwerk is dat opgelost geraakt. Zie dat je zeker altijd een filmpje maakt van de auto bij het ophalen en inleveren (film ook de onderkant van de auto en het dak + binnenin de auto + reservewiel, gevarendriehoek). Zo heb je altijd bewijs van de staat waarin je de auto opgehaald en ingeleverd hebt.
 
Ik heb vandaag gebeld naar Belfius en deze kaart zou volgens de bank medewerker normaal gezien moeten werken.
Bedankt voor de tips.
Ik ga zeker een video/foto’s maken bij het afhalen en terug brengen van de wagen.
 
Laatst bewerkt:
Plutus zit op de eth chain, wat betekent hoge gas fees als je wilt withdrawen. Er komt in Q4 een alternatieve route waardoor de gas fees zouden dalen. Voor de rest zijn er op dit moment groeipijnen door de stormloop. Er zijn heel wat mensen die zich ingeschreven hadden, maar geen kaart hebben ontvangen en nu dus moeten wachten tot ze in stock zijn.

Ze werken dus enkel met een fysieke kaart. Momenteel is die out of stock en zal deze pas over een kleine 10 weken terug beschikbaar zijn. Cashback hangt af van de subscription die je afneemt.

Starter (Gratis): 250€ te spenderen en daar krijg je 3% cashback op. En 1 perk. Je kan dan kiezen tussen Lidl, Aldi, Spotify, Netflix, Disney+ en meer.
Everyday: 2000€ te spenderen en krijg je ook 3% cashback op. 2 perks te kiezen. Dan betaal je wel 5€ per maand.
Premium: 22500€ te spenderen en krijg je ook 3% cashback maar 3 perks. Dan betaal je 15€ per maand.

Daarnaast kan je ook PLU staken is niet verplicht. Dit is om hogere cashback te ontvangen.

De cashback die je ontvangt is PLU en dit is 45 dagen locked. Daarna is deze vrij en kan je deze gebruiken om het bedrag op je kaart te zetten of over te dragen naar je metamask wallet. Dan betaal je dus wel die gas fee van 15€.
Om hier op terug te komen. De kaarten zijn eindelijk terug op voorraad. Ik was hier eerst wat kritisch over maar ben wel meer en meer fan geworden van de kaart. Er zijn nog steeds een paar kinderziektes, maar dit gaat zeker naar de toekomst toe verbeteren. De belangrijkste is deze: bij het topuppen van je Plutus rekening naar de kaart is dit niet instant en kan 1-48u duren. Ook kan het topuppen van de kaart enkel op weekdagen gebeuren zorg dat je dus genoeg op de kaart hebt staan. Bij de starter leg je helemaal niets in want deze is gratis. Alleen heb je dan maar 1 perk (Spotify, Netflix..) en op de eerste 250€ 3% cashback. Als je overigens ook de Curve perk neemt, dan krijg je een rebate van 10€ in PLU en bij Curve black (kost 10€) kan je kiezen voor 1% cashback bij 3 retailers. Ik geef het maar mee dat je minimum 6 maanden Curve black moet aanhouden, anders dien je kosten te betalen. Bij het openen via een referal krijg je 10€ in PLU.

Ook zijn er goede vooruitzichten namelijk dat ze Q1/Q2 2023 uitbreiden naar de US en lagere gas fees gaan komen (L2 polygon). Q1 2023 is er ook een nieuwe bank partner die het top up probleem zou oplossen + virtuele kaarten mogelijk maakt. Op dit moment is de kaart enkel beschikbaar in de UK en EU en wordt deze opgestuurd.

ik heb overigens van het weekend gebruik gemaakt van de Aldi perk. Netjes 10€ terug in PLU + 3% cashback in PLU op het overige bedrag. Houdt er rekening mee dat dit waarschijnlijk niet eeuwig gaat standhouden en ze in de rewards moeten gaan knippen.
 
Laatst bewerkt:
Thread heeft een update nodig denk ik :)

Blijf maar weg van BlockFi en Celsius, die zijn failliet dus geen idee of je nog aan je coins geraakt als je daar zit. En crypto.com zou ik ook maar van wegblijven, er zijn ook allerlei onheilspellende geruchten de laatste dagen omtrent deze exchange.
Eigenlijk blijf je best weg van alle lending platformen, not your keys, not your coins. Zet enkel uw coins op een exchange wanneer het is om uit te cashen of te traden met een beperkt bedrag.
 
Thread heeft een update nodig denk ik :)

Blijf maar weg van BlockFi en Celsius, die zijn failliet dus geen idee of je nog aan je coins geraakt als je daar zit. En crypto.com zou ik ook maar van wegblijven, er zijn ook allerlei onheilspellende geruchten de laatste dagen omtrent deze exchange.
Eigenlijk blijf je best weg van alle lending platformen, not your keys, not your coins. Zet enkel uw coins op een exchange wanneer het is om uit te cashen of te traden met een beperkt bedrag.
Heb de beginpost wat aangepast. Sowieso is het altijd op je eigen risico natuurlijk, maar bedrijven die failliet zijn moeten er uiteraard uit.
Ik zou de debit kaarten alleen gebruiken als een soort van zichtrekening op de exchange. Dan kan je nooit veel verliezen moest het bedrijf failliet gaan.
 
Ja, daarvoor gebruik ik de creditcard van Binance ook, ipv over te schrijven op de bankrekening gebruik ik de visa voor wat aankopen te doen.
 
Al mijn crypto's van crypto.com weggehaald en heb nu enkel nog watop Coinbase en een beetje in Plutus, maar dat is het.
 
Misschien interessant voor sommige onder ons - vooral als je een curve kaart hebt


Geven een 5% cashback op alle aankopen via de kaart. Hiervoor dien je silver tier te hebben, daarvoor moet je voor ongeveer 250 euro aan HI staken. Daarnaast ook nog recht op 3 perks (heb zelf Spotify, Curve en Apple Cloud). Hierdoor krijg je de kosten van deze diensten terugbetaald (Max 12$ per maand per perk).

Oprichter was de CMO van Crypto.com
Tov alternatieven (Binance card, Crypto.com of Plutus) is de cashback veel significanter.

Via de “go back in time” feature van Curve heb ik al mijn aankopen van de laatste 60 dagen al laten overzetten naar deze kaart en heb ik al een mooie cashback opgebouwd (wordt in real-time uitgekeerd)

Opzetten van account (incl verifiëren, aanvragen, …) duurt ongeveer 1-2 dagen (aangezien het daar wat druk is momenteel). Eenmaal je een IBAN hebt bij hen dan kan je geld naar je kaart in real-time overschrijven (toch van KBC).

Indien iemand interesse moest hebben, ik kan altijd een referral aanleveren!
 
die binance visa is een godsgeschenk. gebruik em al jaren en heb al meer dan 1000 euro aan cashbacks verdient. wij maken er hier echt een sport van om zoveel mogelijk met die kaart te betalen..

tanken, gsm abbo's, internet, aankopen op amazon, winkelen, reizen, grote aankopen,... Het telt allemaal rap op aan 3% cashback en die bnb rendeert ook netjes verder aan 2-5% per jaar.

geld staat er ook altijd binnen de 24u op na overschrijving. top service!
 
Laatst bewerkt:
die binance visa is een godsgeschenk. gebruik em al jaren en heb al meer dan 1000 euro aan cashbacks verdient. wij maken er hier echt een sport van om zoveel mogelijk met die kaart te betalen..

Controleer jij dan telkens de reële waarde van uw crypto portefeuille vooraleer je een betaling uitvoert, gezien de markten zo volatiel zijn?

Stel je hebt destijds 5 coins gekocht met een tegenwaarde van 1000 EUR.
Stel markten zijn gezakt en uw coins zijn op de dag van vandaag nog slechts 500 EUR waard.
Dan is het toch niet interessant om vandaag een Visa aankoop te doen van 500 EUR, ongeacht de cashback, net zoals je uw coins vandaag ook niet zou verhandelen?
 
Controleer jij dan telkens de reële waarde van uw crypto portefeuille vooraleer je een betaling uitvoert, gezien de markten zo volatiel zijn?

Stel je hebt destijds 5 coins gekocht met een tegenwaarde van 1000 EUR.
Stel markten zijn gezakt en uw coins zijn op de dag van vandaag nog slechts 500 EUR waard.
Dan is het toch niet interessant om vandaag een Visa aankoop te doen van 500 EUR, ongeacht de cashback, net zoals je uw coins vandaag ook niet zou verhandelen?
ik stort daar gewoon euros op he. ik converteer die niet naar crypto. enkel de cashback houd ik bij in bnb maar die kan je in principe ook na elke aankoop converten als je niet in die coin geloofd.

ten tijde van bull markets kan je dat wel doen om wat extra winst te draaien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit een Binance kaart besteld, maar nooit gebruikt. Ze ligt al jaren ergens in een lade stof te verzamelen.
Nu dat de banken moeilijk doen om uit te cashen, dacht ik ze terug te gebruiken om wat crypto dat ik heb op te doen.
Op Binance zie ik dat mijn kaart niet actief is en dat ik me eerst dien te verifiëren in verband met bepaalde Europese regels.
Nu vraag ik me af in hoeverre dat slim is. Mag je een crypto kaart gebruiken om te betalen? Of zouden hier later problemen kunnen komen met de belastingdienst? Het zou niet om heel grote bedragen gaan.
 
Goed nieuws voor de fans van de Colruyt en die nog cashback willen ;). Ik heb daarstraks succesvol met Mastercard debit (Curve) kunnen betalen in mijn lokale Colruyt winkel waar dit voorheen niet lukte. Vermoedelijk zijn ze gedwongen dit te beginnen accepteren vanwege dat Mastercard, Maestro gaat vervangen en Maestro gaat stoppen. Of het nu ook lukt met visa debit weet ik niet, maar de kans is groot dat dit nu ook lukt.
 
Misschien eens een kleine bevraging doen:
Welke kaarten gebruik je momenteel nog?

Ikzelf nu vooral de binance card maar heb wel de CRO kaart ook nog altijd.
Ben aan het kijken voor een curve kaart om alles wat te bundelen.
 
Terug
Bovenaan